Nja, Rudi, egentlig ikke.
Feilkode 21 i dæsjen viser feil på en o2 måler, og det stemmer det du kopierte inn i innlegget ditt, at det er ett helt avsnitt med ting den feilen forteller. Men om man kobler til en odb2 scanner, og henter ut feilmeldingen, så får man en mer nøyaktig kode. Her fikk jeg P0132, som sier at upstream sensor har for høy volt. altså over 1.5 volt over tid. dette er alt for mye. får du P0138, så er det downstream, eller den etter katalysatoren.
Og siden jeg også merker dette på tomgangen, hvor det virker som om den går bare på noen sylindre noen ganger, og at den suger så mye luft i luftfilteret at det uler, så må det være upstream sensoren, siden det er den eneste som regulerer luft/bensin. Den downstream sensoren eller etter Cat'en om du vil, den vil bare gi check engine lyset, og fortelle at catalysatoren ikke fungerer.
sjekket pris på klintberg, og de skulle vel ha rundt ett par hundre kroner mindre enn forhandler. altså Relativt dyrt.
Det beste er å hive med den til $79 hos 4wd.com. Den har til og med det samme delenummeret som den originale har, også kommer den med standardpluggen som er bare til å hive rett i. Det mest praktiske og lønsomme er jo å kjøpe den når man kjøper en hel del annet stæsh, for det hender jo titt og ofte at man gjør
Er ikke noe farlig å kjøre med. men bilen kan bruke noe mer bensin når føleren viser feil verdi. bilen går jo som ei klokke langs veien. er kun når man står en stund på tomgang at den får "hetta".