Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80573 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #165 på: To.,17,Mars,2011,10,19 »

Vil tro at det holder. Hvis ikke kan du jorde den fra andre siden - dvs fra motorrommet til torpedoveggen el.l.
Motoren stikker jo et stykke utenfor så dette bør ikke være vanskelig å få til  :)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #166 på: Lø.,19,Mars,2011,18,24 »
En kort oppdatering. Jobber relativt målerettet nå for å få bilen kjørbar.
Einar på jobben har frest ut en ny foring til gearoverføringa. Ble kjempebra!



Da jeg monterte traversen under transferkassa så måtte jeg se nærmere på en av foringene der. Virket veldig løs, slapp og sliten...







Skal den være sånn? Når jeg ser på en ny foring så ser det ut som åpningen er like stor. Delen kalles en Torque Arm Bushings - antar at den er ment å ta opp moment ved gasspådrag. Har noen erfaring med denne foringen?  Er min utslitt? http://www.quadratec.com/jeep-replacement-parts/engine/engine_transmission_mounts.php

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #167 på: Lø.,19,Mars,2011,18,49 »
Jeg har ny foring og bolt og den er også slarkete. Antar det er som du sier at den skal gi etter sideveis ved gasspådrag.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #168 på: Sø.,20,Mars,2011,22,33 »
Takk for tilbakemelding Jørn!
Da slår jeg meg til ro med det  ;D

 

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Oppstart
« Svar #169 på: Sø.,20,Mars,2011,22,39 »

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #170 på: Ma.,21,Mars,2011,09,21 »
Og da blir det eksos iløpet av uka?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #171 på: Ma.,21,Mars,2011,09,52 »

Har en flytende avtale med Svendsen at jeg kommer med bilen på onsdag.
Må få inn førersete og få på tak først... og kjøre en liten tur for å sjekke at det meste virker før den leveres  ;D


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #172 på: Ma.,21,Mars,2011,12,03 »

Hei

Noen som har erfaring med dynomax potter? Er snakk om en enkel potte under bilen. To innløp og et utløp i standard dimensjon (dvs 2,125").
http://www.dynomax.com/soundsofdynomax.php Hør på Superturbo... Kommentarer og innspill er ønskelig  :D

Andre forslag mottaes også  :)

Thomas

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #173 på: Ma.,21,Mars,2011,17,36 »
Jeg hadde en Ultra flow SS på Wrangleren, alt for mye lyd. Men tøff lyd da ;)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #174 på: Ma.,21,Mars,2011,18,19 »
Jeg hadde en Ultra flow SS på Wrangleren, alt for mye lyd. Men tøff lyd da ;)

Det er "alt for mye lyd" jeg ønsker å gjøre noe med. Med tre-trinns automat så går ikke bilen akkurat på tomgang i 80-90 km/t.  :P

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #175 på: Ma.,21,Mars,2011,22,05 »
Da er nok ikke dynomax veien å gå, høres ut som om det er mindre demping i superturbo enn SS.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #176 på: Ma.,21,Mars,2011,23,38 »
Kjøp orginalpotter til Cadilllac, de demper bra, og flyter nok til 500 cid. 
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #177 på: Ti.,22,Mars,2011,00,39 »
Da er nok ikke dynomax veien å gå, høres ut som om det er mindre demping i superturbo enn SS.

Rart iom at superturbo heller mer mot "quiet" enn "agressive" i forhold til SS. Antar det er Ultra Flo SS du sikter til?
Kom over disse reviewene på jeepforum: http://www.jeepforum.com/forum/f221/dynomax-super-turbo-770730/

Kjøp orginalpotter til Cadilllac, de demper bra, og flyter nok til 500 cid.  

Skal nevne dette når jeg leverer bilen. Blir sikkert noe drodling rundt hvor anlegget skal gå før de begynner med den. Får jeg plass så kommer jeg til å trekke røret på passasjersiden rundt og bak transferkassa i stedet for under motor/automat som er originalt (ganske utsatt der vil jeg tro).

Thomas
« Siste redigering: Ti.,22,Mars,2011,00,42 av Dr.Plumbo »

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Bakkekontakt
« Svar #178 på: Ti.,22,Mars,2011,00,54 »

Da har jeepen fått bakkekontakt igjen - dvs at hjuldollyene er borte  :D
Førerstolen er på plass (med nytt understell som kan vippes frem) og nye sidespeil på halvdørene. Imorra skal cabben på plass og bilen testkjøres en liten runde.



Thomas

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #179 på: Ti.,22,Mars,2011,06,56 »
Gratulerer! Den ser utrolig flott ut!!!
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15