www.jeepclubnorway.no
Rigs & garage => rigs & garage => Emne startet av: Laredo på Fr., 5,Oktober,2007,13,52
-
Min første bil jeg kjøpte selv(som 9 åring), var en fjernstyrt CJ7 Renegade.
25 år senere, var jeg klar for å skaffe meg "voksen-modellen"
Kjøpte første å beste jeg kom over vinteren 2005, og det var ikke rare greiene, men det ble en CJ7, med behov for mye stell.
Startet renovrering av CJ7 våren 2005.
Karrosseriet ble løftet av ramma, og ramme/karroseri er slipt ned/fjernet rust/sveiset inn nytt metall.
Orginal 258 motor, 5 trins T5 kasse.
Ledningsnett fra torpedo og bakover bytet.
Karroseri er lakkert sommer 2006 - fargen er orginal AMC-Jeep, Jamacan Beige.
Motor har fått justering av tenning/gasser etter bistand her på forum, Starter & går nå som en klokke.
Prøvekjøring på vei i 2 dager har gått smertefritt
Gjenstår å skifte olje på klokkene og pakning i styresnekka, før eu.
Bilen har godkjenning hos BT på 4" fjærheving.
Håper å få denne godkjent iløpet av vinteren.
-
Artig det er samme farge som jeg lakkerte min CJ-7 for 2 år siden, alle lo av meg for den så ut som jeg hadde kun grunnet den ;) for å være helt sær satt jeg på brun dekor i tillegg.
-
Ja, man blir jo mer sær med tiden. Jeepen under "lakket" jeg i 83',fra brun til sort - så det måtte bli sandfarge denne gangen.
Legg merke til veltebøyen, var denne å få som ekstrautstyr på CJ7 i 80 ? mener at denne er blitt brukt i modellen som heter "Wrangler" fra 87 ?
-
;D ;D
Lite bidrag til din garage, kompis.
-
;D ;D
og litt til
-
Her er noen bilder fra vinter 2005/2006.
3stk cj7 under oppussing.
2 stk. Renegader fra 81 + 1 fra 85.
-
Hei :)
Her var det mange spennende bygg!!
Blir morro å se resultatet!!
Legg merke til veltebøyen, var denne å få som ekstrautstyr på CJ7 i 80 ? mener at denne er blitt brukt i modellen som heter "Wrangler" fra 87 ?
Denne bøylen har ikke vært handel fra Jeep.
-
Fikk bilen ut av garasjen i pinsen. Det var en positiv opplevelse - Nå gjenstår det noe småfix før den kan vises for registrering - vil på veien igjen så raskt det lar seg gjøre.
Det som i vinter/vår er ordnet på.
*Ramme og karroser i er festet sammen.
*Justering av bremser
*Tenning er nå ok.
*Cartergasseren juster ok.
*Alle Instrumenter/lys er i funksjon.
Nå gjenstår (før EU)
*tette lekkasje bunnpanne- lekker i front.
* sette på speil passasjersiden
Etter EU
*Justere en ventil
*Forbedre eksosanleggfeste
-
Hei du, fin bil. Jeg syns fargen på bilen din er flott.
Men jeg ser du skriver at du har hevet den 4", og benytter 33" hjul.
Kunne du ha lagt ut litt fler bilder av bilen din fra siden. Litt nysgjerrig på den kombinasjon.
Selv hadde jeg en som hadde samme fjærløft, men den hadde 35" hjul. Greit å få sammelignet litt.
På min bil hadde jeg Wrangler skjermbreddere, på din ser je du benytter CJ typen. Vet du dimmensjon på den. Hvor mye bygger de? Og hvem leverer dem?
mvh
Jørn.
-
C der ja 8)
Så & si CJ slepp nå. Har blitt riktig så bra denne 7`ern.
Holder dere til i samme garasjen enda, eller er den revet nå? Skull vært innom for litt dekksparking :)
Petter
-
Hei - ja- alle jeepen er nå ute av "verkstedet" i Sandvika - men vi har bygget fortsatt, da bygging av blokker er utsatt.
Lokalet har vi da det er kjekt for lakkering og lagring av skrot. Vi er delevis lokalisert på Lierskogen, jag kan gi lyd når jeg har Cj'n der.
Målet er å få 2 av de tre cj7 i drift inne utgangen av juni.
* Legger ved bilde - forsøkt å ta bildet i rett vinkel. Utbyggerne - det står XENON på de , bygger ca 12 cm foran og 14 cm bak.
Bilen løper raskt av gårde med disse asfaltdekkene - andre dekktyper er nok mer idielt i terreng.
-
Hei - ja- alle jeepen er nå ute av "verkstedet" i Sandvika - men vi har bygget fortsatt, da bygging av blokker er utsatt.
Lokalet har vi da det er kjekt for lakkering og lagring av skrot.
;D Rett ved siden av meg jo ;D Kanskje det er mulig å lakkere en Scrambler der? :P
-
Idag kom pakkene fra Morris med bl.a speil og støtdempere, så det blir vel ikke mer kjøring med prøveskilt dette året ?
Har også benyttet meg av den gunstige dollarkursen med å sikre meg mye smågodt på ebay i vinter.
Ser ut til at det skal bli trivielig i garasjen her i Nittedal nå fremover mot påske :)
-
Etter litt oppgradering på diverse i våres/sommer ,tok vi idag turen innom EU-kontrollen for 1.gang i miott eie (leverte inn skilene ved kjøp i 2005, da bilen manglet EU, og meget mangelfull).
At det skulle bli noen feil var forventet - men nå har jeg en liste å gå etter for å få den registrert - siden den er veteran i år ,så skal lista ned i 0 før høsten.
Positive var at Motor, Styring, Bremser foran og Karroseri/ramme var Ok.
Mens feilen er det typiske ,rammenummer - som jeg nå har fått skrapet frem til (nesten usynelig etter 30 år), her må vel kanskje en trafikkstasjon banke inn nye, hvis jeg ikke skal male over tallene igjen, så er de som er igjen av tall koridert bort får våren.
Feil Blinklyspærefarge, noen el- ledninger som skal festes, stabstagforingene slitt, samt bakbremsen må justeres.
Har Co på 2.8 , og sviver fint - går nå å kjøre bilen i 5 gir fra ca 75 km/t og oppover - dette etter at tenning og vakum ble finjustert denne uken.
Oppgradering vår/sommer 2011 :
Nye trailmaster 4"dempere + styredemper.
Ny besttopkalasje +bikini.
Orginaldecaler til CJ7 Renegade 1980.
Baksetet med foldupp montert.
-
Da har vi gjort litt hagearbeidet idag.
Når veien er bar hvor jeg bor, så er det ny tur til eu - får håpe jeg denne gangen kan få skiltene mine tilbake.
Har papirer fra trafikkstasjon på hevingen ,som står i vognkortet, som jeg ikke får før bilen er eu-godkjent. Men jeg får heller ingen eu-godkjenning uten vognkortet......
Har nå fjernet ulovlige american racing 15" felgene, fjernet ulovlige xenon bredderne er bytte ut med originale. Den godkjente 4" hevingen er nå utstyrt med 31" og ikke 33 - får bare håpe at 31" ikke er for stort.
Har valgt å beholde det originale hengerfeste ,som stod på da bilen ble levert ny her i landet , selv om eu- kontrollen mente dette var grunnlag for full sjekk hos trafikkstasjonen.
8 lag med benga lakk er skrapet vekk for å finne det stansede rammene, som ble banket inn her i landet.
-
Håper det ordner seg, spennende garasje dette! :D
-
Da har jeg endelig fått ut fingeren og fått jeep'n eu- godkjent og hentet skiltene. Løsningen for å bli ferdig ble til slutt å benytte meg av bilmekanikere på kvick stopp, Strømmen, som kjenner jeep cj. Alternativet var at jeg selv skulle små mekke yterligere 3 år før ferdig.
Neste stepp er nok å få sjekket/reparert den ene ventillen som tikker, men først og fremst begynne å bruke jeppen.