Skrevet av Emne: AC rør bakre HVAC  (Lest 1593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Svenna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
AC rør bakre HVAC
« på: To.,28,August,2014,22,55 »
Da er det konstatert at AC rørene til bakre varmeapparat er rustet hull i. Røret går bakover under bilen hvor skitt har lagt seg og tært hull i rørene for AC gass(konstruksjons svakhet). Røret koster 6000 kroner eller 375 USD med frakt og mva men jeg er redd delene på europeisk og amerikansk versjon kan ha forskjeller. En proff i USA brukte ihvertfall seks timer på jobben da det er vanskelig å tre nytt rør på plass.
Er det noen som har fått dette fikset selv eller på verksted og til hvilken pris/timeforbruk. Kan en evt få AC anlegget til å fungere igjen med å plugge alle rør til bakre HVAC enhet.
Har dere tette rør enda ville jeg satset dem inn i tectyl nå, frykter dette blir veldig dyrt om en ikke er kreativ og drar på julehandel til Polen eller noe.
Takker for svar
06 Commander :-)

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Sv: AC rør bakre HVAC
« Svar #1 på: Ma., 1,September,2014,14,18 »
Tja, jeg har gjort "rear heat delete" mod og kommer nok til å gjøre det samme med AC. Kjøpte orginale slanger til US bil som ikke hadde apparat bak og byttet slangene på verksted.
Har ikke tatt AC enda. Jeg har bensin bil, så mulig det er noen forskjeller på diesel. Var innom verksted i sommer og da holdt de på med 2 biler innenfor en uke med feilen du påpeker så dette er nok noe som mange får etter hvert.
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)