Skrevet av Emne: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07  (Lest 2435 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« på: Sø.,18,November,2012,15,37 »
Heihei. Etter litt googling fant jeg fram til dette forumet. Masse fine tips å hente. Blant annet at man må bytte pakningen ved innsuget til turboen. Skal bestille meg pakning i mårra ;D Min bil er en svart XH 07 mod sport. Meget godt fornøyd med bilen, og har bare kosta på den en ny pakning rundt ei kontakt på girkassa som lakk olje. Har hatt bilen i halvannet år nå og kjørt på den nesten 30.000. Nydelig bil å kjøre. Masse plass, og går godt ;) Jeg har planer om å ha bilen til jeg kan sette i bakseter gratis, så får vi se hva jeg gjør med den da.
Jeg har lyst til å få bilen til å "skille" seg litt ut. Hadde tenkt å starte med å bytte til svart grill. Har noen her tips om hvor man kan få kjøpt dette? videre så blir det vel å legge seg opp litt penger så man får på et 2" OME sett. Virker som om det er det beste hevesettet. Hvor mye ligger et komplett sett på i pris sånn ca? Må også ha nye dekk til sommern. Vurderer nye svarte felger og ligg "grovere" dekk. Skal forsøke å legge inn litt bilder ettersom ting skjer, men det vil gå over litt tid det her.
Målet er å få bilen til å ligne den på bildet sånn noenlunde...
Mvh Hans Ola
« Siste redigering: Ti., 4,Desember,2012,17,20 av Rs200 »

Utlogget Henning

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
  • Gliset!!
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XK - 07
« Svar #1 på: Sø.,18,November,2012,17,11 »
Hei og velkommen! Knall god bil du har fått deg ;D
Sjekk ut jeepcommander.com for flere tips til oppgraderingen...

Henning
Cherokee 4,0HO 1995:-) Commander 3,0CRD 2007:-)

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XK - 07
« Svar #2 på: Sø.,18,November,2012,18,02 »
Velkommen til forumet  :)

2" ome til commander ligger på ca 9-10000 med litt klubbrabatt.
Svart grill tror jeg du får enklest med litt PlastiDip - sjekk youtube.
Min med 2" og svarte hjul finner du her:
https://docs.google.com/folder/d/0Byvtq1687e4jMkVCZjZDaVo1LUE/edit

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XK - 07
« Svar #3 på: Ma.,26,November,2012,09,16 »
I helga tok de siste lysene i knappene til kjørecomputeren kvelden... irriterende. Forstår jeg det rett at man må bytte knappene for å få en varig løsning som holder? Hva slags olje kjører dere på? Tenkte jeg skulle bytte før vintern setter inn for alvor. Ser også at noen kaller bilene sine for xh. Hva er forskjellen på xk og xh?
« Siste redigering: Ma.,26,November,2012,15,00 av Rs200 »

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XK - 07
« Svar #4 på: Ma.,26,November,2012,22,05 »
De knappene i midtkonsollen du mener? Tror man må kjøpe hele knapperaden ny, og så ryker pærene etterhvert igjen. Mener jeg tok vare på en tråd et eller annet sted med en kar som kjøpte løse pærer på ebay for noen dollar og klarte å lodde de inn. Skal se om jeg finner den igjen.
Husker ikke viskositeten på oljen i farten, men den må oppfylle krava til Mercedes 229.31.
Når du skifter så skal halvparten på oljehullet og den andre halvparten inn ved filteret. Går på 10 liter med filter.  Vent 15min før du vrir om nøkkelen.
http://www.jeepforum.com/forum/f67/finished-first-oil-change-08-crd-grand-493293/#post4573556
Søler du olje så havner dette rett ned på generatoren - dumt :)
xh = europeisk commander, xk= amerikansk.  Same shit bortsett fra at det ikke finnes xk med diesel.

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget eivind_m

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 135
  • Moss
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XK - 07
« Svar #5 på: Ma.,26,November,2012,22,15 »
Skite av pærer - er en sport, men prinsippet blir det samme på limited  tipper jeg.
http://www.jeepcommander.com/forums/showpost.php?p=176578&postcount=35

Mvh
Eivind

07 XH Crd ltd |2" OME |SteelArmadillo rock sliders |OEM skid plates |QDII |265/70-17 Geolandar MT | Hanson 30mm spacere |Plasti dip'a hjul |Kiwi Plx OBD & Torque |Pie aux in | Rugged Ridge matter |Yakima sykkeholdere i lasterommet

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #6 på: Ti., 4,Desember,2012,17,30 »
Lysene i midtkonsollen ja. Får bli neste prosjekt det. Starta med at ett lys gikk. Så fulgte resten etter ganske kjapt.. bestilte meg pakning til innsugsrøret. Og det var det jaggu bra at jeg gjorde. Den som satt der var rett og slett ødelagt. Skal se om jeg får lagt ut bilde av den. Latterlig lett å bytte da... hadde kommet ut en del olje. Får håpe motoren ikke har tatt for stor skade av det. Var en del olje som lå der gitt.
Noen som har prøvd å ta ut intercooleren? Ser for meg at den er rimelig bedengt med olje innvendig og kunne hatt godt av en skikkelig vask.
Er forøvrig bikkjekaldt på indre østland om dagen. Plager ikke commandern det. Starter pisslett likevel  8)

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #7 på: Sø., 9,Desember,2012,16,52 »
Småtett luftfilter... har aldri sjekka det. Gikk i trua om at de i allefall kikka på det på service selv om det var utenom intervall. Kan ikke forstå at det har vært bytta noen gang

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #8 på: Sø., 9,Desember,2012,17,07 »
Her har vi den gamle pakningen. Ikke god. Fikk ikke den svarte når jeg bestilte. Men en ny oransje er bedre enn en gammel ødelagt oransje.

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #9 på: Sø., 9,Desember,2012,17,09 »
Og her har vi herligheten.  8)

Utlogget Rs200

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #10 på: Fr.,26,April,2013,23,04 »
Hei igjen. Orginalt innpress på commander? er det 51mm? Skal kjøpe meg Cragar soft 8`s, og jeg har regna meg fra meg til at de har et innpress på 12,5mm (dette er høyst usikkert) Backspace på de som har 5x5" boltsirkel er i allefall 4 1/2" på 8toms felg. Vil disse gå på en uheva bil? Kan jeg kjøre med 255/70-17 da? eller må jeg holde meg til orginal dim?

edit; etter litt googling så kan ikke jeg skjønne anna enn at du ikke får på noe annet enn orginal dim på orginal uheva bil. Og orginal backspace er 6", ergo så bygger cragarfelgene 1,5" mer ut. Vil det bli litt mye?
Mvh Hans Ola Kampen
« Siste redigering: Fr.,26,April,2013,23,22 av Rs200 »

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Sv: Ny bruker på forumet. har et par spørsmål om min XH - 07
« Svar #11 på: Sø.,28,April,2013,19,17 »
Jeg har noen AEV Pintler's og de bygger visst ca. 1,25 mer ut. Om man da hensyntar at det er 8,5" eller ikke vet jeg ikke. På min passer i hvert fall disse perfekt. Ser penere ut når de kommer litt lengre ut. Ulempen er at man da fort må ta pinchweld mod. Mener også at man får på 245/75/17 BFG AT på orginal felg. De er en del større enn 245/65/17 som vel er orginalt. Kan ellers anbefalle å lese hva andre har fått på bilen på jeepcommander.com og jeepforum.com
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)