Skrevet av Emne: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk  (Lest 2792 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« på: Ti.,14,Juni,2016,13,39 »
Hei. Bilen min blir nå hevet med 3" lift-kit og 35" dekk. Hevesett, felg og alle komponenter har TUV-papirer, pluss at dekk ikke vil stikke utenfor originale skjermbredder. Jobben blir utført hos Alfaset som har god erfaring med tilsvarende jobber og Amerikanske biler, så jeg regner med at godkjenning hos biltilsynet skal gå greit.

Mitt spørsmål er da, kan man sette 37" dekk på eksisterende løsning. Eller må man gjøre andre modifikasjoner i tillegg?

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« Svar #1 på: Ma.,27,Juni,2016,10,06 »
Ingen som har et godt svar :)

Utlogget BTG

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
Sv: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« Svar #2 på: To., 7,Juli,2016,10,48 »
Hei,

hvis du har felger med TüV papirer til 37" og du får det på uten at det subber eller stikker utenfor så skal ikke det være noe problem (mer enn 35") Hvis du tenker å godkjenne bilen på 35" og så sette på 37" og spørsmålet er om det er plass, så skulle jeg tro det har å gjøre med hvor mye du kutter i bilen for å få plass. Arctic Trucks heiser vel også 75mm på sin 37" ombygging så det skulle vel gå greit
JCN member 281,  Tlf 41632896
CJ6 V8 (Solgt 2003)
TJ 4L 1997 Sahara (solgt Mai 2013),
XJ 4L 1997 LTD (Kjøpt Mai 2013, solgt Mars 2015)
XK 3.0 CRD Limited 2007 (Kjøpt Nov.14, Solgt Okt 15)
JKU 2.8 CRD Rubicon 2008 (Kjøpt April 15, Solgt Nov.15)

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« Svar #3 på: Ti.,12,Juli,2016,09,59 »
Takk for svar. Spørsmålet er vel egentlig om jeg trenger ytterligere modifikasjoner med 37" dekk. Med mine nåværende 35" dekk, har jeg hevet bilen like mye som AT gjør på både 35 og 37, det vil si 75mm heving. Jeg har også skiftet Steering stabilizer.

Men trenger jeg for eksempel å bytte akslinger eller andre komponenter? Eller er det bare å kline til med 37" dekk?

En ting jeg lurer på er Arctic Trucks sine standard felger på Wrangler. Dette er AEV pintler, som ikke har godkjente TUV-papirer så vidt jeg vet. Hvordan får AT disse godkjent da?
« Siste redigering: Ti.,12,Juli,2016,10,02 av Knut S »

Utlogget finn.no

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Sv: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« Svar #4 på: Lø.,30,Juli,2016,14,31 »
Hei
Forskjellen mellom 35 og 37 på AT bilene er karosseri modifisering
Når du går for 37 anbefales det å forsterke gaffelen på framakselen  dette er kitt du får kjøpt og som må sveises på.
AT bilene har egen typegodkjenning  felger skjermbilder underkjøringshinder osv er inkludert i denne typegodkjenningen   de trenger ikke egen TUW godkjenning i tilleg.  Nomax har felger med TUW  for 37 fra Bawarion

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: 37" dekk på bil med 3" heving og 35" dekk
« Svar #5 på: Ma.,24,Oktober,2016,14,51 »
Merker meg at du ikke nevner utveksling? Og når ikke nevnt så tipper jeg du ikke har byttet utveksling ved 35" bygget.
Og nå med 37" blir den nok merkbart latere og sammtidg vil ikke aut.kassa gire riktig. Joda kan fikse litt AEV module, men det hjelper lite på akslene, om ikke annet så får du riktig km/t med den da.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen