Skrevet av Emne: GC WJ 3.1 - ett sekund med "død" før drar videre.  (Lest 716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
GC WJ 3.1 - ett sekund med "død" før drar videre.
« på: Ti., 5,Januar,2021,18,07 »
Håper noen har vært borti det her, mistenker TPS ut ifra "andre modeller og erfaring" men håper på tips.

Bilen er strøken på tomgang, og problemet virker som oppstår når den har stått litt - får jeg kjørt en stund og varmet opp motor skikkelig innbiller jeg meg at problemet forsvinner.

Fikk i dag samme problemet,  HALVKALD motor, det oppstår uten noen form for å klare å gjennskape det, kan f.eks kjøre bortover en slette med samme gasspådrag -
den slutter plutselig  dra i et ørlite øyeblikk ( maks 1 sekund ) men den stopper ikke heller, går bare ned til tomgang, så kommer den tilbake og fortsetter å dra.

Kan stå på tomgang i over 30 minutt uten problem, men er altså ved kjøring.

Noen som har hatt liknende problem ?

takker for tips
2000 WJ 3,1 limited

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: GC WJ 3.1 - ett sekund med "død" før drar videre.
« Svar #1 på: On.,13,Januar,2021,15,30 »
Har hatt lignende problem, men bare når det har vært veldig kaldt, typisk 10-15 minus og bare i venstresvinger av en eller annen merkelig grunn. Jeg har aldri funnet ut av det og det skjer bare en gang når det skjer og bare når motoren er kald eller halvvarm. Har aldri skjedd når den er driftsvarm. Veldig rar greie, spesielt at det kun skjer i venstresvinger med min.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
Sv: GC WJ 3.1 - ett sekund med "død" før drar videre.
« Svar #2 på: Fr.,15,Januar,2021,01,05 »
ja sliter litt med å finne ut av den der altså, også virker det som om jeg må slippe gassen og gasse "på nytt" noen ganger også.
Men blir den god og varm pluss en parkering og start igjen så er det null problemer.

Tenkte kanskje kondens også, men da tror jeg det hadde vært et problem hele tida

2000 WJ 3,1 limited

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: GC WJ 3.1 - ett sekund med "død" før drar videre.
« Svar #3 på: On.,27,Januar,2021,13,12 »
Ja den der er litt lei... Jeg tror også det hadde vært hele tida hvis det hadde vært kondens ja. Heldigvis ikke noe stort problem dette, men det kan være litt irriterende.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.