Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80531 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #240 på: Lø.,25,Juni,2011,23,08 »
Den luftfilterboksen ble flott, er på utkikk etter en dekal til min også, men i litt annen utførelse.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #241 på: Lø.,25,Juni,2011,23,16 »
looking good mr. Plumbo...
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
under hood light
« Svar #242 på: Lø., 2,Juli,2011,20,30 »

Den luftfilterboksen ble flott, er på utkikk etter en dekal til min også, men i litt annen utførelse.

looking good mr. Plumbo...

Takker!  :)
 
Har en slik sticker liggende også, men har ikke satt den på ennå:


Monterte denne lampa under panseret:





Trodde i utgangspunktet at denne lampa hadde en kvikksølvbryter som aktiverer lyset når panseret står oppe - og slukkes når det lukkes, men fikk det ikke til å virke som det skal. Mulig jeg har fått gal lampe og at den ikke har noen mikrobryter. Noen som har en sånn lampe i sin bil og som kan si noe om funksjon og utseende i forhold til den jeg har?

Har også plukket av diff-lokket på framakslingen da det begynte å lekke.





Har gitt det hele et strøk arcanol og skal montere det imorgen.

Thomas

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #243 på: Sø., 3,Juli,2011,10,47 »
Hei Plumbo, lenge siden sist, men du er som alltid Jeep aktiv. Min CJ5 har ventet mye på deler fra USA i sommer. Nå er masse ting byttet og oppgradert og jeg har tid hos BT om få dager.
Det er derimot krise. Bagrunnen er at det elektriske anlegget har gått helt av skaftet. Det var helt perfekt med alle funksjoner etter mye arbeide i vinter.

Nå, helt plutselig....bremslyset ligger park/blink foran, ryggelys er borte, blinklys er borte, alle 4, bare 1 stk bremelys bak.

Jeg har mistanke om en massiv feil i sikringsplaten. Jeg sliter med å finne en leverandør til denne og samtid ha kontroll på at jeg får en riktig en, Cj5-76.

Tips ?

Morten















Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #244 på: Sø., 3,Juli,2011,12,57 »
Hei Plumbo, lenge siden sist, men du er som alltid Jeep aktiv. Min CJ5 har ventet mye på deler fra USA i sommer. Nå er masse ting byttet og oppgradert og jeg har tid hos BT om få dager.
Det er derimot krise. Bagrunnen er at det elektriske anlegget har gått helt av skaftet. Det var helt perfekt med alle funksjoner etter mye arbeide i vinter.

Nå, helt plutselig....bremslyset ligger park/blink foran, ryggelys er borte, blinklys er borte, alle 4, bare 1 stk bremelys bak.

Jeg har mistanke om en massiv feil i sikringsplaten. Jeg sliter med å finne en leverandør til denne og samtid ha kontroll på at jeg får en riktig en, Cj5-76.

Tips ?

Morten

Se svar i garasjetråden din  :)
Hold oss oppdatert så finner vi sikkert ut av det.

Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
OBA-KIT
« Svar #245 på: Ti., 5,Juli,2011,00,01 »

Ingen som har ei slik lampe under panseret som kan si noe om likt utseende el.l.?

Satte på diff-lokket i kveld - heller på noe GL5 olje i morra når pakninger og tettestoff har tørka.

Et OBA-kit til AMC 304/360 kom i posten før helga. http://www.kilbystore.com/ke-8000-k.html

Mulig jeg monterer noe av det nå hvis det passer seg sånn. Egentlig innkjøpt som høst- og vinterprosjekt. Tok tid å få det da Kilby Enterprises ble solgt i fjor høst. Han som kjøpte det har ikke mye peiling på  å sette sammen deler ut i fra ønsker. Ba om en spesifikasjon på deler for å ha til fremtidige sperrer, men der meldte han pass. Jeg måtte pent skrive hva jeg skulle ha slik at det ikke ble misforståelser  ???

Jaja - her er bilder av noen av delene:





Iom at OBA kitet bruker en York 210 pumpe så måtte jeg skaffe et sett med reimhjul til veiv og vannpumpe med 3 spor...



FØR:



ETTER:


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Off topic - Feeding time
« Svar #246 på: Ma.,11,Juli,2011,01,11 »

It's feeding time  ;)



Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Off topic - Feeding time
« Svar #247 på: Ma.,11,Juli,2011,10,03 »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Askim

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 80
  • Cj5 - 76 - AMC 304
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #248 på: Ti.,30,August,2011,15,11 »
Hei - jeg ser du har elektrisk kjøling av radiator. Kan du gi litt veiledning basert på dine erafringer her (leverandører, hva som passer, annet)

Jeg beveger meg også fra en AMC 304 til en AMC 360, hvilket jeg tror du har vært gjennom.

Jeg ringer deg for en prat etter nærmere avtale /Mortens

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #249 på: On.,31,August,2011,20,10 »
Hei - jeg ser du har elektrisk kjøling av radiator. Kan du gi litt veiledning basert på dine erafringer her (leverandører, hva som passer, annet)

Jeg beveger meg også fra en AMC 304 til en AMC 360, hvilket jeg tror du har vært gjennom.

Jeg ringer deg for en prat etter nærmere avtale /Mortens

Hei Morten

Alu-radiator og vifte kjøpte jeg på eBay - har intet negativt å si om noen av delene. Valgte å få sveiset inn en plugg i bunnen på radiatoren for å montere termostaten til vifta der. Vifteskjoldet som fulgte med kunne jeg ikke bruke da viftemotoren kom i konflikt med vannpumpa. Fikk en blikkenslager til å lage en ny som satte vifta litt mer offset på radiatoren. Strengt tatt så hadde det beste vært to mindre vifter for feiltoleransen sin del - mulig kunne man styrt innslagene med to forskjellige termostater også. At den ene slår inn ved 90 grader og begge ved 95 grader eller noe sånt...  

Har det originale vifteskjoldet liggende, samt noen andre deler til 304/360... Ring så kan vi slå av en prat  ;)

Thomas
« Siste redigering: On.,31,August,2011,20,17 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #250 på: Ma.,13,Februar,2012,01,23 »
What!! Fikk denne melding da jeg skulle oppdatere asylet...

"Warning: this topic has not been posted in for at least 120 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.
"

kan se ut som at det er på tide da..   :o


Det har vært lite mekking i asylet siden sist høst... mest skruing på web - av det dyre slaget  :P

Har såvidt startet på igjen med et par mindre prosjekter. Ny 20 gallons bensintank og påfylling, samt ordentlig ventilasjon av tanken.

Originalt på 76- modellen så ser tankpåfyllingen slik ut:



Denne fungerer særdeles dårlig iom at ventilasjon fra tanken slår opp i bensinpumpa og kutter den når man fyller bensin.
Droppet ned tanken forleden kveld og skrudde bort slanger og påfylling. Lagde en mal og kappet plass i balja:



Smurte tykk tecktyl på karosserikanten og la på en selvmekka gummipakning:



Ferdig med påfyllingen:



For å få ordentlig kontroll på avgasser ifm ventilasjon av tanken har jeg kjøpt en brukt original brakett fra USA og en ny kullfilterboks fra Rock Auto. Alt dette skal monteres på torpedoveggen på førersiden.



Skal bli gøy å koble denne slik at den virker  ::)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #251 på: Ma.,13,Februar,2012,23,00 »
Hei

Fikk montert braketten til kullfilterburken nå ikveld.



Satte beholderen nedi for å se hvordan dette passer med omgivelsene. Har ikke festet den ennå...



Neste jobb er å koble den til motor og tank etc. Mye informasjon i denne tråden:

http://www.jeepforum.com/forum/f8/charcoal-canister-86-cj7-1231795/index2.html#post11780526

Hva har dere andre gjort med ventilasjon av tanken? Jeg gjør dette for å slippe bensinlukt i og rundt bilen...


Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #252 på: Ti.,14,Februar,2012,09,04 »
Da skal jeg være flink å svare deg slik at vi holder liv i disse garasjetrådene.
Dette var ett godt tips, jeg tenkte selv på dette når jeg bygget bilen min. Men det endte med at at jeg benyttet den gamle som følge av at jeg hadde problemer med å få tak i en ny en. Ikke det at det er noe galt med min gamle, men jeg har skiftet så mye på bilen at jeg syntes det var synd å beholde den gamle.

Selv var jeg en tur i garasjen i går. Jeg holder på å bytte veltebøyle. Fikk tatt av den gamle i går og løftet på plass den nye. Skal ha familybar slik at gutta mine får tre punkts seler bak. Ser at boltene ikke helt passer, må få filt litt i festeplata på bøyla slik at hullene passer. Skal legg ut bilder når den er ferdig...

Jeg har også en annen ting jeg må få gjort før sesongen. Det lekker av skifteren på automatkassa. Har fått tak i pakning, men har ikke fått skiftet den enda. Gruer meg til det da jeg har null peiling på hvordan jeg skal gjøre det.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #253 på: Ti.,14,Februar,2012,18,49 »

Hei Jørn  :)

Takk for tilbakemelding. Den kullfilterboksen koster $29 hos Rock Auto... ikke så veldig dyr altså. Har lest i flere tråder om at folk har trøbbel med tomgang etc pga vakumlekkasje på disse enhetene, kanskje ikke så rart når de begynner å bli 30 år gamle.
 
Delen finnes her: http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1182417&parttype=5180

Du får dokumentere montering og tilpasning av ny veltebøyle. Jeg har tenkt på det samme selv, men jeg vil få bilen i ordentlig drift først.

Ellers er jeg i samme båt som deg når det gjelder lekkasjer  :(
Summen av lekkasjer er konstant. Tetter du et sted så begynner det å lekke et annet sted. automaten min lekker også, samt at motoren også lekker litt.




Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Bensintank
« Svar #254 på: Ti.,21,Februar,2012,00,08 »

Går sakte fremover - Bensintanken er pakket ut og prøvemontert. Solid sak som rommer 20 gallon.







Tanken har innebygget skvulpekammer:



Kutter ut mekanisk bensinpumpe på åttern. Holder på å legge opp strøm til en YJ Tankmodul som passer til denne tanken:



Denne må modifiseres litt slik at den rekker ned i bunnen av tanken.
Nå står selve pumpa ca 1" lavere på braketten enn originalt.



I tillegg har jeg fjernet tankmåleren som står på enheten. Den viser feil ohm-verdier i forhold til en original CJ Tank måler.
Har bestilt en annen tankmåler fra Summit Racing som skal fikse dette.

//