Skrevet av Emne: Drev til speedometer  (Lest 3864 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Drev til speedometer
« på: Ti.,21,Juli,2015,10,18 »
Noen i Oslo eller omegn som kan hjelpe meg med å bytte drev til speedometer? Selvfølgelig mot et lite vederlag :)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Drev til speedometer
« Svar #1 på: Ti.,21,Juli,2015,13,59 »
Det er ikke så vanskelig ( lett hvis du har bodylift... ).

Sett bakfra på transferkassen, på toppen av det bakre runde huset som har utgående mellomaksel til bakakslingen, sitter det en "duppeditt" kl 11. Den er festet med en "C-bøyle" og en torx/umbrako. Skru ut skrurn og dra duppeditten rett ut. Bytt selve drevet og før duppeditten inn igjen. Den C-bøyla har en posisjonerings skal i forhold til duppeditten og hvor mange tenner du har på drevet.

Med bodylift ca 1t jobb.

Uten bodylift ca 1-4t jobb.

I verstefall må du støtte opp drivlinja og ta ned skid plata under transferkassa. Bruk rikelig med CRC WE40 en dag eller to i forkant! Inne i rammevangene sitter det løse muttere som har en stålstang som igjen stikker ut av luftehull i rammevangene! Disse har perfekte forhold for å ruste i filler og kan gjøre jobben ganske slitsom....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: Drev til speedometer
« Svar #2 på: On.,22,Juli,2015,12,54 »
Takk for beskrivelse og svar, Stein. Selv om det ser og høres enkelt ut, har jeg null greie på å skru bil. Bodylift har jeg heller ikke, så jeg krysser fingrene på at noen i Osloområdet har lyst og anledning :)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Drev til speedometer
« Svar #3 på: On.,22,Juli,2015,23,32 »
I slutten av neste uke kan jeg kanskje se på det etter jobb. Men da må du komme til jobben i firedraget?
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Knut S

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: Drev til speedometer
« Svar #4 på: To.,23,Juli,2015,22,00 »
Tusen takk, har sendt deg en PM :)