Skrevet av Emne: Montere 1000metere på Jeep Commander  (Lest 1914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Aannerud

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Montere 1000metere på Jeep Commander
« på: Fr.,28,Februar,2014,19,05 »
Hallo

Jeg driver for øyeblikket og montert 1000metere på min commander. Funderte lenge på hvordan jeg skulle gjøre dette.. Støtfangeren sitter langt innenfor  plastikken fra alle kanter så litt knotete og få festa de ordentlig.

Men etter litt fundering fant jeg en festeplate som festes bak skilte med festepunkter som går innover støtfangeren(leveres av Hellanor). Men  ettersom det er 90mm fra plasten til støtfangeren måtte jeg improvisere litt, jeg borret opp to hull på ø32 med hullsag også dreide jeg 2 aluminiums hylser med frittuhull for M8 skrue i som jeg satte mellom plast og stålefangeren. Borret så hull i stålfangeren med hylsa som styring. Jeg fikk nå festet plata med gjennomgående skruer rett i støtfaneren. Det er viktig att man passerpå og råke med festehullene der det er åpning i underkant av stålfangeren så man får sattpå mutter!

Syns dette var en grei og solid løsning som de fleste fårtil. Eneste er hylsa i mellom men der kan man bruke rør og baufil om man ikke har annet..  Og sku man mot formodning ønske og fjærne lyktene blir alt skjult bak skilte.

Skal prøve og ta no bilder når jeg er ferdig.  Har ikke fått sattpå lyktene enda da jeg må finnepå en løsning for og feste støtte stage. Har en ide om og sveisepå ett flatthjern på stagene bak grillen, der er det god plass og da kan jeg skru fast forkoblinga til xenon pærene der og..


Sånn gjorde jeg det da...
Mvh
Aannerud
« Siste redigering: Fr.,28,Februar,2014,19,14 av Aannerud »

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Montere 1000metere på Jeep Commander
« Svar #1 på: Sø., 2,Mars,2014,21,40 »
Så bra at du deler. Bilder blir bra!  :)

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Aannerud

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Sv: Montere 1000metere på Jeep Commander
« Svar #2 på: Ma., 3,Mars,2014,21,41 »
Orka ikke skru av feste plata da det er noe knot og få på mutter bak, men dere skjønner opplegge?


Tett på fangeren


Alt bak skilte. Ingenting synlig om man sku ønske og fjærne de en gang.


Godt den ikke er synlig;) Enkel å lage, enkel å feste.


Alt på ett sted, solid forankring



Kunne sitti lengre bak men helt ok..


Her er det på plass. Mangler feste av støtte stage og legge opp det elektriske.


Syns ikke det ble så aller værst:) Spent på hvordan de lyser, orginal lyse er ikke mye og skryte av syns jeg..


Mvh
Aannerud