Skrevet av Emne: Jk varmeapparat  (Lest 1532 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hovden

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 107
Jk varmeapparat
« på: To.,20,November,2014,17,17 »
Jk varmeapparat hjelp

Hei jeg har en 09 jk som blåser kaldt på varmeapparatet på førersiden ,på passasjer siden kommer det varmere luft men ikke helt så varmt som jeg hadde ønsket meg.
Bilen ble kjøpt på RSA bil i Kristiansand nå i sommer og km stand var da 61000 km.

Jeg har levert inn bilen på Kongsbil i Kongsvinger ,slik som RSA bil anbefalte meg og gjøre fordi Kongsbil er tilsluttet RSA bil og fordi jeg også mener at dette er en reklamasjons sak som må tas av RSA.
Det som er problemet for Kongsbil er at teknisk avd i RSA ikke hadde hørt noe om dette med varmeapparat problemer med jk slik at Kongsbil  sliter litt med feilsøkning av varmeapparat problemet mitt.
Jeg vet at det finnes flere som har opplevd dette og trenger litt hjelp nå slik at Kongsbil kan få litt forgang i saken .
Hvis noen av dere har tips eller råd hadde jeg satt stor pris på dette ,send gjerne pm til meg hvis det passer best .
Foreløpige er alle som er involverte saken enige  :)
leder i THE HEAVY METAL BRIGADE

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: Jk varmeapparat
« Svar #1 på: Fr.,21,November,2014,13,11 »
Vanlig problem på disse bilene desverre etter et kjapt søk. Dukker opp masse tråder på nettet om du googler "jk heater core problem". Visstnok er det rester av støpesand fra produksjon som ligger igjen som skaper moroa. Det begynner med førersiden før det til slutt blir kaldt i alle ventilene.

Be RSA ta ut alle frostpluggene, rense systemet skikkelig og bytte varmeregister. Mye jobb, men ut ifra hva jeg leser så er det det eneste som hjelper. Godt dem dekker det! Ser det og er folk som har fått ny motor pga dette...

« Siste redigering: Fr.,21,November,2014,13,22 av HaaJeHaa »