Skrevet av Emne: Varmeapparat som fusker, Commander 07  (Lest 2335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Daniel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Varmeapparat som fusker, Commander 07
« på: To., 2,Januar,2014,23,39 »
Har vert eier av en 07 Commander CRD overland nå i ca 6 måneder. og nå har varmeapparatet begynt og fuske. Det fungerer som det skal etter kaldstart. men stopper jeg bilen, og starter den igjen mens mottoren enda har en lunk, eller etter 10minn stopp for den slags skyld. så starter ikke viftene framme i kupeen igjen før det har gått 15-20minn. viftene baki bilen fungerer som normalt. her om dagen stoppet viftene faktisk mens bilen gikk. og da kom det en svak tikke lyd fra inne i dashbordet, skrudde jeg opp viftehastigheten på bryteren, ble tikkingen mer intens o.s.v.  etter en stund (15-20minn) begynte viftene og blåse igjen.  ???

Noen som har erfaringer eller kunnskap på hva som er feilen. 

Ellers en veldig fornøyd bileier  :)     

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Varmeapparat som fusker, Commander 07
« Svar #1 på: Fr., 3,Januar,2014,11,41 »
Har ikke filla peiling, men motstanden på viftemotoren kanskje? 
Har aldri gjort det selv, men ser ikke ut som alt for mye jobb. Du kan jo kjøre uten handskerommet og prøve å finne ut av hva vifta faktisk gjør når det ikke funker.
Oppskrift her: http://www.jeepforum.com/forum/f67/howto-replace-mtc-blower-motor-resistor-926185/

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Julebrus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 45
Sv: Varmeapparat som fusker, Commander 07
« Svar #2 på: Ti., 7,Januar,2014,00,25 »
Har opplevd noe av det samme, var bare en sikring i boksen som fusket. Skjedde med meg på 280.000km, så den var litt sliten ;)

Veldig sjelden det er store mekaniske feil på Air Condition i disse bilene
Dodge Durango 5,9L 1999- Jeep commander 2008

Utlogget Daniel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Varmeapparat som fusker, Commander 07
« Svar #3 på: Ti., 7,Januar,2014,20,48 »
Etter en skikkelig gjennomgang fant jeg ut att det er selve motoren som er problemet. lageret som er ferdig. ser heldigvis ut som en smal sak og bytte :)