Skrevet av Emne: Skifte "Rear Main Seal"  (Lest 2269 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Friluftskaren

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 45
    • Tursida
Skifte "Rear Main Seal"
« på: To.,27,April,2017,13,40 »
Hei,

Har en YJ 93 som i lengre tid har hatt mindre oljelekkasje mellom motor og automatkasse. Har forstått at den to-delte pakningen som er i bakre del på overgang motor - girkasse er en utsatt pakning som bør byttes ved lekkasje. Jeg utførte egentlig denne jobben i helga som var, men møtte på utfordring når jeg forsiktig banket ut øvre pakning. Jeg forsøkte først venstre (lå med startmotor på venstre side) mot høyre. Rørte ikke på seg. Kakket litt fra høyre mot venstre. Ingenting. Prøvde igjen venstre mot høyre, og fikk da glidd den ut. Smurte bakre del av pakning med såpe, og fremre del mot motor med olje. Forstod ut fra hva jeg leste i forum, at den da skulle taes inn igjen motsatt vei. Laget et "skojern" med sugerør og prøvde først høyre mot venstre. Jeg klarte da å presse for mye på pakning, at den fikk et lite rift. Da jeg prøvde venstre mot høyre, altså samme vei som den gikk ut, gled den rett inn.
Fikk satt ting på plass igjen, men lakk dessverre like mye. Årsak er mest sannsynlig riftet jeg laget samt pakning oljepanne hvor jeg var meget sparsommelig med pakningslimet på fremre og bakre del av oljepanne.

Spørsmålet mitt til dere som vet: Hvilken vei er den korrekte til å føre inn øvre pakning?
94 YJ 4,0 L ,3,5" heving 33" dekk (solgt)
83 CJ7, AMC304, 4»heving 35» dekk (solgt)