Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80435 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #195 på: On.,13,April,2011,19,01 »
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #196 på: On.,13,April,2011,20,54 »

 :o

Den skulle jeg ha sett før... da hadde jeg spart meg noen timer med knoting rundt design etc.  ::)
Takk for tipset Sten Morten - mulig jeg får trykket et par eksemplarer av disse også.

Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #197 på: On.,13,April,2011,23,59 »
Hei

Takk for positiv tilbakemelding på disse lampene som jeg egentlig ikke er helt ferdig med.
Prosessen med å lage disse filmene er ganske enkel.

Først måtte jeg finne noen ikoner som dekker de områdene jeg skal bruke lysene til. Kom over denne pdf'en: http://www.carlingswitch.com/pdf/vl_serswitlegends.pdf  Brukte greenshot for å ta et skjermdump av ikonet jeg ønsket å bruke. Pyntet litt på disse og limte dette inn i word. For å få til skriften må du laste ned en font som heter Blue Highway Condensed. Denne kan lastes ned gratis (søk på google) og installeres på pc'n din. Så brukte jeg paint.net (http://www.getpaint.net/download.html) for å invertere fargen og skalere størrelsen på bildet.





Snakket med et firma som heter Netprint (www.netprint.no). De trykker plastfilm til bruk på lysreklame noe som betyr at de kan trykke stort sett alt du måtte ønske hvor det som skal vises har baklys. Det som står igjen er den blågrønne bakgrunnsfargen. De trykker et ark med en noenlunde lik farge til meg neste gang pressa går. Legger da filmene dobbelt inne i ramma på et original lys slik at skriften blir noenlunde lik det originale... Har ikke satt lys på denne filmen så jeg har ikke oversikt over hvor mye lys som faktisk slipper igjennom.

Original film - forside:



bakside:



Har mange eksemplarer av disse filmene så hvis noen vil ha kan jeg sikkert sende deg et sett.
Må få testet litt først og sett hvordan det blir i forhold til de originale lampene.

« Siste redigering: To.,14,April,2011,00,03 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #198 på: Ti.,19,April,2011,01,00 »
Delene fra NJ ankom for et par uker siden.

Div småtterier av forskjellig slag. Deriblant et brukt ratt. Fremstår som nytt!
Da skal Grant rattet bort!



Kjøpte også ei kasse til å ha bak setene. NOS part. Borgeson styrestag, Tuffy console, noen billige høyttalere mm.  :)



Fikk også tak i et sett med fender support rods. Bilen min mangler dette på begge sidene noe som har gjort at hele fronten har hatt en tendens til å vibrere når man møter vogntog i 90 km/t... Disse har jeg slipt ned og grunnet med owatrol. Et strøk arcanol på toppen så skal disse monteres.



Fikk også igjen bilen fra Svendsen. De har gjort en veldig bra jobb, men førsteinntrykket er at det fortsatt bråker litt mye. Lyden ble mye bedre og samstemt med et utløp fremfor to. Kanskje litt vel mye rumling på tomgang. Får se hvordan det oppleves på en litt lengre tur.

Spylte av bilen i ettermiddag og kjørte en kort tur. Motoren stoppet - uvisst av hvilken grunn. Trodde først at den var tom for bensin. Fikk tauet den hjem og vinsjet meg opp bakken til garasjen. Da startet den selvfølgelig. Lurer på om det er dette de kaller Vacum lock eller noe sånt på Jeepforum. Mangler lufting på tanken...  bare teorier fra min side så langt...



Med Jeepkassa baki bilen:


Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #199 på: Ti.,19,April,2011,14,29 »
Den boksen har jeg tenkt til å kjøpe meg og. Syns den er veldig hendig, slipper å ha alt ligge å slenge bak.

Hvor i all har du kjøpt dette hen? Syns de var så flinke til å pakke kompakt sammenlignet med 4wd eller quadratec.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #200 på: Ti.,19,April,2011,20,29 »
Grattis med flott jeep, den jeepboksen fikk jeg også tak i på ebay.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #201 på: Ti.,19,April,2011,22,13 »
Takker   :)

Den jeepkassa kjøpte jeg av en som heter Eric J. Han har masse bra deler og bor i New Jersey ca 40 miles fra terminalen til JetCarrier  ;D
Kjøpte den kassa av ham, et NOS speedometer, ratt og en del andre ting. I stedet for å sende en tom boks over havet så spurte jeg om det var greit om jeg bestilte noen deler som ble levert hjemme hos ham. Bestilte da noen deler fra Summit og 4wd som han pakket om og puttet i boksen samt et par andre esker (kasta masse unødig emballasje). Dette leverte han på terminalen til JetCarrier.

http://www.jerseyjeeps.net/

Bilder av delene har har til salgs: http://www.flickr.com/photos/jerseyjeeps/sets

Kan virkelig anbefales. Han KAN jeep og har masse brukte og NOS deler som han kom over ved en tilfeldighet:

That speedometer is yes a NOS item, just like from the factory brand new.   I had an opportunity to visit a guy in Ohio where the CJs were built who literally raided the place when they stopped production, thats where the NOS storage boxes came from, same guy.  I drove from NJ to OH to haul a bunch of stuff back.  

Det skal sies at delene han selger er ganske dyre sammenlignet med hva man kan finne på Ebay og han har nese for forretninger uten at jeg kommer mer inn på det. Men delene han selger er veldig bra. Er du på jakt etter noe så har han det sikkert eller vet å skaffe det.

Vil du ha e-post adressen og navnet hans så send meg en pm. Ønsker ikke å publisere dette da jeg ikke har avklart noe med ham.
Jeg forsøkte å sende en mail til den adressen han bruker på websida si men den havnet i spamfilteret hans av en eller annen grunn.

Thomas
« Siste redigering: Ti.,19,April,2011,22,18 av Dr.Plumbo »

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #202 på: To.,21,April,2011,12,20 »
Gratulerer!!
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
halvdører og ratt
« Svar #203 på: Ma.,25,April,2011,23,15 »
Etter å fått Jeepen tilbake så har jeg hatt litt tid til å se på tilpasning av overdelene som hører til disse (nye fra Bestop). Skrudde løs brakettene som holder den vertikale stanga i døråpningen og byttet side på disse. Hvilken vei står denne braketten hos dere andre med Bestop Softtop og halvdører i stål?



Brakettene har byttet plass og peker nå inn i baljen i stedet for utover:





Med disse overdelene så blir det en profil i overgangen mellom stål og kanvas. Med de originale YJ overdelene så går kalesjen i kant med stålet. Det skal sikkert være sånn, men dette i tillegg til den braketten gjorde at jeg trodde at overdelene ikke passet.



En annen ting er at de strikerne som ble modifisert ikke fungerer slik de skal. De bygger rett og slett for mye i kanten på balja slik at halvdøra slår inni dem. Har kjøpt et sett med forsterkninger fra en YJ. Kommer i posten om en uke eller to. Får fri til yeyeye om å punkte dem fast  ;)



Har et spm vedrørende ledningen til hornet. Plukket av Grant rattet (skal selges) og satte på det originale skinnrattet. Nå spekulerer jeg på hvor ledningen til hornet skal festes og hvor ledningen skal gå. Noen som vet?





Koppen med den grønne plastringen fjærer og når jeg trykker den inn og holder ledningen borti så virker hornet. Kan se ut som det skal festes et sted på denne. Ser bare ikke helt hvor. Antar at ledningen ikke skal ligge sånn på utsiden av denne koppen. Tips??  :D

Thomas
« Siste redigering: Ma.,25,April,2011,23,18 av Dr.Plumbo »

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #204 på: Ti.,26,April,2011,06,21 »
Jeg har akkurat demontert innmaten hos meg. Jeg må skifte den blinklysplastgreia inne i styrestammen. I den forbindelse har jeg demontert hornet, og jeg kan ikke huske at det var noen egen ledning som skal tilkoples der.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #205 på: Ti.,26,April,2011,18,06 »
Kjeeempeflott bil  ;D ;D ;D
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #206 på: Ti.,26,April,2011,22,38 »
 ;)
Skal punkte de fast jeg, men da blir nok lakken din litt matt sånn punktvis :o

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #207 på: To.,28,April,2011,00,20 »
;)
Skal punkte de fast jeg, men da blir nok lakken din litt matt sånn punktvis :o

AR

Takk Arild  At lakken blir matt gjør ingenting. Det er ingen showlakk uansett og bilen hadde jeg tenkt å bruke når den kom på veien igjen.. rettere sagt av veien...

Kjeeempeflott bil  ;D ;D ;D

Takk Nico. Det nærmer seg nå ja  :)

Jeg har akkurat demontert innmaten hos meg. Jeg må skifte den blinklysplastgreia inne i styrestammen. I den forbindelse har jeg demontert hornet, og jeg kan ikke huske at det var noen egen ledning som skal tilkoples der.


Stemmer det du skriver Jørn - det skal være en liten bryter der i stedet for ledning. Må vel bytte denne da.
Fikk tips om denne linken på JF: http://civilianjeep.info/Strenk/Steering/KeyCylinderReplacement.html



Når man først begynner å plukke på ting så oppdager man gjerne andre ting  >:(



Dette forklarer hvorfor blinklysarma er så slapp. Plastikken i bryteren er brukket! Crap!!
Tar en telefon til US autoparts i morra for å høre om de har disse delene. Antar at det i bunn og grunn er GM deler alt sammen og da er det kanskje håp... Har sågar vurdert å bytte hele rattstammen, men finner ingen som har en med tilt og girvelger på rattstammen. Det er en irriterende knirkelyd i rattstammen. Skyldes nok et defekt lager el.l. og det er vel mye leamikk i en sånn rattstamme.

Har du byttet denne blinklysbryteren Jørn? Mye arbeid?? Gikk det uten å ta ut rattstammen? Ledningene går jo hele veien ned til kontakten under dashbordet.

Thomas
« Siste redigering: To.,28,April,2011,00,23 av Dr.Plumbo »

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #208 på: To.,28,April,2011,06,28 »
Sitat
Har du byttet denne blinklysbryteren Jørn? Mye arbeid?? Gikk det uten å ta ut rattstammen? Ledningene går jo hele veien ned til kontakten under dashbordet.

Thomas


Nei ikke enda, har kun løsnet den. Har ikke motatt delen enda. I følge Bergskaug skal det være ganske trangt å dytte inn den nye ledningen. Men jeg tenkte at jeg tar å teiper fast en ledning til den før jeg drar den ut  slik at jeg kan bruke den som trekketråd når den nye skal monteres.
Antar at jeg får delene mine før helgen så skal prøve å få montert det i helgen.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #209 på: To.,28,April,2011,08,12 »

Summit Racing har denne delen: http://www.summitracing.com/parts/RNB-49303/?rtype=10

Da slipper man å bytte hele greia... Helt klart et alternativ  :)