Skrevet av Emne: WJ 3.1 2000 modell - beste måten å justere forstilling selv?  (Lest 680 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
Som beskrevet, noen som har noen gode forslag på justering av forstillingen selv? Altså spissinga på paralellstaget.
Måtte bytte endeledd plutselig så nå er den litt "rar" langs veien. Målte opp samme avstand og grovt målte, men får liksom ikke helt der jeg vil.
(mulig det også er styredemperen som må vries litt?)


Og hvor mange runder på parallellstaget tilsvarer eksempelvis 1mm ?

Skal styredemper ligge parallelt med staget på bakside eller er det en annen måte det burde stå ?
( altså vridningen sett mot paralellstag styring.)

takker for tips.
2000 WJ 3,1 limited

Utlogget Jensemann

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 75
beste måten er jo en spissingskontroll, for å få det 100%. Jeg gjorde det ikke, og slet ned 5 mm av de nye BF dekkene mine på 10.000 km. Angrer nå.

Men skal man gjøre det selv er fremgangsmåten å sette bilen opp på bukker foran, ta av begge forhjul, ta av bremser og skiver, så sette et helt rett flattjern/lekt/linjal etc på hver side med tvinger, inntil den flate delen på huben, der hjulboldene kommer ut, la de stikke så langt frem som det er plass til. Så måler du i fremkant, deretter vrir du de 180 grader så de peker bakover, og måler på nytt. Spissing på WJ skal være ca 0.

Utlogget PerH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 230
  • Kongsberg
Jeg brukte et slikt sett nylig, det funket fint! Er man pirkete og nøye så tror jeg det kan bli ganske bra, det er jo enkel fysikk.
2003 Grand Cherokee 2.7 CRD Overland
2000 Grand Cherokee 3.1TD LTD (solgt)