hei
er usikker men, i følge amcar må alle kjøretøy gjennom dette, jeg trodde også at import fra norden ville være enklere.......må vente og se.
Jeg registrerte en Norton 600 1960mod,kjøpt i norge tatt inn fra engeland for noen år siden møtte opp hos biltilsynet i stavanger, så bare på mcèn ingen kontroll men, jeg måtte fremkaffe bekreftelse på at den var godkjent for 2 personer?
, nortonen fremstod som orginal med sal og fothviler for passasjer sa jeg til BT.....utrolig... jeg spurte BT om de tror nortonen er laget for "løye"...etter et par uker ble dokument fremskaffet gjennom Norton club UK og den ble god kjent.
For 2 år siden tok inn en BSA B50SS 1971 mod fra danmark kjøpte den på et marked engelsk vognkort fulgte med.
satt den i stand fikk tid hos BT i haugesund, ikke ledig i stavanger, eneste jeg hadde 2 manualer (haynes+ ?), kjørte til haugesund møtte opp kl 11.00, var litt overasket at jeg hadde kjørt opp, hvorfor ikke!!! , etter på gikk de bare en tur rundt bsaèn kontolerte ramme nummer, i vogn kort står det etter ramme nummeret SS (street scrambler) på rammen SS er ikke dette slått inn de spurt hvorfor, vet ikke....ble ikke noe mer 11.20 var bsa reg i norge.
ved reg av disse MCène ble det alldri sagt eller nevnt noe om ".......godkjent innenfor regelverket for bevaringsverdig kjøretøy".....!!
aage