Skrevet av Emne: Torque app  (Lest 2326 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Torque app
« på: To.,21,November,2013,17,31 »
Er det noen her inne som har prøvd obdii bluetooth dongle sammen med torque appen på Commandern sin?

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Torque app
« Svar #1 på: To.,21,November,2013,17,48 »
Funker utmerket!
Det eneste den ikke klarer (og som jeg heller ikke har funnet noen andre apper som klarer, uten å ha forsket masse på det) er å lese temp på girkassa. 

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Torque app
« Svar #2 på: To.,21,November,2013,18,19 »
kult. hva slags obd leser har du? kiwi? Hvor kjøpte du den?

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Torque app
« Svar #3 på: To.,21,November,2013,18,38 »
Kiwi Plx
Kjøpte den på ebay. Er ikke blandt de billigste adapterene å få kjøpt, men Kiwi stod nevnt på hjemmesiden til Torque og jeg orket ikke noe styr.
Working Bluetooth Adapters

Jeg har ikke hatt noe trøbbel uansett type telefon og har også prøvde det på noen forskjellige biler uten problem.  Tror det kan være lurt med adapter med ledning sånn at du plugger det inn, fører ledningen inni dørlista og så ligger det "elegant" ved a-stolpen  :)

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Torque app
« Svar #4 på: Fr.,22,November,2013,00,05 »
Da har jeg bestilt kiwi 2. Kom på ca 1000kr ferdig i postkassa :) Står adapteret ditt i bilen bestandig eivind? Så at det var noen adaptere som dro strøm selv om tenninga var av. Virka riktignok som om kiwi'n skulle takle det.

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Torque app
« Svar #5 på: Fr.,22,November,2013,07,00 »
Kult - da får du noe å leke med  :)
Adapteret har en av/på knapp så står i hele tiden.  Torque har en setting du kan slå på, så kommer det opp en melding når du avslutter programmet om at "husk å slå av/ta ut adapteret"

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Torque app
« Svar #6 på: Sø.,24,November,2013,23,19 »
Hmm. Det er mulig jeg er dum, men jeg skjønner ikke hvordan man får målt hester med appen. Må man ha obd-leseren for å få det til? Jeg trodde det gikk an å få målt det kun ved hjelp av gps' n på telefonen?

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Torque app
« Svar #7 på: Ma.,25,November,2013,07,02 »
Tror ikke den bruker gps-en og tror man må ha odb. Hjernen i bilen har to parametere for hastighet. En den viser på dashbordet med feilvisning og en som "sann" hastighet.  Tror torque bruker den hastigheten sammen med vekt for å regne hp. 

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet