www.jeepclubnorway.no

Rigs & garage => rigs & garage => Emne startet av: EirikS på On.,18,Mars,2020,19,12

Tittel: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,19,12
Ser på FB at det savnes prosjekter man kan følge. Tar det til følge og poster noen bilder av garasjeprosjektet vårt. Har holdt på med dette i halvannet år nå, og hadde vi visst at det var så mye å gjøre hadde vi neppe kjøpt den. Det er altså rust som er hovedproblemet og som også har vært hovedbeskjeftigelsen nevnte tidsperiode. Bildet er "før-bilde".
(http://)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,19,20
Mye rustsveising. Begge hjørnene foran bakdekket var praktisk talt borte og måtte bygges på nytt. Div. "erstatningspaneler" kjøpt på Quadratec var ubrukelige og kunne brukes bare delvis.
(http://)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,19,30
Primet ferdig grillen. Yes, it's a Jeep! Har kjøpt kjemikaliene fra Ødegård Lakk, har fått kjempegod veiledning fra dem. Resten er selvfølgelig "user error".
(http://)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,21,07
Her ordner vi innsiden av bilen etter at hjørnene og gulv er sveiset. Pusset blankt, primet (ikke bilde) og lagt grå slipegrunning på topp. Deretter ble innsiden lakket med original magenta-farge. Ordet er at det bare skal være kun fem biler registrert i Norge med denne fargen. En var nylig til salgs på Finn (er der kanskje enda), en annen så jeg tilfeldig i Sandnes-området. Da er det bare to igjen...

Vurderte om vi skulle bytte farge, men fant ut at originalfargen er spesiell og cool nok!

Vi har i alle fall funnet ut hvorfor lakkering er et eget fag! Det er utrolig vanskelig. Litt for lite lakk: "Appelsinhud". Litt for mye: Rennemerker. I tillegg til dette er det alt støvet som pent og pyntelig daler ned i fersk lakk. Må nok bare innse at dette er et garasjeprosjekt og at resultatet kommer til å bli dertil: Fin langt ifra, langt i fra fin!
(http://[img][img])[/img][/img]
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,21,12
Pusset og grunnet panseret. Kanskje den eneste delen uten rust.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,21,25
De gamle setene var helt ødelagte, og vi klarte ikke å finne noen fornuftig måte å få de renovert på. Derfor ble det nye seter, og her er de montert. Kanskje litt tidlig siden vi har ganske mye pussing, sveising og lakkering igjen. Men, klarte ikke å vente. Hadde også budsjettmessig behov for å "krysse det av på lista" siden de var ganske dyre. Dette er Corbeau-seter fra Quadratec. Måtte også ha nye braketter for å få setene montert. Det betyr at vi mistet litt funksjonalitet siden de originale ikke kunne brukes, dvs at vi ikke kan vippe setene frem når vi skal bruke baksetet. Litt dumt. De nye brakettene gir også et litt spinkelt inntrykk. Selvfølgelig så passer ikke setene helt. Setemekanismen tar bort i velteburet, noe som gjør at vi ikke får setene helt bak. Må skru av ev. modifisere plastdekselet over mekanismen for at setene skal gå klar. Litt irriterende siden spec'en sier at setene skal passe.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,21,43
Gjort et forsøk på å gjøre ferdig sidene på bilen. Har brukt over to måneder på å sparkle - pusse - sparkle - pusse ect. Tror jeg har brukt ca 3,5 kg sparkel på bilen, mesteparten riktignok omgjort til pussestøv. Fryktelig vanskelig å få det helt flatt. Sveisingen under var nok heller ikke helt profesjonell... Ble litt enklere når jeg fikk tak i Biltema sin pussestokk, klarte da å få jevnet det hele litt mer. Alle mulige småhakk vises uansett ikke før ETTER den siste grunningen til tross for grundige inspeksjoner av overflatene med lommelykt.

Gul primer under og slipegrunning over. Klar for Magenta!
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,21,55
Av med frontruten og rammen. Da vi kjøpte bilen og hentet den utenfor Kristiansand, var frontruten det eneste som var nytt og i orden. Under transporten hjem, på en bilhenger, fikk vi en stor rose midt i ruten. I R R I T E R E N D E !!
Var litt nervøs for å ta ruten ut, så for meg å bruke en hammer. Men Biltema (har vært gode kunder der i det siste) hadde noe frontruteverktøy som faktisk fungerte, så det gikk veldig greit. Klarte ikke å fjerne den lille festebraketten som var limt på frontruten for å feste bakspeilet (ikke på midten av en eller annen grunn). Håper at denne følger med ny frontrute. Ny runde med pussing og grunning.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,22,08
Her har vi montert tilbake frontruterammen på bilen. Den var litt stusselig uten. Har gjort litt pre-lakkering av de nye hengslene. Tanken var å minimere risikoen for å få ikke-lakkerte "striper" under og i kantene på hengslene: Planen er å lakkere over alt til slutt. Har begynt å skjønne at det kan være vanskelig å få dette til. Det er jo utrolig mye kriker og kroker på denne bilen! Aner ikke om det er slik det gjøres eller om det i det hele tatt er lurt.
Selvfølgelig løsnet mutterfestet på siden inne i vindusrammen. Sidespeilene er festet med disse skruene, så det blir vel noe styr.

Nå skal bilen i all hovedsak være klar til lakkering. Det er en jobb jeg gruer meg til!
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,18,Mars,2020,22,31
Har utsatt lakkeringsjobben litt, og heller bestemt oss for å gjøre ferdig en "case" med rammen først. Oppdaget etter hvert at det var litt mer rust på rammen enn hva vi hadde planlagt. Vår plan var at det bare var karosseriet som var tema, noe som var MER enn nok. Men nei, det dukket opp rusthull i rammen rundt festene til linkarmene (heter det det?) til bakakslingen også. Fant en reparasjonsdel laget av AutoRust.com som skal ta hånd om akkurat dette problemet. Egentlig ganske genial, og en velkjent måte å reparere rammer på. Så dette styrer vi med nå. "Reklamen" sier at dette tar bare noen få timer å utføre, vi har vel holdt på noen uker... Litt vanskelig å komme til på innsiden for å sveise alle sømmene. Tror vi må heve karosseriet litt, noe nevnte "reklame" ikke sa noe om. I utgangspunktet ikke noe problem, men hos oss har den ene mutteren til karosserifestet over bakdekket, innenfor rammen, under bagasjeromsgulvet, løsnet. Dvs at for å få festet den må vi skjære et hull i bagasjerommet for å få tilgang fra oversiden. Jepp, det nylakkerte bagasjerommet. Ett skritt frem, to tilbake. Her får vi tydelig vis ingen ting gratis :). Vi er i tenkeboksen.

Vi har kommunisert med et verksted om denne jobben, slik at vi skal få bilen godkjent til slutt.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: HardKåreTo.,19,Mars,2020,18,43
Ser bra ut! Har litt overflate jeg må ta på XJ’n min også, men utsetter det i det lengste...  :-X
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: Weltzin77To.,19,Mars,2020,21,30
Ser mye kjent her.. dessverre..
Burde gjort mye av den samme jobben på min, men har ikke kunskaper til det.
Min var nylig eu-godkjent når jeg kjøpte den, og skulle være bra under; hadde ikke sjangs på eu et halvt år etterpå, og mye ruste var dekket av tektyl.. jippii..
Så nå står den i garasjen i deler..

Lykke til videre, bra at noen tar jobben med å fikse.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn.,25,Mars,2020,18,52
Nå har vi montert reparasjonsdelen og sveiset den fast. Måtte heve karosseriet for å komme skikkelig til. Så har vi grunnet og lakket. Deretter monterte vi nylakkerte linkarmer med nye foringer og fjæring tilbake på plass. Et nydelig skue uten rust (vel, kanskje litt under lakken noen steder...)! Da er den ene siden ferdig, bare den andre igjen!

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200322_135718)
(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200324_213150)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 6,April,2020,19,40
Andre side ferdig sveiset, klar for grunning og lakkering. Måtte også ta en liten "omvei" forbi karosserifeste foran. Greit å få fikset dette før lakkering.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200406_180244)

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200406_180105)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSTo.,30,April,2020,21,12
Har benyttet (korona-)påsken, pluss noen uker, til lakkering. Fryktelig vanskelig! Enten appelsinhud eller renning. I tillegg spyttet lakkeringspistolen rusk. Muligens kondens som mitt billige Biltema-filter ikke klarte å ta. Lakket panseret fire ganger før vi gav opp. Nå forsøker vi pusse-rubbe-polere-varianten for å se om det blir bra (bedre). Må vel bare innse at dette er et garasjeprosjekt med amatører i sving! Det er i alle fall lakk på bilen, og den er fin langt i fra (men langt fra … :--).  Uansett greit å komme videre, kanskje klarer vi å få den på veien en gang. Motorfestivalen i Stryn ble i alle fall avlyst. Målet var å vise den frem der.
Den ene forskjermen er ikke skrudd fast enda, derfor ser det litt rart ut.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200429_204501)

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200429_204530)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 1,Juni,2020,21,43
Ferdig med lakkering inn til videre. Ble ikke helt bra, men skal forsøke å reparere ved å slipe, rubbe & polere. Tar det senere. Nå er det nye utfordringer som står for tur. Ferdig med understell bak, neste: Foran! Startet med å pusse rust, og oppdaget at forakslingen var i adskillig verre tilstand en vi hadde planlagt med. Høyre fjærfeste var nesten rustet bort.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 1,Juni,2020,21,45
å, i tillegg til en oljelekkasje og noen andre "issues" besluttet vi å bytte hele forakslingen. Klarte å finne en brukt aksling fra en Cherokee XJ en ti-timers kjøretur unna. Guttungen sendt på ekspedisjon og fikk hentet den (ungdommen liker å kjøre!). Sandblåst i Stryn (til en skremmende høy pris), grunnet og lakket.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 1,Juni,2020,21,48
Selvfølgelig var "ny" aksling forskjellig fra den gamle; Den mangler casterjustering. Nye utfordringer.

Da får vi finne ut en måte å løse dette på. Tror det blir å kjøpe nye linkarmer med justering. Det blir muligens et problem med godkjenning, men det får vi ta etter hvert.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 1,Juni,2020,21,51
Alt klart til montering av foraksel. Grunnet og lakket. Støtfanger foran tatt av for lakkering. Pussig dette, jo mer bilen blir ferdig, jo mer demontert virker den...:--)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 6,Juli,2020,19,20
Da har vi jobbet noen uker med "lakkforbedring". Etter diverse omlakkereringer har jeg konkludert med at jeg rett og slett ikke klarer å få det bedre. Må leve med appelsinhud, renning, rusk, søkk og "fiskeøyne" i lakken. Men med pussing med 3000 og 6000, rubbing og polering har vi faktisk klart å forbedre noe av dette. Setter foreløpig strek her og fortsetter med prosjektet. Nylakkert foraksel installert. Eventuell casterjustering får vi ta senere, den tid den sorg. Plastskjermer installert, gule setebelter installert, lys installert, speil installert. Mangler fortsatt frontrute, men: Vi er klare for en testtur! Første på ett og et halvt år.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200626_195443)


Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 6,Juli,2020,19,25
Vi er på prøvetur. Deilig å kjenne vinden i ansiktet igjen, noe en selvfølgelig får uten topp og frontrute!

Vi har kommet 300 meter fra garasjen vår: NOE ER GALT!

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200626_201113)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa., 6,Juli,2020,19,35
Så slik endte testturen vår. Hele bakdekket holdt på å ramle av. Det viste seg at mest sannsynlig var c-clip'en i differensialen feilmontert. Det er denne som holder bakakslingen på plass. Mekanikersønnen brummet noe om Jeep'er og driftspålitelighet. Kanskje er det noe i det, men må i forsvar til Jeep bemerke at det uansett forutsettes at delene er skrudd riktig på plass! Uansett, dette var en testtur og det var et lykketreff at dette skjedde der det skjedde og ikke på et langt verre sted! Likevel, sønnen klarte å reparere både akslingen og bremsene ferdig på stedet!

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200626_212944_2)

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200626_220342)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: HardKåreLø.,18,Juli,2020,10,41
Flott jobb! Stilig farge.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSTi., 1,September,2020,20,02
Vi jobber videre med prosjektet vårt. Hadde en liten "pre EU-kontroll", og Norske Vegmyndigheter vil at vi skal bytte bærekulene våre (+ litt til) før vi slippes ut på vegen. Strengt tatt var det slakk i kun den ene, men etter litt overtalelse gikk sønnen med på å bytte alle - når vi først var i gang. Verkstedhåndboken henviser oss betegnende nok til "å oppsøke et verksted" for denne jobben, noe som ga meg en liten forutanelse om at her var det trøbbel i gjære! Fikk gode råd fra forumet her om hvilket verktøy som kunne fungere, og det ble innkjøpt - sammen med (de billigste) bærekulene fra Maldal. Skulle kanskje ha kjøpt de som var hakket dyrere, eller?

Jobben gikk overraskende greit. Mistenker at de kanskje har blitt byttet tidligere. Fikk ikke plass til å bruke luftverktøy på C-tvingen, men det gikk bra med latmannsarm. Måtte også lage oss en tilpasset ring til pressverktøyet siden flatene på over- og undersiden ikke var like. Dette for å kunne presse foringen rett ned.

Til slutt viste det seg at det var en produksjonsfeil på den ene bærekulen. Noe som faktisk medførte at når vi var ferdig med hele jobben bare hadde flyttet feilen fra den ene til den andre siden! Men Maldal sendte oss en ny, og vi fikk satt den på plass.

Byttet også simme-ringene i differensialen. Hadde en liten oljelekkasje der.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200803_214419)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSTi., 1,September,2020,20,12
Bilen nærmer seg ferdigmontering, og det er på tide å klargjøre baksetet. Vi kjøpte helt nye forseter fra Corbeau, men besluttet å kjøpe et setetrekk til baksetet. Det også fra Corbeau, i håp om at det skulle "match" litt. Ved prøvemontering viste det seg at glidelåsene var feilmontert fra fabrikken. To stk var byttet om, noe som gjorde det litt vanskelig å hekte dem sammen. Reklamasjonen fra Quadratec tok år og dag; Har fortsatt ikke fått bekreftelse på forsendelse. Kunne ikke vente lenger, så jeg satte kona på jobben. Hun kan trylle med slike ting, og reparasjonen gikk veldig greit.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200830_174619)

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200830_190020)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSOn., 9,September,2020,22,12
Neste skritt: Understellsbehandling. Her henter vi bilen etter at den har fått en runde med rengjøring, sandblåsing og understellsbehandling med Mercasol. Dette var noe vi måtte gjøre på et verksted siden vi ikke har utstyr til å gjøre det selv. Og da er det i hovedsak sandblåsingen jeg tenker på. Ingen lokale verksteder kunne tilby noe slikt, så da måtte vi noen mil innover fjorden. Kjørte bilen inn på en tilhenger siden ikke eksosanlegget var montert enda. Ellers greit å ikke skitne til unødig heller. Forsøkte å prute prisen opp; Hadde lyst å gjøre mer med bilen. Syntes de fant litt mindre rust enn hva jeg mistenker er der, men de ville ikke. Forstår ikke helt det forretningskonseptet, men bilen er i alle fall full-behandlet under. Klar til norske våte og sølete veier. Next: Montering av eksosanlegg, bakseter og tepper.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200902_192400)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSTi.,15,September,2020,19,46
Oppdaget en oljelekkasje fra differensialen bak. Vet ikke helt hvorfor dette skjer, men kanskje har pakningen fått en skade da vi byttet skjoldene innenfor bremsene. Da måtte stikkakslingene ut. Ny pakning på plass, forhåpentlig vis er det ok nå.

Eksosanlegget er også nå på plass. Alle de fine nylakkede understellsdelene er nå innsauset i bronsefarget kliss. Liker det ikke, men det må nok til.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200911_213405)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSTi.,15,September,2020,19,51
Tepper og baksete installert. Det begynner virkelig å ligne på en bil. Nå er det å få tak i prøveskilt og få tatt en skikkelig prøvetur. Forhåpentlig vis går det bedre enn forrige gang. Skulle bare ønske det ville slutte å regne...

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20200915_185628)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSSø.,20,September,2020,12,39
Etter over to års arbeid  kan vi nå endelig begynne å kalle prosjektet vårt, en Jeep Wrangler TJ 1997, "i kjørbar stand". Ferdig blir den nok aldri, men vi hadde en "generalprøve" med prøveskilt i helgen, der vi fikk tilbakelagt noen mil uten havari, hjul som ramler av eller oljelekkasjer!

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\IMG_2124)
(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\IMG_2127)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSSø.,21,Mars,2021,19,19
Det har plutselig blitt en god stund siden forrige post. Vel, siden sist har vi hatt bilen på EU-kontroll. Kanskje litt tidlig siden ikke alt var helt ordnet, men mekanikersønnen ønsket å få en status og få en oversikt over prioriteringsområder. Kontrollen gikk egentlig over all forventning: Eksoslekkasje fra manifoil, noe som ikke var spesielt uventet. Underkjente sikkerhetsseler. Vi hadde montert noen kule gule belter fra Quadratec, og hadde faktisk klarert dette med verkstedet først. Men hva hjelper vel det... Manglende frontrutespyling, og sist, feil dører. Hadde montert et par tubedører som kontrolløren ikke skjønte noe av. Så alt i alt, ikke så galt.

Derimot på tur hjem etter kontrollen, ved passering av den eneste fartshumpen, kommer det et rabalder fra motoren som om hele eksosanlegget har ramlet rett av! Det blir bråstopp på første busslomme, selvfølgelig, og full etterforskning. Da finner karene en tennplugg med ledning liggende på bakken et stykke bak bilen. Motoren har rett og slett spyttet ut en tennplugg. Har altså aldri hørt om maken. Visste ikke at noe slikt var mulig. En ting er i alle fall sikkert: Som Jeep-eier får en oppleve litt av hvert!

Merkelig nok ser alle gjengene ok ut, og pluggen lar seg skru fast. Vet ikke hva som har skjedd, om pluggen rett og slett ikke var skrudd godt nok fast (var det noen som sa "moment"?).

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20201015_204501)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSSø.,21,Mars,2021,20,14
I full gang med å utbedre "EU-feil". Her er topp tatt av for å forøke å tette eksoslekkasjen fra manifoilen. To bolter var knekt, ytterst og innerst. Ikke uvanlig har vi hørt. For å slippe å tulle med gamle eksosrørkoblinger, ble hele toppen tatt av. Fikk den planet, noe som ikke var så enkelt siden verkstedene nå for tiden ikke gjør slikt. Men vi fant noen som kunne gjøre det! Egentlig hadde vi lyst å bytte hele toppen på grunn av tennplugg-hendelsen, men "deletoppen" viste seg å være sprukket, så da ble det å fikse den gamle.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\20201106_193337)

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20201106_193401)
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: HardKåreMa.,22,Mars,2021,10,06
Looking good! Er pinnebolter som knekker. De er der for at du skal kunne henge manifolden på plass for å kunne skru resten av skruene. Selv borret jeg bare ut boltene med toppen i bilen (r6) men blir bedre og mer permanent (og ikke minst mer vinkelrett) ved å få toppen på bordet.
Tittel: Sv: 1997 Jeep TJ garasjeprosjekt
Skrevet av: EirikSMa.,22,Mars,2021,21,34
Alt montert sammen! Disse motorene er kanskje ikke de mest økonomiske når det gjelder drivstofforbruk, men de er enkle, solide og slitesterke. Etter en runde med en kabel og en slange som ikke var koblet til, startet motoren opp og malte som en katt. Ingen eksoslekkasje og ingen andre ulyder. Noe ganske annet enn det orkesteret av spetakkel som spilte for oss da vi hentet bilen for lenge siden. Nydelig! Måtte selvfølgelig lakke toppdekselet Magenta når vi først hadde anledning. For øvrig fryktelig vanskelig å få tatt et godt bilde av motorrommet.

(http://D:\Bruker\Documents\JEEP wrangler TJ\Bilder\Forum_small\20210322_202724)