Skrevet av Emne: ABS lampa lyser uten noen feilkoder, WJ 3.2 2000modell  (Lest 623 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
ABS lampa lyser uten noen feilkoder, WJ 3.2 2000modell
« på: Ti.,30,Mars,2021,19,27 »
ABS lampa lyser, men det er ingen feilkoder. Hva kan det skyldes? Har prøvd å bytte hjernen på ABS pumpa, men lampa lyser fortsatt...

Utlogget PerH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 230
  • Kongsberg
Sv: ABS lampa lyser uten noen feilkoder, WJ 3.2 2000modell
« Svar #1 på: On.,31,Mars,2021,09,26 »
Selv byttet jeg akkurat en ABS sensor på venstre framhjul.. Har ikke OBD interfacet på 3.1, men hvis du kan sjekke om sensorene er OK så er jo det et sted å starte? Den feilen kan i så fall ligge under girkasse også om det er likt som på 2.7.
2003 Grand Cherokee 2.7 CRD Overland
2000 Grand Cherokee 3.1TD LTD (solgt)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Sv: ABS lampa lyser uten noen feilkoder, WJ 3.2 2000modell
« Svar #2 på: To., 1,April,2021,10,37 »
Hei, har hatt feil med sensorene før, da har det vært feilkode på den som fusket. Har og målt alle sensorene (ohm), og måling er lik på alle. Selv om det står i verksteds håndboka at de ikke kan måles feil på så har jeg målt feil tidligere ( både veldig høy ohm verdi og veldig lav på en ny jeg fikk som det var feil på. Har og spenning til alle sensorene. Mener og at abs lampa begynte å lyse når jeg kjørte når jeg hadde feil med sensor. Men nå lyser den med en gang jeg slår på tenning. ABS virker heller ikke. Syns det er veldig rart at det ikke er noen feilkode. Alt det andre på bilen fungerer så vidt jeg kan se, foruten nødblinken. Men tror det er blink releet som fusker