Skrevet av Emne: starter, enkleste prosedyre for bytte ? og sjekke motor sviver greit.  (Lest 699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
kort fortalt, starter tok kvelden - så på det og det så trangt ut.
Letteste prosedyre for å bytte ? regner med noen her har gjort det før :P

også leste jeg det kan være lurt å teste at motor sviver, er det bolt på reimhjul nederst i front jeg kan dreie på ( som på ford/cosworth ), eller er det bedre prøve bruke skrujern på startkrans  ?

takker for tips
2000 WJ 3,1 limited

Utlogget eirikbg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Jeg tror nok det er en bolt nede på reimhjulet til veiva som du kan bruke. Kan ikke huske å ha sett noen motorer som det ikke er det på.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
41 mm pipe på reimhjulet ja. Må være ganske kort  :) Jeg kappet av noen cm av ei pipe for å få plass til overgang fra 3/4" til 1/2".
« Siste redigering: To.,17,Desember,2020,00,35 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: starter, enkleste prosedyre for bytte ? og sjekke motor sviver greit.
« Svar #3 på: Sø.,20,Desember,2020,12,08 »
Du trenger et koppnøkkelsett med en vinkel og etpar forlengere for å komme til skruene. Vil anbefale å heve bilen først, da er det lett å komme til under...  :P

PS! Hvis du skal bruke skrujern på startkrans så anbefaler jeg å løsne multireima før du begynner! Da går motoren lettere så du ikke skader tennene. Ellers så anbefaler jeg 3/4" "breaker bar" fra biltema.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
takker for tips alle sammen, fikk shiten ut til slutt.
Men den øvreste bolten var litt morsom å komme til :P

Tror ikke jeg trenger å teste at motor sviver, testet starter manuelt på 2 forskjellige batterier og den er dau :/
Helt ut av det blå, funka en sjelden gang at innslaget slo inn, men elers så er den fullstendig dau.

2000 WJ 3,1 limited