www.jeepclubnorway.no

Modeller => CJ => Emne startet av: Turbo.TJ på Fr., 6,Oktober,2006,19,44

Tittel: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr., 6,Oktober,2006,19,44
Ja nå begyner det å flaske seg i garasjen.delene hagler på mitt lokale postkontor.
Blokken måtte borres,så jeg fikk 8 grande burker i en eske og ny veiv fra Sarpsborg Motor i helgen som var.Stempel er levert til Tannlegen for hulltagning 030+.  Når den er ferdig skal jeg begyne det möysommelige arbeidet å sette dette i hop.Tenkte å ta noen bilder av dette som det skrider fram.
Skal jo en og annen "artig"del på både innvendig og da mest utvendig.
Aner ikke hvor jeg ender på HK stigen,ikke så viktig hvor mye det blir bare driten tar ut av krysset når jeg flater fjölen >:(
Men jeg gleder meg å sette igang ivertfall...
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJOn.,11,Oktober,2006,21,27
Og julenissen kom tidlig i år gitt,da kamuflert som en UPS mann,men rudolf var byttet ut med en UPS bil. 6 (seks.) kasser,store og små med deler til JEEP CJ7.Gjitt om det ble en lang dag på strøno i os. Trodde faktisk ikke denne arbeidsdagen skulle ta slutt. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: wranglerTo.,12,Oktober,2006,09,30
kult Tarje, ta noen bilder av greiene da, sånn at vi og får se!!!!
 :o
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTo.,12,Oktober,2006,18,17
Joda,det hadde jeg tenkt.Men må  vist innvestere i en 2GB minnebrikke for å ta bilder av alt som ligger i garasjen nå.(det var en spøk altså) Måtte kaste på dør ATV`en til minsten for å få plass til å pakke ut i går.. :)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: JIM-CJ7To.,12,Oktober,2006,22,09
Høres spennende ut  ;D

Er nyskjerrig på oppsett ??

Bygger selv opp 2 stk 360'r i løpet av vinteren og har gått for fullt Edelbrock oppsett, men er veldig usikker på valg av forgasser - Edelbrock eller Holly  ::)

Venter spent på fortsettelsen  ;D ;D ;D

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTo.,12,Oktober,2006,23,50
Jeg studerte begge merker,men strandet på Edelbrock fordi det var gunstig pris hos sarpsborg motor... Så det ble performer innsug og gasser. Kammen ble en clevis med en noe større durasjon enn orginalt.Tror den orginale var rundt 250 og clevis rundt 270. løftet var minimalt mere.Mer dreiemoment og litt extra hester. Har kjøpt Doug Thorley tri Y haeders.Disse gir mere dreiemoment fra lave turtall.Jeg borrer 0.30 men med normale stempler.Har tenkt å muligens gå løs å slipe innsug og utblås,litt porting skader ikke.Får studere litt hva som gir mest der. Har ikke peiling hva det blir av hester når den er klar,men betyr ikke så mye bare den funker på lave turtall.... Får blokken over helgen,så da er det bare å flytte inn i garasjen på heltid. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: JIM-CJ7Fr.,13,Oktober,2006,10,23
Da har vi nok landet på nesten det samme oppsettet. Jeg valgte kam fra Edelbrock med 270 dur.

Har også vurdert headers, men i følge "kjennere" så er de orginale manifoildene veldig bra på AMS motorene så jeg beholder de foreløpig.

Min var også borret 0.30 og det holdt med honing.

Har brukt litt tid til å toppene (polert innsug og eksos).

Spennende og følge fortsetningen  ;D ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Fr.,13,Oktober,2006,14,40
Når guttene først er i gang med 360.
En av mine to beste oppgradering under pansert
HEI fordeler fra D.U.I. Den gjorde underverker! (spesielt etter Erik Bjørn sin tuning)

(http://i85.photobucket.com/albums/k70/petterb/IMG_2343.jpg)
Også trådløs fordeler a gitt  ;)

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: JIM-CJ7Fr.,13,Oktober,2006,16,16
Petter,

Ser du har Holley forgasser. Er du fornøyd med den ?

Blir nok samme fordeler - leste om oppgraderingen  ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr.,13,Oktober,2006,21,10
Jeg kjøpte haedders fordi jeg ikke fikk med eksos mani foiler.... Men tror ikke de begrenser hk ivertfall :)
Har du studert noen bilder/tidskrift som sier hva som er den beste poleringen.Det som gir mest...
Legg gjerne ut et bilde fra hva du har gjort med dine...
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr.,13,Oktober,2006,21,14
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: JIM-CJ7Fr.,13,Oktober,2006,22,00
Jeg har primært polert innsugskanaler og eksoskanaler samt tilpasset åpning i forhold til pakning og manifoil for å få en så "sømfri" overgang som mulig. Har ikke hatt som intensjon å hente ut mye mer effekt, men for å få en bedre gjennomstrømming i toppene. Men, dette er tidkrevende jobb og har brukt noen timer på dette.

Største feilen mange gjør er å polere for mye (spesielt innsug) som faktisk får motsatt effekt.

En grei DIY link som beskriver dette:

http://www.sa-motorsports.com/diyport.shtm

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,14,Oktober,2006,09,50
Er klar over dette er et møysommelig arbeid.Jeg hadde primært tenkt å gjøre det samme som deg og tilpasse åpninger uten kanter og og slipe kanaler glatte uten turbulens skapende kanter. Skal man slipe kanaler for trimming,tror jeg at litt mere erfaring trengs ja...
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,14,Oktober,2006,09,55
Var på jakt etter lyseblå lakk til motoren,men det skulle vise seg å bli vanskelig. Endte opp med Power coat lakk.Dette er en "3 i 1" lakk som tåler 300 grader og opp til 500 grader i korte perioder.. Men den blåfargen de hadde var alt for mørk.Så jeg valgte sort,det ble det mest nøytrale.... Skulle det om en stund komme noen Edelbrock alu toppe på den,så er det jo kun blokken som er sort.Og den ser jo en nesten ikke...
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: sten_mortenSø.,15,Oktober,2006,11,53
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???

Hei

Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel. :) Jeg er kjempe fornøyd med min
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJSø.,15,Oktober,2006,15,21
Tenkte meg det ja... Men fyttigrisen så stor den var. :D
Så ikke så stor ut på bildet... Men på amerikansk hvis. SIZE DOES MATTER.. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Ma.,16,Oktober,2006,01,22
Den der DUI en har jeg og handlet..Men ikke sikkert du vet hvordan man"tuner" tenningen,men nå har ikke jeg lest så mye i monteringsanvisnigen.Slik som jeg kan se det er det ikke noe å justere ant enn tenningstidspunktet(å vri fordeleren) eller er det noe å jusse på inni.???

Sant nok, jeg var nok litt hastig når jeg demont den gml fordeleren, sjekket bare rotor pos, skulle ha dreid motoren til syl. 1 på topp? Trodde jeg hadde satt kabler i rett tennings rekkefølge, nope...
Det samt just av tenning/fortenning fikk ErikB i orden  :)

Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel. :) Jeg er kjempe fornøyd med min

Ehh 6-8 grader fortenning? Min ble justert til ca 12,5 grader fortenning og ble veldig riktig med den HEI fordeleren til min 360.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleMa.,16,Oktober,2006,08,50
Sitat
Med DUI HEI fordeleren er det ikke noe annet å justere enn tenningstidspunkter. Dette bør ligge på mellom 6-8 grader fortenning på AMC V8. Hele fordelen med denne fordeleren er at den er så enkel.  Jeg er kjempe fornøyd med min

I alle HEI fordeler kan hele tenningsprofilen justeres, det er nettopp dette som er noe fordelen med disse fordelerene.

Hvis du vet hva slags kamprofil du har i motoren, så kan du kjøpe en tenningsmodul som er tilpasset din kam.
Den sitter inne i fordeleren under rotoren.

 8) HEI er coolt fordi du kan tilpasse fortenning og tenningsprofil, uten å ha injection med tilhørende ECU,
og ikke minst High performance spenning til pluggene. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: sten_mortenMa.,16,Oktober,2006,16,15
Når jeg fikk montert inn min HEI fordeler hadde jeg en fortennening som var alt for høy. Motoren gikk da som en klokke. I følge reperasjonshåndboken min (og Michael) bør fortenningen være på 6-8 grader når vakumen er blendet (om den bør være høyere om motoren er mye trimmet vet jeg ikke). Bilelektrikeren som hjalp meg fortalte da at fortenningen måtte justeres ned fordi det på sikt ville skade motoren å kjøre med så høy fortenning. Nå er min justert til 8 og har aldrig gått bedre :)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Ma.,16,Oktober,2006,16,24
Nå er min justert til 8 og har aldrig gått bedre :)
Å min til 12,5 og har aldri gått bedere  ;D
Har nok en litt annen kam en deg, same, same. Begge er happy med HEI fordeler.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: sten_mortenMa.,16,Oktober,2006,16,28
Vil min motor gå bedre om jeg øker fortenningen jeg også?
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Ma.,16,Oktober,2006,17,38
Vil min motor gå bedre om jeg øker fortenningen jeg også?
Ikke nødvendigvis Sten Morten. Har du en "vassere" kam kan du gå for større fortenning.
Skal du på "stripa" er det jo også vanlig og justere opp fortenning, men kanskje ikke så aktuelt... 8)
Helt sikkert andre faktorer også....som jeg ikke kan noe om...

shit, ikke tid til nett preik, Grava & mer ljuging nå.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJMa.,16,Oktober,2006,21,21
Høy fortenning kan og kompenseres med høyere oktan.Det som kan være med å"drepe" mtoren er Tenningsbank.Dette er gjerne vanskelig å høre når en har åtterlyd i hekken. Men med 98 oktan så får en høyere bankefasthet ved forbrenning.Resultatet er og høyere effekt.Her kan en kansje knipe ut en
10-15 gamp i en passe trimmet åtter......
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleMa.,16,Oktober,2006,23,30
Det er riktig det Tarje, jeg har 10,3 i komp, 10 grader fortenning i grunnoppsett, og kjører 98 oktan for å unngå tenningsbank.

Ellers så er det viktig å ha riktig tenning på turtall (Jeg snakket tidligere om HEI tennigsmodul),
jeg tror jeg har ca. 35 grader fortenning på 4000 i turtall.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7On.,18,Oktober,2006,08,40
Ellers så er det viktig å ha riktig tenning på turtall (Jeg snakket tidligere om HEI tennigsmodul),
jeg tror jeg har ca. 35 grader fortenning på 4000 i turtall.
Min HEI/DUI var kalibret for 24 grader 3000 i turtall.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJOn.,18,Oktober,2006,23,35
Ja nå har shell kommet med ferrari bensin og 99 oktan.. Det borger for en grad eller to mer i fortenning. på en god dag kan vi legge på svimlende 2-3 hester i pluss... JIIIPPIII... ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleTo.,19,Oktober,2006,09,27
Jeg tror det blir mer effekt av å hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld. :D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7To.,19,Oktober,2006,11,25
Jeg tror det blir mer effekt av å hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld. :D
å 35" reservehjul, å vinsj, å hilift Å mye annet nyttig & Unyttig...
CJ`n på vekta hjem fra Rena:
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Stein-KTo.,19,Oktober,2006,20,50
Sitat
hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld.

Hvis du bytter ut den gamle sliteren fra det forrige milleniumet med en skikkelig bil fra dette årtusenet ( TJ ) så slipper du å drasse på 70kg verktøy og deler  ;D

Håper alle oppfattet den som en spøk ???
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleFr.,20,Oktober,2006,10,25
Ja da gleder vi oss til at du står havarert i eller utenfor veien,
og kansje trenger LITT olje eller 4 tennplugger.  ;D



En fortsettelse på spøken  ;)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr.,20,Oktober,2006,16,10
Skulle jo fulgt deg opp på den der Tom...Men synd for deg,motoren i TJ`en er skuddsikker.. ;D (clutchen er ikke det)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr.,20,Oktober,2006,18,18
Men det ser nok ut til at noen dager (tipper mere uker ja) kan legges på for at 360 en skal puste igjen.
I dag ringte jeg Rene(snart bestekompisen min.Har snart betalt HELE julebordet for de :-\) for å høre om de har ventiler og.Var en og annen som var skjevslitt og jaggu noen som var brent og.. :-[
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleFr.,20,Oktober,2006,18,30
Rene ble bestekomisen min også for noen år siden ;D
Da ble det fullt motoroverhalingskitt, med stempler og komplette topper mm og enda mer.

Og så var jeg der i mai og fikk ny kam mm og enda mer, men uansett jeg har god erfaring med SM og Rene. :D

Nå må du ikke lappe for mye på gamle ting da Tarje, kansje nye topper er smartere?
Topper er jo blitt billigere med årene.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Fr.,20,Oktober,2006,20,23
, men uansett jeg har god erfaring med SM og Rene. :D
Tom da... ;) he he
måtte bare
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,21,Oktober,2006,00,33
Må jo innrømme at de Performer toppene til Edelbrock ser steike flotte ut... Og de er jo komplette og..  :D  Men ett sted må man jo sette grenser.Gamle toppene er jo allerede planet,og ventilstyringene er fikset... :'(
(men kansje noen som trenger to flotte nyplanete topper til 360 hinte hinte.)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: HermanSø.,22,Oktober,2006,21,56
Ja nå har shell kommet med ferrari bensin og 99 oktan.. Det borger for en grad eller to mer i fortenning. på en god dag kan vi legge på svimlende 2-3 hester i pluss... JIIIPPIII... ;D

E85 (bioetanol) er 104 oktan :)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Stein-KMa.,23,Oktober,2006,22,53
Sitat
Sitat
hive ut de 70 kg. med verktøy jeg til en hver tid drar på, du vet for sikkerhetskyld.

Hvis du bytter ut den gamle sliteren fra det forrige milleniumet med en skikkelig bil fra dette årtusenet ( TJ ) så slipper du å drasse på 70kg verktøy og deler 

Oiii  :-[ Gikk på en smell idag.... På vei til grava, så hengte kalipperen på venstre siden seg, så jeg fikk hinka meg til Hydro`n på Bækkelaget hvor det frese og røyk ut fra felgen.... Måtte ringe Knut og fa han til å komme ned med den rullende verktøykassa si :-X Plukke av kalipperen og jobbe litt med den. Fikk den til å funke igjen. Så der fikk jeg den i tryne!! ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleTi.,24,Oktober,2006,08,38
Sitat
Ja da gleder vi oss til at du står havarert i eller utenfor veien,
og kansje trenger LITT olje eller 4 tennplugger. 

I say nothing        I say nothing        I say nothing        I say nothing        I say nothing        I say nothing         ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr.,19,Januar,2007,18,16
Nå er ndelig de siste delene på vei. Rene på Sarpsborg har hatt litt problemer med å skaffe eksosventiler med 4 spor. Har manglet 7 stk. Men nå kan jeg endelig snart fortsette med sammensetting. JIPPI...  ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: G503Fr.,19,Januar,2007,20,39
Hva med noen bilder fra prosessen så langt?

Er sinnsykt klar får å bygge en "hel" motor jeg også. Har for øyeblikket 8 stk kriger motorer (les halve motorer) i garasjen som jeg skulle fikset opp før jeg gir meg i kast med en "hel" motor.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,20,Januar,2007,00,03
Bilder er altid gøy. Men jeg har enda ikke fått med meg hvordan jeg skal få de med her.. Har en masse "gromme" deler å vise frem.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: trylabLø.,20,Januar,2007,00,06
Interessant tema ettersom jeg har en '79 AMC 304 som er gått kun 10000 km siden ny. Men den har stått lenge og må nok moderniseres litt før den kommer i bilen (enten TJ'en eller 5'ern).
Ser dere snakker forgasser, hva med innsprøytning for eksempel Edelbrock med Mallory fordeleren og headers?
Ulemper (utenom prisen) eller synspunkter? Finnes også til AMC 360'en.

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,20,Januar,2007,00,12
Joda innsprut er knall... men en godkjenning med 360 i CJ en,ja da tenker jeg. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: trylabLø.,20,Januar,2007,00,29
Ja, det var det da, man kan liksom ikke sveise "304" på blokka der det står "360" heller.

Du kan, som jeg, sette inn bilde ved å velge "Ekstra valg..." nede til venstre, og deretter "Browse..." i "Legg ved:" menyen. Finn bildet på PC'en din og det er det. Bildet vises først etter du har postet innlegget.

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJMa.,26,Mars,2007,23,28
Hadde fyr i 360 en på Søndag. Sveivet den noen runder på starteren uten strøm på tenningen for å få oljen rundt i systemet,og noen dråper bensin i gasseren. Etter å ha inspisert filteret,om det var bensin i det  og plugget i strøm til tenning,var det bare å vri på tenningen. 3 omdreininger og vips....... med et lurveleven uten sidestykke knallet den i gang på fri eksos inne i garasjen så Rottisen og junior hoppet som to skvettne katter utenfor.... ;D Det var et STORT øyeblikk og høre at maskinen funker. Må få på et eksosanlegg så jeg kan få kjørt inn kammen og veiven og stemplene og,ja faktisk alle deler i motoren.... :)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: renegadeTi.,27,Mars,2007,11,53
Hadde fyr i 360 en på Søndag. Sveivet den noen runder på starteren uten strøm på tenningen for å få oljen rundt i systemet,og noen dråper bensin i gasseren. Etter å ha inspisert filteret,om det var bensin i det  og plugget i strøm til tenning,var det bare å vri på tenningen. 3 omdreininger og vips....... med et lurveleven uten sidestykke knallet den i gang på fri eksos inne i garasjen så Rottisen og junior hoppet som to skvettne katter utenfor.... ;D Det var et STORT øyeblikk og høre at maskinen funker. Må få på et eksosanlegg så jeg kan få kjørt inn kammen og veiven og stemplene og,ja faktisk alle deler i motoren.... :)

Hva slags kam har du ? Hydraulisk flat tapet ?
Det er kommet mange meldinger de siste årene ang kamer som slites ned ved innkjøring /de første tusen milene eller så
En mener at dette kommer av manglende tilsettningsstoffer i oljen.
Et triks (i usa) er å bruke olje beregnet på dieselmotorer, den skal vistnok fortsatt inneholde de nødvendige tilsettningstoffene som gjør at en hydralisk flat tapet kam overlever.

Bakgrunnen er at langt de fleste moderene motorer idag bruker rullevipper, derved har oljeseleskapene redusert / fjernet tilsettningsstoffene.
Disse stoffene var vist også koblet mot noe avgass utslipps problematikk.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTi.,27,Mars,2007,22,33
Har ikke noe svar å komme meed der nei. Det er en Clevis kam.Denne har de samme spesifikasjonene som Edelbrock performer.
Men jeg har ikke noe rullevipper på min motor.Vet At Tom måtte bytte kammen før sommeren i fjor.Tror det manglet noen topper av Kammen der.Så kansje det er noe i det du nevner her.... ???
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleOn.,28,Mars,2007,12,15
Sitat
;D Det var et STORT øyeblikk og høre at maskinen funker

  :) er det ikke deilig...

Ja jeg hadde kamproblemer ifjor, Edelbrock performer plus 2102 flat tapped, som ikke hadde gått mer en 15 000 km
de siste 5 årene. Tror vel at det er her noe av problemet er med for lite bruk, og flat tapped.

Oppsettet var riktignok med rimlig stive ventilfjærer, og ellers trimming.

Alt var i orden med Edelbrock kammen, bortsett fra en purcher og en kamprofil som gikk fyken.

Ny kam er Clevite 229-1730 (int. 278 / Exh. 288) og fortsatt flat tapped
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTo., 5,April,2007,00,20
Da er Jeepen klar.Klokken 22.50 04-04-07 ble den siste skruen satt på. i morgen skal jeg starte bilen å la motoren gå på rask tomgang i 20 min. så skal jeg bytte olje og filter,samt kontrolere og eventuelt etterfylle på automaten. Da er det klart for å rulle ut fra hiet,sette bilen i drive,krysse fingrene og slippe bremsen.  Spennt på om tingene fungerer...Vi får se. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Stein-KTo., 5,April,2007,00,32
Gratulerer! Vi får krysse fingrene og håpe på at du har vært flink gutt!
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTo., 5,April,2007,09,02
Takker... Har sovet om en stein i natt,så nå sitter jeg her å tripper. Frokost kl 09.45 og i garasjen til kl 11.30.. vroomm vroomm... :D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleTo., 5,April,2007,09,55
Stå på Tarje, jeg skjønner hvor spent du er nå :)

Vi er like spente, kommer til å sitte ved PCen i hele dag for å få rapport  :D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Stein-KTo., 5,April,2007,18,50
Sitat
Takker... Har sovet om en stein i natt,så nå

Var det forsøk på et ordspill.... ;D Men rett har du uansett! Jeg sov fryktelig godt inatt!
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr., 6,April,2007,08,55
Jeg fikk Hole in one..... Kun noe småplukk,som et deksel mellom motor og gear som tok borti konverteren.Etter det så har det bare vert å cruise rundt,og det skal jeg fortsette med i dag,imorgen,ioverimorgen osv osv. Må jo kjøre inn motoren(som forøvrig maler som en katt  ;D) før jeg tråkker til,men den virker sterk,tror ikke vi snakker jetfart.Det var dreiemoment jeg ønsket og tror jeg lyktes med det. Men fy flate den er tørst,blir jo litt ekstra gassing siden jeg hadde litt ekstra fet  lyd i eksosen. tenkte å ta med kamera på kjøretur i dag,men kan ikke love at det kommer noen bilder ut her,det må jeg kansje få hjelp til...hmmm.lurer på om sekretæren min er vekke i påsken.??????
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: eivindbpFr., 6,April,2007,10,53
Gratulerer!

Høres ut som fintenking og garasjetid har gitt uttelling.

Måtte alle bensinstasjoner være åpne, solen skinne og veiene tørre.

Fortsatt god påske!

mvh
EivindBP
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJFr., 6,April,2007,17,49
bensinstasjoner ja hmmmm. kjørte ikke så mye i går,men allikevel var 32 liter med dyrbar flytende veske borte vekk. Men ka f#&% de e jo hobbybil å de brummer godt... God påske ja.... ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø., 7,April,2007,10,26
Dårlig vær i dag,tross av de meldte sol og fint vær for to dager siden. >:(  Jaja,jeg får bytte dynamo i dag isteden,det viste seg at den som fulgte med er "kortsluttet" først så lader den fra 15-16 volt som da er alt for mye og når jeg parkerer så tapper den all strøm.Jeg har den fra 258 motoren,men der er det et dårlig lager,men til det dukker opp en Powermaster 200amp i posten så får den duge. Mener den ladet rundt 13 volt.Ikke veldig bra men bedre enn den som står på nå...!!
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Ti.,10,April,2007,21,35
Så herlig Tarje  8)
Bra jobbet, da ser vi deg & CJ`n på Gol.
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJOn.,11,April,2007,00,05
satser på at vi dukker opp der ja... med ny dynamo og nytt batteri i måleapparatet.....!!! det viste seg at det ikke var noe galt med den ene dynamoen allikevel,måleapparatet må ha nytt batteri.Det målte 2-3 volt formye....??? Jaja.Sjitt happens.. :)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJSø.,22,April,2007,22,53
360`en puster,men surkler. Tror dysene i Edelbrock`en er noe drøy tror jeg. Når jeg flater fjølen høres det ut som den drukner, når trutallet bygger sek opp til et git turtall (har ikke fått inn turteller enda,og jækla vanskelig å telle omdreiningene.kommer liksom ikke mere en til 150 omdr/min.) da begyner ting å skje.luft å bensin blandes og det rister i hele bilen og nesten"ukontrolerbar" akselerasjon oppstår. Har bestilt tuningkit til min 650 gasser,men de hadde ikke denne på lager.Får den kansje inn i neste uke. Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7Ma.,23,April,2007,08,27
Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???
Hei Tarje, å takk for Gol :)
Som jeg nevnte til deg, ta en tlf til Ottersen. Han har tuna, byttet dyser etc på sin Edelbrock gasser ganske så mye intil han gikk for Edelbrock sin innsprut.
Kjøp deg en Holley Offroad/Truck Avenger gasser så blir du også happy  ;)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: renegadeMa.,23,April,2007,16,26
Noen som har tuklet med Edelbrock gassere her.....???
Hei Tarje, å takk for Gol :)
Som jeg nevnte til deg, ta en tlf til Ottersen. Han har tuna, byttet dyser etc på sin Edelbrock gasser ganske så mye intil han gikk for Edelbrock sin innsprut.
Kjøp deg en Holley Offroad/Truck Avenger gasser så blir du også happy  ;)

"The best carb, is no carb..."
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTi.,24,April,2007,22,46
Har sett på en Holly løsning,men jeg skal gi edelbrocken en sjangs. Får jeg ikke dreis på denne tror jeg at den løsningen knut kom med,å få firmaet som han tok bremsetest hos,de hadde koplett opplegg for holly med dyser og kompetanse... Men da må jeg reise å besøke vår osloavdeling... ;)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Stein-KTi.,24,April,2007,22,55
Sitat
Men da må jeg reise å besøke vår osloavdeling...

For koselige "utlendinger" holder vi oppe 24/7 !! Møt opp og du får en god varm kopp med kaffe  ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: CJ-7 golden eagleOn.,25,April,2007,21,30
Sitat
"The best carb, is no carb..."

;D                     sorry,                 ok,             hehe            8)
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,28,April,2007,09,45
Leste papirene som fulgte med D.U.I. tenningen jeg kjøpte.De anbefaler 0.50" til 0.55" ett eller annet åpning på pluggene.. Har funnet ut at jeg kan åpne gapet til 1.2 til 1.3 millimeter.??????????????????? Høres jo helt vavittig ut,men funker dette så lager jo det en vanvitig stor gnist til å antenne gassene. De anbefaler og 12 grader fortenning,dette er høyeste anbefling på min motor i følge Haynes boken. Jeg får ta en tur i garasjen i dag å gi det en prøve.Motoren får jo nokk bensin så kansje en bedre gnist blir mere effektivt.????
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: renegadeLø.,28,April,2007,21,34
Leste papirene som fulgte med D.U.I. tenningen jeg kjøpte.De anbefaler 0.50" til 0.55" ett eller annet åpning på pluggene.. Har funnet ut at jeg kan åpne gapet til 1.2 til 1.3 millimeter.??????????????????? Høres jo helt vavittig ut,men funker dette så lager jo det en vanvitig stor gnist til å antenne gassene. De anbefaler og 12 grader fortenning,dette er høyeste anbefling på min motor i følge Haynes boken. Jeg får ta en tur i garasjen i dag å gi det en prøve.Motoren får jo nokk bensin så kansje en bedre gnist blir mere effektivt.????

Veeeel, jeg tviler vel litt på at det er 0,5" for det blir sånn sirka 12,7 mm ...
0,05" derimot.

<smil>

Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJLø.,28,April,2007,23,40
Jaja.Det funket ivertfall sinnsykt bre med 1.3mm åpning.Stilte samtidig tenningen til 12 grader fortenning. Jeg har fått ny motor. Nå drar den avgårde fra tomgang til maks turtall JIPPI. Var jo gøy en gang til. ;D
Tittel: Sv: 360`en puster snart.
Skrevet av: Turbo.TJTi., 1,Mai,2007,23,59
Hadde jo vert artig med noen nye dyser ettervert.De sa det skulle gå vel en uke.Så kansje noe denne uken.Hvem vet... ???