Skrevet av Emne: Problemer med montering av bakseter i Commander  (Lest 3104 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget yankee

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Problemer med montering av bakseter i Commander
« på: Fr.,15,April,2016,21,23 »
Jeg er i ferd med å sette inn bakseter i en 2007 varebilregistrert Commander. Første bakseterad gikk «knirkefritt», men da jeg skulle montere de to på bakerste seterad, oppdaget jeg at alle setefester er kappet. Er det noen her som har erfaring med å montere bakseter i en Commander, og støtte dere på samme problemstilling?
Må jo si at det er meget merkelig at de som engang bygde bilen om til varebil her i Norge, valgte denne løsningen…… Er det noen som vet hvilket firma som hadde i oppgave å bygge disse bilene om til varebiler?

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Sv: Problemer med montering av bakseter i Commander
« Svar #1 på: Ma.,18,April,2016,16,34 »
Hei, jeg gjorde det, og da var festene inntakt, jeg måtte bare få tak i store poppnagler, fjerne tettemasse som dekket hullene i gulvet og så poppe dem fast.
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget Ranajeep

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Problemer med montering av bakseter i Commander
« Svar #2 på: To.,18,August,2016,23,41 »
Mistenker at kappingen av disse festene ble gjort av samme årsak som at det ble skjært ut et felt av innertaket, nemlig for å oppfylle minstekravet til størrelse på lasterommet i varebiler.

Da jeg monterte bakerste seterad, ble dette gjort delvis med sveising, og delvis med gjennomgående bolter gjennom dørken til reservehjulsbrønnen. Dersom dette velges som løsning, er det viktig å være grundig med rustbeskyttelse og forsegling.