www.jeepclubnorway.no

Modeller => XJ, MJ => Emne startet av: Dry Only på On.,16,Desember,2020,12,06

Tittel: Installering av 2" crown hevesett gikk skikkelig dårlig ... noen som har tips?
Skrevet av: Dry OnlyOn.,16,Desember,2020,12,06
Hei,
Jeg fikk hjelp av en kar og løsnet fjærene foran. Så tredde jeg hardgummi spacerne opp på den dingsen som stopper akselen.
Altså den som sitter montert inni fjæra ned fra motorrommet.
Satte på fjærene igjen og overdelen av fjæra gikk da rett på spaceren.
Kjørte avgårde blid og fornøyd.
Dagen etterpå så jeg at den ene spaceren var kuttet på to diagonalt og den ene halvparten lå under bilen.

Er det noen som har gjort dette?

Finner ikke write ups eller yotube video som viser dette på en 2001 Jeep Cherokee XJ?
Tittel: Sv: Installering av 2" crown hevesett gikk skikkelig dårlig ... noen som har tips?
Skrevet av: eirikbgOn.,16,Desember,2020,16,09
Vet ikke om jeg har funnet riktig instruksjonmanual, da jeg ikke er sikker på om jeg har funnet riktig sett, men tar sjansen.
Tittel: Sv: Installering av 2" crown hevesett gikk skikkelig dårlig ... noen som har tips?
Skrevet av: Dry OnlyFr.,29,Januar,2021,13,53
Til andre som gjør denne liften. Ikke la vær å feste stab staget. Da jobber fjærene seg gjennom gummien på null svisj...
Har sett bilder av folk som løsner dette for skikkelig offroad, men da må hevingen være gjort anderledes.
Tittel: Sv: Installering av 2" crown hevesett gikk skikkelig dårlig ... noen som har tips?
Skrevet av: HardKåreSø.,31,Januar,2021,11,59
Dry Only hvis det er interessant så ligger det noen hevefjærer foran til salgs i gruppen «Jeep Cherokee XJ/MJ Norway», https://www.facebook.com/groups/181150778708239. Innlegget er oppdatert for 4-5 dager siden.
Tittel: Sv: Installering av 2" crown hevesett gikk skikkelig dårlig ... noen som har tips?
Skrevet av: larsweyLø.,19,Juni,2021,19,20
Jeg vet at dette er en temmelig gammel tråd, men jeg monterte selv dette settet i dag og tenkte derfor at jeg kunne legge inn generell info om noen skulle søke seg frem til denne tråden.

Slik jeg forstod det så skal gummispaceren mellom den orginale fjærputa og karosseriet. Den orginale fjærputa består av en gummiarmert stålplate som er formet etter fjæras øvre ring. Om man setter spaceren under denne så vil fjæra fort spise den opp slik som trådstarter har opplevd. Den orginale lagringen til fjæra kan sitte litt godt, men den er bare å vippe ned. Spray gjerne med litt fluidfilm over, rundt og imellom når du monterer igjen  :)