Skrevet av Emne: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje  (Lest 7233 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #15 på: Ma.,30,Desember,2013,21,03 »
Skru av uoriginale fangere, vinsj og ekstralys. På med original fanger. Av med fjærspacere, add-a-leaf og lange sjakler. Dekk som står i stil med fjærene. Rekker du å få av hevesettet er det best, men samtidig så har du dårlig tid.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #16 på: Ma.,30,Desember,2013,21,12 »
har ikke add a leaf fjærer. har nye 3" full leaf fjærer bak. Og fult voksene fjærer forran. Må bare ha tak i 2 bladfjærer bak. Da mine ble brukt til bygg av nye sjakler....
Egentlig ikke så store skru jobben. Men har litt lyst til å se hva som går og ikke går. som et prosjekt. Lar det meste stå på så ser vi:) heis dekk og fangere samt vinsj forblir.
Lys blir retta opp etter som dem skrev i brevet. Så får vi holde oss fast. Om så det ikke går så blir det bare en tur til :) fangere og fjærer er byttet på 3 timer. Alt av bolter har fått litt fett. så det går som en lek. Men hadde vært gøy om dem faktisk bare tar lysa og sender meg hjem. Vi får se.....Men takk for tips:) Skjønner absolutt hva du mener
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #17 på: Ma.,30,Desember,2013,21,48 »
du kommer aldri igjennom med winchfanger. det er ihvertfall å be om at de sjekker bilen ekstra nøye.

har hatt bil på BT som har vært hevet, store dekk, mye lys osv.  De skulle se på baksetene egentlig da den skulle bygges om.  de var mest opptatt av winchfanger.

kom tilbake å viste den etter at store hjul var tatt av (35"), kun antall lovlige lys satt på, winchfanger var tatt av.. ekstra breddere og hevesett satt på.. da var den ok. de så da ikke på heving osv.

det var nok winchfangeren og 35" som gjorde utslaget at jeg måtte vise på nytt

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #18 på: Ma.,30,Desember,2013,21,52 »
Får se hva jeg gjør. Skjønner at dem kommer til å henge seg opp i det. Men fremskjermene mine er kappet for å få på fangeren..kommer til å se rimelig noldus ut med orginal fanger. men ja kan jo fort bytte over. Men 31" kan da umulig være så stort. skal måle dif på orginal hjul osv nå. så skal jeg se hvor mange % det utgjør. Hvordan får jeg godkjent 31"? har du peil på det? fått det i vognkorte...Takk jope:) jeg får nok gjøre som du sier.
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #19 på: Ma.,30,Desember,2013,21,55 »
Original hjula er på 70cm 31"dekka utgjør 77cm. dette er akkurat +10% er det innafor grensa? Tror det er 5% men ja. jeg prøver da de andre dekka er utslitt..
belager meg på 2 visninger uansett tror jeg.
« Siste redigering: Ma.,30,Desember,2013,21,59 av GenWinT »
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #20 på: Ma.,30,Desember,2013,22,00 »
personlig tror jeg ikke de henger seg så mye opp i 31" så lenge bilen ser noenlunde ut . Kjørte sammen med en xj på 31" og med bushwackere og 31" ser ikke noe voldsomt ut så du skal være "uheldig" hvis de bryr seg med det..

+/- 5% er lovlig, så  sånn sett så er 10% ikke godkjent.

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #21 på: Ma.,30,Desember,2013,22,02 »
Takk for svar. Da er det bare å holde seg fast. skru litt i helga og satse på at det ordner seg. :) Får ta av fanger ihvertfall da.  har bare 2 extra 1000metere. Skjønner ikke hva som er feil med det. får søke litt på nette..
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #22 på: Ma.,30,Desember,2013,22,06 »
2 xtra lykter går fint. det er en begrensning på antall lumen og at de skal være e-merket. tror nok ikke de bryr seg så mye om det så lenge du bare har to..

jeg hadde 2 ipf lykter på winchfanger og 4 på taket når jeg kjørte inn i hallen :)

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #23 på: Ma.,30,Desember,2013,22,10 »
jo sant nok. Men om du ser på bilde av min cherokee så står dem kanskje litt forran orginal lyktene inn mot senter...Men dog dette er på smitybilt fangern
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #24 på: Ma.,30,Desember,2013,22,15 »
ville nok satt på orginal hjula også for sikkerhets skyld.

av med fanger, på med original hjul, evnt. sett på korte shakler på hevesettet hvis du lar det stå på.

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #25 på: Ma.,30,Desember,2013,22,21 »
ja har original lenge på sjaklene. er bare fjær heisa 3". ikke noe add a leaf osv. fult heise sett. Takk for hjelpa Jope! får roa ned nervene litt:)
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #26 på: Ti.,31,Desember,2013,00,49 »
Vinsjfanger skriker modifisert... :) Hevesett "kan" tas for å bare være friske nye fjærer, da du fort hever en gammel bil 1-2" med nye std-fjærer. Så det kan gå, så lenge dekkene ikke er "ekstreme". Skjermbreddere gjør ingenting. Gjør det lett for deg selv med å skru av det som er lettskrudd. :)
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #27 på: Ma., 6,Januar,2014,14,07 »
Da har jeg vært hos biltilsynet for etterkontroll av lys:) Fikk godkjent bredere og 31" dekk i vognkort, La inn ny bredde på bilen. Men fikk feil på 3" heisesett uten papirer og fanger med vinsj. Selvom han ene som jobbet der syntes det var synd at jeg måtte ta det av siden fangern var så fin, men jeg måtte tenke litt på den evnt vw poloen jeg kunne treffi i 60kmt. haha holdt på å dæva av latter men ja;) Så ny visning 29/1...Da må heise sett av og original frontfanger på igjen for visning. så er vel bilen godkjent. Fikk faktisk lov til å kjøre med Smittybilt bakfanger...Noe jeg ble overrasket over..Nesten litt spennende å dra på visning hos statens vegvesen. Møtte hyggelige folk ihvertfall  ;D
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #28 på: Ma., 6,Januar,2014,18,57 »
 :o Fantastisk… Jeg har dokumentasjon og anbefalning fra Amcar på 32" på min, men ble sablet rett ned av BT når jeg søkte på 31"… 

Er ikke så strengt bak, da det er fronten du treffer fotgjengere med.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget GenWinT

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Lavprofil? æsj...
Sv: GenWinT sin 95 XJ 2.5td og garasje
« Svar #29 på: Ma., 6,Januar,2014,20,31 »
Som han sa til meg. Så trenger du ikke søke om 31" det kan du egentlig kjøre med og ha god samvittighet. Da det bare er 7% over original dim. 5 er den egentlige grensa. Men du får ikke noe som er akkurat 5% over. og dermed går det på skjønn....Sleng på dekka du. og drit i det. Jeg får det i korte bare fordi jeg spurte jævlig pent...Og la frem saken som om jeg ble litt lurt v bilkjøpet. Men innrømte at jeg monterte bredere og dekk selv. da han syntes jeg var jordnær og OK fyr så mente han at vi ordner det. Time will show når jeg drar på neste kontroll...:) men jeg kjører med 31" uansett. Og skal også ha det på etterkontrollen.
Møkk i øre? Da er det påtide å få bilen på hjula igjen XD