Har nå kjørt 6000 km siden januar. Bilen fungerer over all forventing. På vinterføre er den helt suveren så lenge man husker på at det er en stor og tung bil. Har kun isolert i varerommet med 15 mm filt. Er nå virkelig stillegående.
Har også testet den i i dyp snø 50cm, med 1000 kg tilhenger. Den trakk seg frem, selv i bratte motbakker. Har erfaring med mange terrengbiler og det var kun min gamle Unimog som overgikk dette. Ble virkelig imponert. Har ikke testet den i gjørme eller røft underlag. Tror at den blir litt mer usikker her. Skal se på om jeg løfter den 2" i vår. Mulig at jeg tuner opp mot 260 hk (noen med erfaring på foraet).
Skal flytte fengselsburet noen få centimeter, da det ser ut som det er plass til dette. Vil kunne kjøre setene mer bakover.
Den upresise styringen som noen journalister har beskrevet er ikke tilstede på min bil. I det hele tror jeg at journalister sin beskrivelse av bilen i mange blader er fake.
Det eneste jeg synes er negativt, er dieselforbruket. Har på ekstremt penkjøring i omkring 80, presset det ned til 0.89 mil. Blandetkjøring nå i vinter er 1.18 l/mil, målt over 6000 km. Bykjøring, glatt 1.2.
Nærlyset kunne også ha vært bedre.
Har nettopp byttet min Subaru Outback Diesel til fordel for Commanderen. Jeepen er mer behagelig og koselig å kjøre, selv på langtur.
Fortsetter dette på denne måten, så er dette en bil som jeg kan anbefale. Synes den er bedre enn Toyota Land Cruiser, 3 liter. Den ble en traktor i forhold. Mulig den siste er bedre i terrenget, men hvor langt ut i eldigheten skal man før man leier inn helikopter for berging?