Da har det igjen skjedd litt med bilen. :-)
Har fått byttet kaliptere foran, normal servise med plugger, kabler, fordeler lokk etc etc.
Satt på motorløft så jeg fikk fjernet de klossene til skidplata under bilen
Etter sist tur i Skien, fikk jeg erfart at disse rimelige skjermene jeg satt på spruter av bilen om man treffer litt hindringer som granlegger etc.
De er også litt lave så den subber på innsiden ved fult rattutslag og hjulet oppe i brønnen..
Dette resulterer i at jeg får et økt forbruk av gaffatape...så det gidder jeg ikke mer
Så jeg fant en god grunn til å bestille nye flatfenders fra Xenon.
Jeg fant et lite rusthull bak den ene skjermen, så det ble litt mer jobb en forventet
Men det virker som dette er bra greier.
De nye fra Xenon er så myke at de bare flexer ut igjen om jeg bøyer de inn, samtidig sitter de kraftigere bolter og skiver og det er en tykk plast forsterkningplate som blir lagt under den vannrette delen på frontskjermene, så dette har jeg tro på...
Tøft ble det også syntes jeg... Det eneste er nå et jag syntes dekka ble seendes så puslete ut...hehe...
Kjenner at jeg tenker på 33-12.5 mer enn før...
Ellers har det kommet masse mer deler som jeg trenger litt til til å sette på...
Nå ligger det nye forsterkede aksler, samt SYE kit og mellomaksel å venter, Samt forsterkede difflokk, lengre bremseslanger, nye kryss, overføring til sentralkassa osv.
Men dette er nok 1 pri nå, få på dette så jeg kan få flatet helt ut den skidplaten under sentralkassa.
Det eneste jeg trenger å ta en avgjørelse på snart er om jeg skal spytte i skivebremser bak med en gang, Har ikke lyst til å plukke ut akslinger og Arb sperra mer en nødvendig. Og det må ut for å sette på konverteringsettet til skivene bak...
Gøy er det iallefall