Skrevet av Emne: Dana 35  (Lest 1246 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget @tlem

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Dana 35
« på: Lø.,17,Desember,2011,12,35 »
Hei alle sammen. da var festen i gang, og jeg tror nok bakakslingen er defekt. inngående på akslingen er "løs", kan rotere som en miksmaster.

det er vel ikke slik det skal være... noen ideer om det kun er noen lager som skal byttes? eller om det er like greit å oppgradere?

Har vel egentlig lyst på ford 8.8, noen som har gjort dette? hvordan er det å få godkjent? noen som vet.

Bilen det er snakk om er en yj 4.0,

På forhånd takk, trenger å fixes fort, da dette er min daily driver :-)


Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Dana 35
« Svar #1 på: Lø.,17,Desember,2011,17,20 »
Det høres ut som om den er defekt ja.
Det enkleste er vel å kjøpe en maken aksling.
Oppgradering til Ford 8.8 er smart, hvis du har bruk for det.
Som dd tviler jeg på det.
Uansett, lykke til!
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Dana 35
« Svar #2 på: Ti.,20,Desember,2011,13,21 »
Å plukke en Ford 8.8 ut av en Explorer er normalt ikke noe "quick fix" fordi utvekslingen ikke stemmer og må byttes.  Videre er det litt annet "rallemikk" som må på plass, så da blir det nok bye-bye daily driver for en stund, om man da ikke har ubegrenset med tid, kunnskap og utstyr for å gjøre jobben.

Lettere er det nok å finne en D35 med samme utveksling og noen år å leve igjen, alternativt finne en Commance med D44 bak, det er en solid bolt-on mulighet !
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139