www.jeepclubnorway.no
Modeller => CJ => Emne startet av: JIM-CJ7 på Fr., 6,Oktober,2006,15,01
-
Driver å planlegger motorbytte i 7'ern og hadde lagret en link til en side som forklarte
enkelt bruk at orginale motorfester (de som sitter på ramma - ikke motoren). Men denne er selvsagt nå borte.
Mener å huske at man kunne benytte orginalt venstre (eller var det høyre ::)) feste fra 7'ern (4,2 liter) og høyre feste fra en Wagoneer med små modifiseringer, men det er her jeg står fast.
Noen som har noe stalltips ??
-
Hei Jim.
Har vel lest noe slikt en gang jeg også. Men som deg, husker ikke helt.
Det jeg husker var at når jeg sin tid satt i 360 så kjøpte jeg bolt on motorfester CJ/AMC fra Bergskaug.
Om han fremdeles har slike er noe annet...
Husk og få med deg gummi foringer til braketene.
Om ikke annet så ser jeg 4wd har
http://www.4wd.com/newsite/shop/productdetail.asp?pid=999147
-
Hei Petter,
Jeg har de bolt on motorfester og gummibrakettene til V8 som sitter på motorblokka (Kjøpt av
Bjørn for lenge siden), men mener da at jeg også må modifisere/ endre brakettene som er skrudd fast i ramma og det er her jeg er usikker.
Dersom det bare er å bytte festene på motorblokka så er jo dette smal sak.
Husker du om du måtte gjøre noe med de festene sin sitter skrudd i ramma ??
Er så irriterende da den artikkelen hadde detaljert beskrivelse mht. hva som skulle gjøres, men
har nå søkt uten å finne den igjen.
-
Nærmer meg - fant ikke aktuell artikkel, men noe tilsvarende.
"Right side frame side engine mount - J5355948 - It turns out, it's the same as the 6cyl's you just have to drill new holes for the resilient mounts. "
Mangler da å vite hva jeg gjør med venstre feste som sitter på ramma. Mener her bestemt at jeg leste at jeg kunne bruke den som satt orginalt på Wagoneer men fortsetter søket :)
-
Ikke bare meg som holder på å bytte motor ser jeg.. Jeg har bestilt komplett sett med motor,ramme og gummi oppheng på 4WD.com. fant ut at det kansje var like greit,koster ca 160 Dollars. + frakt og moms. Men da er jo alt nytt og sterkt.
-
Da fant jeg vel egentlig bekreftet svaret jeg var ute etter;
"If you stick with the AMC V-8, you only need to change the right side frame-side mount. Truth be known, you don't even need to change it. Welding the holes shut and redrilling for the V-8 resilient pad will save you $80."
http://www.jeephead.com/flatlander's_article.htm
Takker for innspill.