Skrevet av Emne: Big Red and Yeyeye`s garage  (Lest 20178 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #90 på: Ti., 8,Mars,2011,12,12 »
Nå når jeg har noe litt mere handfast å jobbe med er det lettere å stake ut veien vidre med V8 prosjektet.
Har noen kompiser som har "dilla" på megasquirt, og mener det kan programeres til å yte 200hk, men også kan kjøre dobbelt program slik at full effekt også kan kjøres f,eks i offroadløypa. Må lese meg opp litt selv også på dette.
Stein har jo fått forhåndgodkjent 230hk var det ikke? mens BTmannen i Trondheim muntlig sa at 200hk var maks de kunne godta til meg.
Satser på å samle litt data i forkant av en eventuel søknad her, kansje jeg kan argumentere med Steins godkjente og hans forhåndsgodkjente hk antall. Ikke det at en trenger mere en 200hk sånn egentlig, men en har jo gasspedal til å regulere farten med ;D ;D
Valget av unødvendig stor motor var et valg pga ønske om lettest mulig V8, og det "skader jo ikke" å ha en potent åtter som er tøylet "noe" 8) Blir unnødig dyrt i forhold til en vortechmotor med støpejernsblokk, men litt show and shine er det jo selv med meg ::)
Pris før frakt og moms ca 20500kr, en svenske ville ha 45000sek for sin på blocket, som så mye værre ut.
Billig= nei, tøft= ja......dumt, nj.........

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #91 på: Ti., 8,Mars,2011,23,45 »
 :o

Skal si det er kort mellom drømmer og realisering av dem. Du jabba om dette i helga, men holy s**t!!
Får bare håpe at øvrigheta setter pris på initiativet slik at drømmen blir godkjent også  ;)

Åssen transferkasse skal du bruke? Må du gjøre mye med drivlinja for å få dette beistet på plass?

Thomas

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #92 på: On., 9,Mars,2011,11,07 »
Hehe, nå er jo du alt fremfor meg i planlegginga jo ;)
Kan bruke transfern jeg har, den er vistnok god som gull, og adapter finnes for alle, tror jeg må bytte utgående aksel på atomatboksen, men her har jeg glemt alt jeg har lest tidligere, så denne løypa må jeg lese meg opp på igjen ::)
Vil tro øvrigheta godtar motoren, sålenge effekten blir tøylet ned til det de maks gir meg lov til å ha og at avgasmålingene er greie. Motor og girboks her blir vel letteren en 6er oppsett uansett, mener jeg i farten. Har data på alle vektene en eller annen plass, ligger vel også i TJ åttertrådene her på forumet. Motorfester finnes å få kjøpt, osv osv... begynner også å bli en del TJ med denne motorpakka, så løypa er egentlig staket opp, bare å lese mye på nett først :P
Mest skeptisk til motorstyring kontra resten av bilen, men f.eks megasquirt anleggene har mange utganger som muligens kan gi signaler som får resten til å funke ??? Jeg gikk jo glipp av en ferdig pakke med en vortech 5,3L, der abuslutt alt til konvertering i TJ var med, ledningsnett, alu radiator, ja det som trengtest. Den gikk for 3500$ og var solgt før jeg så annonsen :(
Dette blir dyrere gitt, men muligens litt gjevt også ;D ;D
Kan jo ikke kjøpe alt på en gang, pengeboka liker ikke sånne sprell for godt heller,hehe.
Nå veit jeg hva jeg har å jobbe med, men går vel år før alt er i havn :P

AR

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #93 på: On., 9,Mars,2011,21,53 »
På hjemmesidene til Novak ligger motorvektene foresten.

Suspension & Engine Weight
You'll be replacing one of three factory engines. Their nominal estimated, accessory loaded weights are:
•2.8L V6, 365 lbs.
•2.5L I4, 340 lbs.
•4.0L I6, 515 lbs.

Engines you may replace these with may include:
•Chevy 4.3L V6, 425 lbs.
•Chevy Small Block V8 (Gen. I & II), 550 lbs.
•GM Gen. III V8 (iron block), 470 lbs.
•GM Gen. III V8 (aluminum block), 407 lbs. •Buick 90 degree V6, 375 lbs.
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget JeepCJ7-85

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #94 på: On., 9,Mars,2011,23,01 »
Hei Arild!

Dette ser spennede ut!

Jeg er mest imponert over at du bare jobber overtid èn kveld for å realisere drømmen. Har du bytta jobb?  ;)

Morten K
Mvh
Morten Kolstad
Jeep CJ7 Renegade -85
Willys PickUp -55 (Nedplukket)
Jeep Grand Cherokee WJ -01 3.1TD

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #95 på: On., 9,Mars,2011,23,33 »
Det var vel mildt sagt en villedende komentar ja skjønner jeg,hehe.
Overskuddet på lønskontoen er borte nå, for å si det slik 8)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #96 på: To.,10,Mars,2011,23,32 »
Jeg er mest imponert over at du bare jobber overtid èn kveld for å realisere drømmen. Har du bytta jobb?  ;)

Morten K

pssst...!!

Arild jobber i eiendomsbransjen. Der flyter jo pengene  ;)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #97 på: To.,10,Mars,2011,23,53 »
Haha, det siver penger inn på konto, mens det flommer ut ja.
Skulle gjerne tjent litt bedre ja, spesielt når en starter slike prosjekter ::)

Vel vel, jeg kan kansje prøve spare såpass at jeg klarer samle sammen det meste til neste vinter, vi får se.
Driver å bygger en alu skjergårdsjeep også, den er litt sånn på delingen med samboern og svigers, men koster litt uansett. Tenkte å koste på ny 60hk der, så helt klart at jeg må begynne å spar gitt :P

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #98 på: Fr.,11,Mars,2011,00,00 »

Den båten hørtes tung ut...
Argumenter med at V8'rn må komme på plass før båten slik at dere har noe å trekke den med.
Sågar bør familien allerede her delta i regnestykket ;D

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #99 på: Fr.,11,Mars,2011,00,06 »
 ;D ;D ;D
Ikke dumt,hehe. Vel båten får vel ærlig nok fast plass ute på Hitra, men skal selvsagt bruke argumentet.
Takk for hjelpen!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #100 på: Lø.,12,Mars,2011,14,46 »
Her er et bilde av en tj som akkurat har fått inn LS1 åttern, ser ut til at det er plass nok.



AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #101 på: Sø.,27,Mars,2011,23,26 »
Driver å leter fornuftige antitrimmeprogram for nymotoren. Selvsagt ikke bare bare uansett hvordan en gjør dette, en kan redusere max turtallet enkelt, eller en kan montere inn en restriktorplate i innsuget, da vil PCMèn redusere bensinmengde og effekt automatisk da motoren har MAF sensor og den registrerer at det går mindre luft over sensoren. Trenger muligens ikke gå for megasquirten heller, da orginal pcm kan omprogrameres med rette program f.eks LS1Edit.
Må vel høre med BT også, hva de godtar og ikke. Skulle tro at så lenge avgassmåling og effekt er ok så burde det gå greit, men men de er jo ikke alltid like fornuftig ser mann ::)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #102 på: Ti.,19,April,2011,23,38 »

Hallais

Ser ut til å være god plass :)
Har handelen gått bra? Har du fått motoren?

Thomas

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #103 på: Ma.,25,April,2011,20,43 »
Motoren kom med bring forige mandag selvsagt, da hadde jeg tatt påske. Skal prøve å få hentet i den på brings terminal i morgen, krysser fingrene for at den skal se god ut ???

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Big Red and Yeyeye`s garage
« Svar #104 på: Ti.,26,April,2011,23,11 »
 :) :)
Motoren ser i allefall grei ut, noe småtterier er det, men så er den jo ikke pakket inn i kasse eller noe heller. En kontakt på AC kompressoren er delvis knekt, en lamdasonde knekt + noen mindre hakk her og der så langt.







Veldig veldig godt å ha den hjemme, selv om det er mange mil før jeg er i mål ;)
ohh.. silly me, again!
mob:95242280