Skrevet av Emne: Super nytt medlem  (Lest 1458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Funduro

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Super nytt medlem
« på: To., 7,Februar,2013,17,03 »
Hei
Er ny her på forumet, men synes det er et greit forum som har relativt bra med innformasjon.
I tidligere tider kjørte jeg gammel kriger (42 mod) som privatbil i mange år. Ble mye skruing, men den funket greit. Har ellers hatt Unimog, Gelende, Land Rover og Subaru med trekk i alle hjørner.
Kjøpte nå i vinter en 2009 mod commander, med minimalt med kilometer på telleren. Er virkelig fornøyd med bilen og klager ikke på noe, ..men. Det er noe som alltid kunne ha vært bedre.
Mitt spørsmål er: Hva fungerer best med understell/fjærløft 2.5" eller karrosseriløft 2.5" + nye Bilstein dempere?? Har ikke behov for kjøring i steinura, men kjører mye på dårlige grusveier.
Det er jo relativt stor forskjell på kostnadene. Ser Eivind har montert noe på sin bil, som jeg regner med er endringer i fjæringsvei. Har han priser og detaljer om hva han har endret.
Vil gjerne at bilen blir mest mulig stabil på veien.

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Super nytt medlem
« Svar #1 på: To., 7,Februar,2013,19,18 »
Hei og velkommen til forumet!

Hva som funker best av diverse hevesett har jeg egentlig ikke noen formening om. Men jeg valgte 2" Old Man Emu (ome) av den enkle grunn at det var en "ordentlig" løsning med fjærer og dempere. Valgte å kjøpe via BGnor for å få med Tüv-papirer for å få det godkjent. Noe jeg synes er greit på en såpass dyr bil og dessuten greit i forhold til forsikring hvis uhellet skulle være ute.  Prisen var 9000+ ink litt Jcn rabatt. Da har du unnskyldning for å melde deg inn i klubben også, hvis du ikke er medlem  :)  Tror jeg kom frem til at du kan få det samme settet fra usa for ca 7000 med frakt, mva osv, men da uten papirer.


Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet