Dette ser bra ut, mente bilen din var ganske bra fra før av......
Cruisekontroll er det også på min, nå er min 86 modell, så jeg aner ikke om dette var tilgj. på din modell.
Hei Jorns
Takk skal du ha. Bilen var (og er) bra den som jeg skrev innledningsvis i garasjen.
De tingene jeg ønsket å gjøre å noe med er følgende:
1 - reservehjulsholder og evt nye fangere
2 - Få et varmeapparat som virker bra. Dette gjelder særlig defrosteren
3 - Få ned støynivå/høyne komfort/gjøre bilen mer familievennlig
4 - Halvdører i stål
Punkt 1 er så å si på plass. Bakfanger og ny crossmember er montert. Gjenstår å få montert selve reservehjulsholderen. Venter med dette til slutt da garasjen jeg holder på i ikke er stor nok til at denne kan stå åpen uten at porten da må åpnes.
Punkt 2 er jeg ferdig med. Nå har jeg hvac fra en nyere CJ med nyere kraftig vifte (fra Blazer) og nytt varmeregister. Når først dashbordet er plukket ned så bytter jeg samtidig ut ledningsnettet. Det gamle har vært gjennom en del klipping, spleising og lodding etc. I tillegg så bytter jeg ut speedometeret som viste miles. Videre så var det montert oljetrykksmåler og tempmåler fra Biltema i bilen. Kjøpte nye og la da på klokke og turteller.
Punkt 3 er jeg også igang med. Forrige eier kjøpte et komplett sett fra Pacesetter. Effektivt dual-anlegg med headers, men det bråker litt for mye etter min smak. Originale manifoiler er montert. Eksosjobben lurer jeg litt på om jeg skal sette bort når bilen er kjørbar igjen - blir vel mye frem og tilbake hvis jeg skal gjøre dette selv. Alle hull i baljen skal plugges (14 - 15 stk) 1" hull spredt overalt. Tror dette er originalt. Teppe skal også legges til tross for fare for fuktproblemer. Det i tillegg til nytt baksete med nakkestøtter så tror jeg trivselen for de små i familien blir større.
Punkt 4 er anskaffet fra USA og er levert til lakkering. Er litt spent på om disse
http://www.hesco.us/shop.asp?action=details&inventoryID=43099&catId= passer. Hvis ikke må jeg bygge om slik at jeg kan bruke strikers fra en nyere CJ.
I tillegg til punktene over så hadde jeg det lille uhellet med at kjølevifta slo inn i radiatoren... Har lest at flere med V8 har opplevd dette. Nå håper jeg bare at radiator/kappe og vifte greier å kjøle ned motoren tilstrekkelig.
Da har du status så langt.
Er det noen som vet hvor man får kjøpt ny knott til gearspaken? Som dere ser så er det en gammel golfball som lider i enden av stanga. Er på utkikk etter noe som ser noenlunde originalt ut...