Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp !!!  (Lest 1909 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget AquaMarine

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Trenger litt hjelp !!!
« på: Ma.,19,Januar,2015,13,35 »
Jeg har en Wrangler 1994 med 2" fjærløft og 6" skjermbredder. Jeg skal kjøpe nye dekk 33" og felger (Micky Thompson classic), hvilken dimensjon og innpress bør jeg velge. Jeg ønsker at dekkene stikker ca 2 cm utenfor bredderne ved hjelp av spacere. Er det noen som har noen erfaring ??? Er det penest med 8" eller 10" på en sånn bil ?   

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Trenger litt hjelp !!!
« Svar #1 på: Ma.,19,Januar,2015,14,31 »
ET -45/46 og 10" felg med 12.5 dekk så vil det stikke 10cm utenfor tenker jeg med 6" skjermbredder.

Med ET-19 og 7" skjermbreddere og 8" felg så går det nesten akkurat med 12.5" dekk.

så for å få dekket til å stikke 2cm utenfor med spacere, så vil jeg nok tro at du må kjøre med originalfelg.. utfordring da blir nok at hjulet tar inni mot rammen (??)

Utlogget jeepsygirl

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
  • Jeep Wrangler YJ 1995
Trenger litt hjelp !!!
« Svar #2 på: On.,28,Januar,2015,05,14 »
Hei det er akkurat en YJ 94 med MT 33x12,5x10 og ET-46 samt skjermbreddere som er 6 og hevesett på 2,5 tom dekkene stikker 2-3 cm på utsiden noe som gjør at det til tider subber oppi kanten på bredderen.  Men her er det mange type breddere osv. Personlig så ser jo bilen rampete og kul ut,  men får ikke godkjent den når dekkene stikker utenfor.
Jeg kjøpte 7 Toms breddere da planen var og beholde dekken osv.
Men er litt i tvil,  synes bilen blir litt seig/treg og tung - bremsene tar dårligere og det støyer (akk støy gjør ikke meg noe) det er jo litt av moroa !  Når det gjelder offroad kjøring med mindre lufttrykk så funker det bra! Bortsett fra mye subbing og skraping på bredderne  noe som også gjør at jeg ikke tørr å gi jernet for det høres ut som jeg kjører istykker både breddere og dekk.
Jeepsygirl