Skrevet av Emne: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet  (Lest 2682 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget ph

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • CJ7 Renegade 1985
Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« på: Ti.,20,Januar,2009,22,02 »
7`ern var til pers for EU-kontroll på NAF Mastemyr ved Oslo i dag. Inspektøren mente hengerfestet var et stusselig aftermarketprodukt uten godkjenning og førte det opp som en 2erfeil (ikke godkjent), dvs. fjernes før etterkontroll. Uvitende som jeg er så jatta jeg med. Men Bjørn Bergskaug visste bedre. Fikk også 2erfeil på at hverken jeg eller inspektøren visste hvor man finner rammenummeret på en CJ. Heldigvis så vet Bergskaug det også. Men tilbake til hengerfestet. Det er som sikkert mange her vet, originalt og attpåtil godkjent for 1200 kg i følge Bergskaug. Har fått kopier av delekatalogen med bilder av hengerfestet som dokumenterer at det er en originaldel, men det spørs om det holder for NAF og EUkontrollen.
Noen som har hatt lignende hassel med hengerfestet og øvrigheta ?

ph
CJ7 Renegade 1985. Solgt og savnet
XJ 1992 4l HO Limited. Solgt og savnet
XJ 2000 4L Limited

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #1 på: To.,22,Januar,2009,09,09 »
Jeg ser vel ikke akkurat på NAF som øvrigheta, kun noen du betaler for å utføre en kontroll staten pålegger deg å ta.. Løsningen til Bergskau med å vise til bilder som dokumenterer at dette er orginal burde overbevise den største skeptiker, kan ikke se at det finnes motargument mot det...
Dersom ikke kan du gå til vår alles kjære venn, Biltilsynet..
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #2 på: To.,22,Januar,2009,09,35 »
Personlig så har jeg vært igjennom 2 EU kontroller med "American Style" hjemmelaget hengerfeste på min 7'er uten at noen har brydd seg med det, og det har vært 2 forskjellige verksteder som har gjort kontrollen.  Om ikke NAF har tatt i litt for mye her?  Det er visse ting som skal sjekkes, men ikke alt.  Neste blir en 2'er på fullt askebeger?
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #3 på: To.,22,Januar,2009,13,14 »
7`ern var til pers for EU-kontroll på NAF Mastemyr ved Oslo i dag.
ph

EU-kontroll hos NAF, er ikke det som å be om trøbbel? Ta med dok. du fikk hos Bergskau og ta etterkontrollen hos et hvilket som helst aut. verksted. Gjerne noen som kan Amcar.
CJ7

Utlogget ph

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • CJ7 Renegade 1985
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #4 på: To.,22,Januar,2009,23,00 »
Det var nok å be om trøbbel ,ja. Trodde kanskje det var lurt å ha en part som ikke tjener penga sine på skruing til å eu-kontrollere, men mulig jeg prøver Motorsenteret i Ski for etterkontroll i stedet for å krangle mer med NAF....De har jo den nye Wrangleren utstilt oxå  :)
CJ7 Renegade 1985. Solgt og savnet
XJ 1992 4l HO Limited. Solgt og savnet
XJ 2000 4L Limited

Utlogget Vattnisse

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #5 på: Lø.,24,Januar,2009,14,35 »
Naf på mastemyr er ikke helt med.. Hadde chevy'n min på eu godkjenning der nettopp.
De titta mer etter skranglelyder enn etter feil.. Kom unnav med 2 klare 2'er feil :)
Så ta etterkontrollen på motorsenteret, dem er seriøse!
Ikke ta livet alvorlig, ingen har overlevd hittil :)

Utlogget ph

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • CJ7 Renegade 1985
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #6 på: On.,28,Januar,2009,20,53 »
Takk for anbefaling. De er nok seriøse på nyere doninger.
Ringte Motorsenteret i dag for å booke etterkontroll av CJ`n der. De hadde hatt bilen inne til EU kontroll siste gang i -99. De hadde ikke hatt noe å utsette på hengerfestet eller rammenummer den gang da, men kunne nå ikke garantere for at de ville klare å finne rammenummeret eller at de kunne gå god for at hengerfestet er en original Jeepdel.  Henviste meg til Biltilsynet gitt.
Forhørte meg også om de kunne se på justering av forgasser evt. tenning, tenkte kanskje det var en smal sak for et verksted, men nai. Det var de ikke så lystne på  gitt. "Det går nå mest på elektronikk i våre dager."
Jeg lurte da på om de ikke hadde noen herrer i 60åra gående, men de hadde visst gitt seg for lenge siden.

Så tips om et amcar-verksted i hovedstadsområdet bestående av herrer i 60 åra mottas med takk.  ;D
CJ7 Renegade 1985. Solgt og savnet
XJ 1992 4l HO Limited. Solgt og savnet
XJ 2000 4L Limited

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Eukontroll og 2`er feil på det originale hengerfestet
« Svar #7 på: On.,28,Januar,2009,22,02 »
Har sendt deg en PM
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15