Skrevet av Emne: Delekjøp??  (Lest 2884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kawai

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
  • Grand Cherokee 2006
Delekjøp??
« på: To.,21,Juni,2007,23,17 »
No e æ passelig forvirra..! Har vært lykkelig eier av en Grand Cherokee 3.1 td 2001 mod i nån måneder no. Etterhvert har æ jo skjønt at det kan være vanskelig å få tak i deler - iallefall motordeler. Men æ har gått rundt og trudd at resten av bilen va stort sett som en amerikanskprodusert en.. F.eks. har æ i en drøy måned prøvd å finne tak i endeleddene til stabilisatorstaget bak, men har bare fått feil vare - og i dag sa de på "amerikanskebildeler.no" at deler "til den bilen kun kan kjøpes fra importøren"...
Stemmer virkelig det? E det ingen som har deler til de mange europeiskproduserte jeep'ene?? Takknemlig om nån med litt mer erfaring har et godt tips!

Kai

Utlogget corkypuppy6

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: Delekjøp??
« Svar #1 på: Fr., 6,Juli,2007,16,18 »
Hei, Kai.

Samme problem har jeg også erfart og blant annet tatt hovedservice i belgia på en samme bil. Dette utgjorde for meg at jeg sparte kr. 10.000.-, da fikk jeg også rullgardin til lasterom bak, nye skifer og klosser bak, strammet håndbrekk, skiftet oljefilter, dieselfilter, luftfilter + at alle filtere kjøpte jeg ekstra og tok med meg hjem.

Bare rulle gardinen koster her hjemme kr. 4700.- og i belgia betalte jeg 700,-kr.
Så det er mye å spare utenfor norge, Kai.
Det finnes et merkeverksted i strømstad som heter; Hedinbil.se
E-mail adresser osv har jeg også til belgia, for bilene er produsert i Østerike, men du kan også ringe klintberg og way på Holmen i Asker, så klarer også de å skaffe mye som er for europeiske biler.

Men send meg gjerne en e-mail, Kai så kan du få noen adresser av meg. kjell-petter.haarstad@baerum.kommune.no
med vennlig hilsen
kjell-petter

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Delekjøp??
« Svar #2 på: Fr., 6,Juli,2007,19,38 »
Sitat
Det finnes et merkeverksted i strømstad som heter; Hedinbil.se

Hmm, Har ingen god erfaring med disse folkene. Godt mulig jeg var griseuheldig, men de brukte 3mnd på å fikse Smart`en.

Motoren gikk ikke som den skulle og de brukte L A N G tid på å finne ut hva som var feil. Når de endelig fant feilen og rettet den, så skar motoren seg på vei hjem grunnet feil montering av den nye delen. 2 måneder med klaging og diskutering hvorpå jeg mente det var deres feil og at de var ansvarlige for de nye skadene på motoren. Vi møttes nesten på halveisen etter 3 måneder ettersom de nektet å utlevere bilen igjen før pengene kom. Hele driten kom på ca 28.000,- hvorpå jeg betalte 8.000,-

Jeg brukte dette stedet grunnet gode tilbakemeldinger fra andre, så det kan hende jeg var uheldig........? Men setter ikke føttene innafor den døra igjen.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Delekjøp??
« Svar #3 på: Fr., 6,Juli,2007,20,52 »
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741