Skrevet av Emne: Kristian`s YJ Garasje  (Lest 21092 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Kristian`s YJ Garasje
« på: On., 6,Juni,2007,20,27 »
;D Velkommen til min garasje her skal jeg prøve å gjøre noe med jomfrua jeg kjøpte den Tirsdag 16.Apri.2007  ;D
Det skal sies at jeg ble singel 12. April, så slik er det billigere med Jeep ::)

Så jeg kikket litt på JCN sine sider og ble overbevist om at Jeep skulle det bli. Altså klubb før bil  ???

Jomfua var rød og fin i lakken. Registret i Bodø og hadde ikke sett snø før i 2006.(Ikke vinterkjørt??)
Tellerverket viste 66000 og alle servicer fra merkeverksted.
Alt var orginalt bortsett fra en Steel Horse HT.
Reddet Jomfua fra to herrer på St.Haugen midt i Oslo.
Sete bak fulgte også med.

Mandag etter troppet jeg opp på Grava som første reis gutt  8) men etter å parkert så jeg at det var noe galt ??? hjula var små, hjula var for tynne,bilen var veldig lav,bilen hadde HT, bilen hadde feil skilt,bilen hadde orginale fangere, ikke vinjs osv
det var mye som kom fram da :P
Men viljen til å skru bil har alltid vert der så ting skulle bli ordnet, men så er det de kronene da :-\

Nå skulle bilen finansieres av båtsalg og den er solgt i dag 06.06.07 så penga er der men ikke tia, det er jo bare en uke og litt til Evjemoen, så deler er på vei fra USA men ikke tid til å sette det på.

Får kjøre orginalt i på Evje...

Tok ST først, klipset av HT (Steel horse har 6 klipps som feste og den er av)
og satte kursen til Tor Kløvstad på Hamar for å kjøpe ST.









Har tenkt til å gjøre følgende: (Innspill tas imot)

Body lift   (YJ) 1" BLACK POLY BODY LIFT  Kjøpt :-)
OME         Ligger vel i en hylle i Drammen ennå
32 All Terain  på de orginal Jepp felgene
Skal også ha vinsj og fanger forann og bak??? Så mye å velge i , tenkte å ha noe annet enn Warn siden flest har det..
Har sett på denne
http://www.4wd.com/Jeep-Parts-Tops-and-Accessories/Jeep-Pictures/8567.jpg.aspx?partno=JP0103
Noen som har erfaringer?

Så langt har jeg fått vekk noe av bling bling på fangerne og tatt vekk unødvenig mye plast på disse. Har lyst til å røske av blomterkassene men de skal få være på til etter visnig.  Etter påtrykk av Tommy  så er skiltet også sentret.




Det største problmet ser man her



Fellesgarasje er ikke egnet til skruing :-)

Blir det avholt noen skru helger noe sted?




« Siste redigering: Fr.,24,August,2007,23,46 av Kristian »
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #1 på: Ma.,11,Juni,2007,22,54 »
Gratulerer med din nye sunne fornuft!


Det ser ut som om du har et meget greit gjennomtenkt oppsett for bilen. Men OBS! Wrangler er en sykdom mye likt den man finner blant båtfolket. De har 3 fot syken, mens vi har 2" syken...........

Lykke til! Og vi ses til helgen.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1266
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #2 på: Ti.,12,Juni,2007,10,21 »
Veldig fint ! YJ i orginalutførelse er kjempefint, men selvsagt er det enda bedre med OME osv...

Planen din er veldig bra, men et lite unntak.   Du MÅ bare ha disconnects på stabstaget.   Det kan plukkes av manuelt, og det må du bare prøve på Evje.  Det gjør et hav av forskjell, som må erfares.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #3 på: Ti.,12,Juni,2007,15,59 »
 ;D Og Simon - så pen har bilen din engang vært også  ;D Tenk på det.....du skulle nesten skamme deg.....eller? :D

Ellers enig med de andre her Kristian. Bare husk å velge bodylift med ett eller annet papir som forklarer Satans Vegvesen at dette er greit.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #4 på: Ti.,12,Juni,2007,16,56 »

Bare husk å velge bodylift med ett eller annet papir som forklarer Satans Vegvesen at dette er greit.

dårlig erfaring eller ronny?  :-*
« Siste redigering: Ti.,12,Juni,2007,16,58 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #5 på: Ti.,12,Juni,2007,18,05 »
 ;D I dag er ome bestilt med smørbare shakler og ekstra blad i fjærene forann ;D

Hentes mandag etter Evje :(

Prøvde å kjøpe noen brukte Xenon 6.5" skjerbreddere på finn i dag, men 2000 er ikke billig....Da de koster ca 2000 nye :(

Ellers takk for innspill

Noen som har noen erfaringer av div stabstag?
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1266
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #6 på: Ti.,12,Juni,2007,18,11 »
Noen som har noen erfaringer av div stabstag?

Ja.   Snakkes om det på Evje.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #7 på: Ti.,12,Juni,2007,19,55 »
Kath...uten å dra igang en diskusjon i Kristians garasje, så ja...forskjellsbehandling kombinert med inkompetanse,  og generell dårlig folkeskikk fra noen i Satans Vegvesen er vel ikke et ukjent fenomen. :P Dessverre.

Men Kristian, kanskje ikke 1" bodylift er nødvendig? 32" går uten (?), men ved 33" bør du kanskje kutte litt? ::)
Jeg jobber selv litt med 35", OME og 1" bodylift og en del kutting. Jobben bak er gjort, men jeg har fortsatt litt å jobbe med foran. Ikke all verden av jobb, men påkrevet. Når Simon nevner det å ta av stabstag, trenger du mer plass i hjulbuene. Kuttingen jeg jobber med nå er pga. subbing uten stabstag. Vanlig flex med montert stabstag er ikke noe problem nå hos meg.
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #8 på: On.,13,Juni,2007,07,27 »
Noen som har noen erfaringer av div stabstag?
Kun de originale. De skal skrues av og lagres ;D
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #9 på: On.,13,Juni,2007,08,57 »
 8) Xenon 6.5" skjerbreddere ble mine for 1700 kr



Snakket med Tor på 4*4 han sa at stabstag var et must å ha på ved landeveis kjøring , speiseielt i ved unnamanøvre i trafikken, man kan ha avtagbare???
« Siste redigering: On.,13,Juni,2007,12,34 av Kristian »
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1266
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #10 på: On.,13,Juni,2007,16,32 »
Ja, ja, du må ikke finne på å kjøre uten stabstag i normal trafikk.  Jeg VET at det er mange oppfatninger om dette, men prøv en elgmanøver uten stagene på, og du blir overbevist.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

  • Gjest
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #11 på: On.,13,Juni,2007,17,12 »
Ja, ja, du må ikke finne på å kjøre uten stabstag i normal trafikk.  Jeg VET at det er mange oppfatninger om dette, men prøv en elgmanøver uten stagene på, og du blir overbevist.


For guds skyld, *IKKE* prøv en elgmanøver uten stabstagene...
Det kan gå riktig galt.

Det du evn. kan forsøke, på en stor åpen plass, er forsiktig høyre-venstre på rattet.
Forsøk i gradvis høyere hastighet, du blir fort overbevist om at stabstag er En God Ting.

Ja, jeg vet at det er "mange" som kjører uten og aldri har merket noe osv.
Jeg har forsøkt uten på min stive, 4" procomp hevede 7'er, og selv den ble merkbart mer vinglete uten stabstag...
Så vær forsiktig.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #12 på: To.,14,Juni,2007,07,16 »
Noen som har noen erfaringer av div stabstag?
Kun de originale. De skal skrues av og lagres ;D
Jeg tenkte på track bar da jeg skrev det over :-\. Når det gjelder stab stag er det nok best å ha den fungerende langs veien.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1266
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #13 på: To.,14,Juni,2007,10,49 »
OK, la oss snakke om trackbar. 

Når (ikke hvis) bolten som holder trackbar til akselen ryker, så svinger lille røde 1/2 minutt etter at jeg har dreid på rattet.
Hele styringen synes å bestå av marshmellows, sammensatt med gummistrikk.

Så etter min not-so-humble opinion er det ikke bra å fjerne denne heller...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Sv: Kristian`s YJ Garasje
« Svar #14 på: To.,14,Juni,2007,14,48 »
Simon, er du en av gutta i "Jackass"? Det virker som du prøver ut det ene ville trisket etter det andre her ;D

Fasit: -Stabstag på vei er "et must" (Har alle CJ7 dette som standard forresten)
        -Trackbar bak kan fjernes. (Jeg skriver kan) XJ bla. har ikke trackbar bak.
        -Trackbar foran avmontert.... ::) Simon da ;)
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW