Skrevet av Emne: Transferkasse - 2000 model justering " linkage rod "  (Lest 1347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Thomas km

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 109
Transferkasse - 2000 model justering " linkage rod "
« på: Sø.,11,April,2021,10,56 »
Får ikke min 2000 model TJ i 4 lav. Hadde ned " plata "/crossmember under girkassa som er festet med 6 skruer til rammevangene for å bytte den gummibraketten som fester girkasse til crossmember. Da plutselig var det mulig å få spaken til fordelingskassen i 4 lav, så da antar jeg at dette må være en justering. Ser at det på " linkage rod " sitter en låseskrue som gjør at innfestingen kan forskyves. Hvilken vei skal denne forskyves, ( regner med at det er til at den går i gir ), likvel viktig at den går skikkelig i gir, slik at den ikke hopper ut av gir under kjøring. Finner ingen beskrivelse av denne prosessen i Haynes boken, eller er det jeg som ikke har lest grundig nok?

Noe annet, skal få montert lys på hengerfestet, finner jeg en ferdig kontakt, eller må jeg gå til hver av ledningene til lyktene å koble meg på?

Utlogget Knutenstuten

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Transferkasse - 2000 model justering " linkage rod "
« Svar #1 på: Ti.,13,April,2021,14,01 »
Hei, se link for beskrivelse av justering (https://www.youtube.com/watch?v=rzwQPNbSWyQ)

På min JK er lysene til hengerfestet koblet på ledningene til baklyktene.