Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80572 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #210 på: To.,28,April,2011,09,15 »
Jørn - Kunne du tatt et bilde og målt dimensjonene på denne: Steering Column Turn Signal Cam  http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=440&plID=1237&partID=6713
 :)

Hvis jeg har forstått dette riktig så er funksjonen til denne å slå av blinklyset når man retter opp rattet. Den har også en messingunderdel som jeg antar kommer i kontakt med den bryteren som står i selve blinklysbryteren og at denne da aktiverer hornet. Trodde først at det skulle være en kontakt eller bryter der ledningen på min kommer opp, men dette er visnok en del som kom med Grant rattet og er dermed ikke original...

Hadde ikke trodd at det skulle bli så mye hazzle å bytte ratt  :P

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #211 på: To.,28,April,2011,12,48 »
Yes, jeg skal se på det når jeg skifter blinklys dings.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #212 på: To.,28,April,2011,23,51 »

Bytta park/blinklysene foran til et sett med hvite glass fra Crown ikveld. La samtidig opp strøm til parklyspærene som står i hovedlyktene... mest for ikke å få anmerkning på EU-kontroll.



Noen som kan anbefale et verksted som tar eu-kontroll i Trondheimstraktene? Et som kanskje er litt amcarvennlig... tips mottaes med takk  :)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #213 på: Fr.,29,April,2011,08,54 »
Ikke at jeg har brukt de, men de ved siden av US auto parts er vel amcargutter? En skulle tro det i allefall.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #214 på: Lø.,30,April,2011,19,44 »
Jørn - Kunne du tatt et bilde og målt dimensjonene på denne: Steering Column Turn Signal Cam  http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=440&plID=1237&partID=6713
 :)


Thomas

Ledningen som er grå på det ene bildet er for lyset under giranvisningen. Den er ikke til hornet. Hornet vil jeg tror er intregrert i den turn signal cammen.








Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #215 på: Lø.,30,April,2011,22,04 »

Takk skal du ha Jørn.

Den ser helt lik ut som den som jeg har - bortsett fra at det kommer en ledning ut fra den jeg har. Hvis jeg fjerner den så bør den jo virke på samme måte.
Skjønner fortsatt hva det er som faktisk trykker inn hva som gjør at det kommer strøm til hornet. Tror jeg prøver å sette det sammen en gang til.

Turn cammen ligger jo inntil denne bryteren... og som jeg antok gikk til hornet:



Resonnerer du på samme måte? Når man trykker inn hornet så klemmes denne turn cammen inn til kontakten på bildet og hornet får strøm?

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #216 på: Sø., 1,Mai,2011,08,28 »


Resonnerer du på samme måte? Når man trykker inn hornet så klemmes denne turn cammen inn til kontakten på bildet og hornet får strøm?

Thomas
Ja det må jo være slik.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget viper

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
  • 7-er Garasjen: 86-CJ7 401 Injection
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #217 på: Sø., 1,Mai,2011,09,17 »
Det er børsten som trykker på slepe ringen.Den trykker på sleperingen hele tide.Den overfører Jord til hornet :) Det er viktig at både sleperingen og børsten er ren for å skape kontakt :)
86 CJ-7 401 Injection

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #218 på: Sø., 1,Mai,2011,12,13 »

Kom over denne tegningen:



Jeg mangler 9, 10 og 11 på denne tegningen - noe som forklarer hvorfor jeg ikke får hornet til å virke.
Den ledningen som er på min turn cam (2) aktiverer hornet hvis jeg setter den mot jord. Det betyr at når man trykker inn hornet så jordes turn cammen. Jeg ser ingen annen måte å få dette til å gå i hop. Kan det være forskjeller på gamle og nye rattstammer?

Jørn - siden jeg ikke kan se 9, 10 og 11 på din turn cam, hvordan virker da hornet ditt? Noe i metall må jo presses inn i turn cam for å gi jording slik at hornet virker.

Nå vet jeg hva som mangler om ikke annet  :P

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #219 på: Sø., 1,Mai,2011,13,14 »

Jørn - siden jeg ikke kan se 9, 10 og 11 på din turn cam, hvordan virker da hornet ditt? Noe i metall må jo presses inn i turn cam for å gi jording slik at hornet virker.

Thomas

Jeg har de også. I og med at jeg har demontert hele skiten så ligger det i en haug. Mitt oppsett er likt skissen du viser til.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #220 på: Ma., 2,Mai,2011,19,55 »

Da er disse hersens smådelene til rattstammen bestilt:

http://www.dormanproducts.com/p-5975-83230.aspx
http://www.dormanproducts.com/p-27869-49303.aspx
http://www.dormanproducts.com/p-4057-83232.aspx

$19,85 hos Summitracing + frakt. Får håpe dette blir riktig nå da.

Kom over denne tråden ifm rattstammen: http://www.fiero.nl/forum/Forum2/HTML/088020.html
Kjempebra how-to...  ;D

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #221 på: Ti., 3,Mai,2011,19,34 »
Det var en bra veiledning.
Thomas, kan du ta ett bilde av feste for sikkerhetsbeltene bak? Tenker på den midtre delen. SKal to belter dele det ene skruehullet?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #222 på: On., 4,Mai,2011,00,49 »

Hei Jørn

Ja jeg monterte dem sånn. Braketten som låser fast baksetet er under begge beltene.
Husker ikke i farta om det var et originalt skruehull der eller ikke.





Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Forsterkninger/holder til door striker
« Svar #223 på: Lø., 7,Mai,2011,21,18 »
Mottok forsterkningene til balja for noen dager siden. Har kappet dem ut og gjort dem klar for å sveises/punktes fast i baljen. Passasjersiden var i god stand, mens førersiden hadde litt vel mye svensk krom nederst og må utbedres før den sveises fast. Har ikke begynt kappingen på bilen ennå... må plukke av veltebøylen og vippe opp/av teppet for å komme til. Må kappe bort de orignale forsterkningene for å få plass til de nye. Et skritt frem og to tilbake  :(





Slipte ned den originale Jekken med stålbørste på drillen. Dusja den med Ferrobet for å ta det siste som er igjen av rust. Blir vel et strøk med owatrol og arcanol om noen dager når denne smørja har tørket.


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #224 på: Fr.,13,Mai,2011,00,50 »
Holder nå på å tilpasse de nye forsterkningene til dørene.



Det måtte jo selvfølgelig dukke opp en dårlig rustsveisereparasjon også...  :(



YJ Forsterkningene er ca 1 cm for høy til CJ-baljen, men dette skal det vel være mulig å justere på ved å kappe den i enden mot gulvet.



Ser det greit ut Arild?  ::)