Jeg har de siste månedene erfart litt mindre dieselforbruk, etter et helt jevnt forbruk i de 9 årene jeg har hatt min -06 modell. Og vips - på fredag blinket den røde "Electric throttle Control"-lampa og bilen har havnet i limp mode.
Bilen skal nå på verksted - finnes det noen som kan forberede meg på kostnad? Og er det noe alternativ for de som ikke mekker selv? Leste at en kunne koble ut swirlmotoren, men det krever vel en jobb utenfor verkstedet?
Fikk bilen fikset for oljelekkasje så sent som i desember, men etter å ha lest her så er det kanskje en sammenheng og jeg burde tatt dette med i betraktningen...
Etter å ha byttet dieseltanken, pakningen ved bakre veivaksel, turbo, radiatorer og slitasjedeler i drivverket, i tillegg til den sagnomsuste pakningen i motoren som gir lekkasje - hvilke overraskelser har jeg ennå i vente? Den har gått 240 000 og verkstedet hintet i desember om at jeg kanskje burde bytte bil....Jeg håper derimot at jeg har en evighetsmaskin :-)