Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80467 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
tankmåler - bensintank forts.
« Svar #255 på: Fr.,24,Februar,2012,00,52 »
Tankmåleren fra Summit kom i posten og ble montert ikveld.

http://www.summitracing.com/parts/SUM-290182/ Finnes i to lengder, 8,5" og 11" - sistnevnte passer til tanken min. Har riktig ohm-verdi for tankmåleren til CJ.

Måtte borre et 1,5" hull i tanken til denne...



Da er tankmåler og bensinpumpe på plass.



//

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #256 på: Lø.,25,Februar,2012,22,37 »
Ser unektelig bra ut Mr.T
Har lyst til å gjøre noe med tanken min æ å, men plast e jo faktisk veldig bra da, kanskje æ går for å fikse ny beskyttelse under.
Den orginale e rusten å bøyd skeiv.
Får du den klar t vintertreff på Ulsberg da'? var ikke d neste hælg?

Arild R
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #257 på: Sø.,26,Februar,2012,00,21 »
Hallais Arild  ;D

Ny skid til tanken ordner du vel selv ganske kjapt tenker jeg! Min gamle tank var i bra stand, men var litt lei av problemer rundt påfylling etc. I tillegg slipper jeg å høre surring fra bensinpumpa nå som den er nede i tanken. To fluer i en smekk mao...

... og nei - Jeepen blir ikke ferdig til neste helg. Det er ikke mye tid jeg får brukt i garasjen egentlig. Mye jobb og andre ting som foregår. Sniker meg til en time innimellom når det passer sånn  ;)

Trenger du et winche-ludder i passasjerstolen neste helg da?  ::)

"Mr.T"

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #258 på: Sø.,26,Februar,2012,13,53 »
Har ikke bestemt meg for å dra enda, men om så trenger jeg selvsagt vinsjehore ja ;D
Har vært skikkelig forkjølt i snart 3 uker nå, og det vil liksom ikke slippe.
Skal høre med a "mor" om jeg får ha meg en dag i lekekassa på ulsberg 8)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Tanken på plass
« Svar #259 på: Ma.,12,Mars,2012,01,43 »

En liten oppsummering av hva som er gjort innimellom alt annet man holder på med til daglig...

Sånn ser skidplata til tanken ut. Kan brukes til original 20 gallon tank. Solid og tung som f...



Siste stopp før tanken ble jekket på plass. La den på dekkene for å den litt opp og samtidig slippe å jekke så høyt. Prøvde det først uten at det gikk noe særlig  :(



Fra passasjersiden



Valgte å feste den i Crossmemberen bak først og da stemte det dårlig med de eksisterende hullene til den original tanken. Endte med å borre 3 nye hull.



Ferdig resultat:



Ble egentlig veldig greit resultat. Har noe jobb igjen foran med kobling av den kullboksen...

Dr.Plumbo

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #260 på: Sø.,22,April,2012,14,24 »
Thomas har du skifta styresnekke på din bil enda?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #261 på: Sø.,22,April,2012,15,52 »
Hei Jørn

Nei, jeg har ikke byttet snekke eller gjort noe med forstillingen. Snekka er strammet en anelse, samt at nye servoslanger skal monteres... også skulle jeg ha sett på spissinga siden den er litt treig med å rette seg opp hvis man slipper rattet  ::)

Holder du på med bytte av snekka di siden du spør?

/Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #262 på: Sø.,22,April,2012,22,54 »
Hei Jørn

Nei, jeg har ikke byttet snekke eller gjort noe med forstillingen. Snekka er strammet en anelse, samt at nye servoslanger skal monteres... også skulle jeg ha sett på spissinga siden den er litt treig med å rette seg opp hvis man slipper rattet  ::)

Holder du på med bytte av snekka di siden du spør?

/Thomas
Både ja og nei.
Jeg har lyst på en ny en som gjør den mere stabil på veien. Og det er så mye anbefalinger der ute. Så jeg er litt i villrede over hva jeg skal kjøpe. Har hørt mye skryt om en j20 snekke fra 80 tallet, den har vistnok større stempel samt variabel gearing.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #263 på: Sø.,22,April,2012,23,20 »
Hei igjen

Der har jeg dessverre ikke mye å bidra med gitt. Nå har ikke min vært mye på veien da - skal ikke se bort i fra at jeg ønsker å gjøre det samme. Er du sikker på at årsaken ligger i snekka? At det ikke er noe geometri som er ute av kurs?

Jeg prøvde å starte opp Jeepen nå ikveld etter prosjektet med å bytte tank. Joda - etter å ha tettet et par lekkasjer så fyrte den gitt. Hørte ikke bensinpumpa en gang  :D

Selvsagt så måtte jeg oppdage noe som ikke virket. Kjøpte en måler som viser bensintrykket. Denne er montert ved innsugsmanifolden og viser kontinuerlig bensintrykk. En enkel mekanisk sak som pr. def. bare skal virke. Denne viste 0 PSI mens bilen gikk.

Wonder why... 

joda... se på dette bildet:







Nåla er montert under stopp-pinnen. Er det mulig!!
Mail er sendt til Summit. De har pleid å rydde opp før - antar de gjør det nå også  :)

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #264 på: Ma.,23,April,2012,06,39 »
Hei igjen

Der har jeg dessverre ikke mye å bidra med gitt. Nå har ikke min vært mye på veien da - skal ikke se bort i fra at jeg ønsker å gjøre det samme. Er du sikker på at årsaken ligger i snekka? At det ikke er noe geometri som er ute av kurs?
Det er ikke noe galt med forstillingen min eller styresnekka mi, den oppfører seg ganske likt som min forrige CJ, men jeg har både lest og hørt at snekke bytte skal gjøre bilen enda bedre på landvei på grunn av variabel  utveksling eller hva det nå kalles.

Sitat

Nåla er montert under stopp-pinnen. Er det mulig!!


Og dette fant du ut etter hvor mange timer feilsøking? :-)
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #265 på: Ti.,24,April,2012,23,02 »

Tok litt tid denne gangen siden jeg ikke var skyld i feilen selv...  ;D

Fikk svar fra Summit idag:

Response Via Email (Jim)   04/24/2012 03:44 PM
Thomas , our apology . We will have another one shipped to you .

Thank you for your email

We appreciate your business
Jim
Summit Racing Equipment


Har tilgode å oppleve dårlig kundeservice eller feil mht bestillinger etc fra Summit!  :)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Radioantenne
« Svar #266 på: Ma.,30,April,2012,20,28 »

Hei

Jeg har begynt å montere et enkelt musikkanlegg i Jeepen og har støtt på en utfordring ifm antenna som er montert på skutesida...
Den har en skrukobling som jeg ikke har sett på radioantenner før:





Noen som kjenner til dette grensnittet og kan si noe mer om det? Kan noen si om dette er foten på en original CJ-antenne? Er den for FM etc?
Har noen forslag til en mer moderne antenne med vanlig antennekabel som kan passe på baljesida?

Tips mottaes med takk  :)

/Dr.Plumbo

Utlogget pea

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #267 på: Ma.,30,April,2012,22,49 »
Kjenner igjen denne koblingen fra PR-radioer (cb/wakie-talkie)
Helt sikkert overganger å få tak i her:

http://www.holund.no/

Lykke til  :)
'95 YJ 4.0 Sahara

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #268 på: Ma.,30,April,2012,23,20 »
Kjenner igjen denne koblingen fra PR-radioer (cb/wakie-talkie)
Helt sikkert overganger å få tak i her:

http://www.holund.no/

Lykke til  :)

Hei pea!

Takk for tilbakemelding. Hvis antenna er for CB-Radio så antar jeg at den er uegnet for FM-radio..  :P
Det betyr at jeg må skaffe meg en ny antenne til å feste i baljen på samme sted. Noen som har link til noe som kan passe?

Må ha noe som ligner på den som allerede er der:




Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #269 på: Ma.,30,April,2012,23,42 »
Antenna du har ER til fm.. har samme på min. er bare samme pluggen som på CB/walkie som er brukt....
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com