Skrevet av Emne: Bestop sunrider noen erfaringer ?  (Lest 1732 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ph

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • CJ7 Renegade 1985
Bestop sunrider noen erfaringer ?
« på: To.,21,Juni,2007,22,03 »
CJ`n ruller igjen toppløs og fin, men originalkalesjen fra -85 er en tapt sak. Her må det handles.
Men hva ?

Bestop Sunrider ser ut til å være et bra alternativ for norske forhold (kan kneppe opp fra frontruta til veltebøylen som et raust soltak). Noen som har erfaringer med denne modellen ? Ser på utenlandske forums at Bestop produktene scorer høyest på softtop og at f.eks Pavement Ends Here produktene disses for lavere kvalitet og at det er Made In China. Har nylig handla setetrekk og scrashbarcovers og bakhjulstrekk i Black Denim fra 4x4 Center og Quadratech. Ble i utgangspunktet litt skuffet over Black Denim-teksturen, var litt plastikk, men etter et kort regnskyll uten tak så skjønner jeg vel mer poenget med greiene.
4x4 Center slår forresten Quadratech på leveringstid. Ved bestilling så mailet Quadratech at alt stasjet var på lager, men i det min kredittkort godkjenning var sendt så var de plutselig på backorder. 3 uker etter at nettbestilling var gjort, ble varene sendt. En uke senere etter det igjen ble varene forsøkt levert mens jeg var på jobb. Smart, UPS. To uker senere bestilte jeg setetrekk fra 4x4 center. De kom fram samtidig med greiene fra Quadratech. Har nå bestilt Sunrider fra Quadratech, men får beskjed om at de ikke har deler av Item`n inne akkurat nå. Tror jeg kansellerer den ordren og bruker 4x4 center på det oxå. Trodde Qudratech var billigst, men så etterpå at 4x4 ligger 50 cent under......

Ble kanskje mye i en og samme tråd dette. Administratorer står fritt til å klippe og lime hvis det er ting her av almenn interesse.
 :)

Lanken opp.
ph

CJ7 Renegade 1985. Solgt og savnet
XJ 1992 4l HO Limited. Solgt og savnet
XJ 2000 4L Limited

Utlogget eivindbp

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • "No guts - no glory!"
Sv: Bestop sunrider noen erfaringer ?
« Svar #1 på: To.,21,Juni,2007,23,21 »
Har en softtop av tilsvarende modell, og for en vestlending er muligheten til å vippe fremre del bakover som soltak en fin ting.  ;D

Like bra er det at ved plutselige værendringer er det mulig å bruke softtopen som "convertible" - tar 2 minutter å ha taket på plass med litt tørrtrening. (uten denne tar det lengre tid ved en hektisk første våt-trening!  :'( )

Utifra beskrivelsen av taket vil en Besttop Sunrider være bedre enn mitt tak, siden sidepaneler og akterende er festet med glidelåser, - som skulle bety raskere oppsett av selve taket, og så festing av sidepaneler etterhvert, - og ikke så voluminiøs kalesje når den er slått ned. Har også sett noen kreative "sammen-rulling-av-sidepaneler-pølsetrekk-lagre-under-baksetet-løsninger" som virker som en god ide?
Eivind BP
JCN medlemsnr 236
- 87 YJ som nå har fått nytt hjem
- 94 XJ

Utlogget ph

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • CJ7 Renegade 1985
Sv: Bestop sunrider noen erfaringer ?
« Svar #2 på: On.,27,Juni,2007,21,28 »
takk for svar eivindbp. :)
Bestop Sunrider er bestilt. Østlandsværet er heller ikke nådig for garasjeløse toppløs kjørere :)
Kommer tilbke med bilder og erfaringer når tingene er montert.

ph
CJ7 Renegade 1985. Solgt og savnet
XJ 1992 4l HO Limited. Solgt og savnet
XJ 2000 4L Limited

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
Sv: Bestop sunrider noen erfaringer ?
« Svar #3 på: On.,27,Juni,2007,22,56 »
har eid bestop sunrider i snart 10 år. det er den beste kalesjen jeg har hatt...

har det på cj-n men på tj-n til kona er det en supertop å den er skikkelig tungvint å tas av å på kontra sunrideren.

kjøp den du kommer til å bli kjempe fornøyd.
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.