Med Dana 27 forran så er neppe stort mer enn 31/10,5 x 15 dekk å anbefale. Mulig man kan "lure" seg rundt med 33" også, spesielt om det er automat og man ikke lar V8 kjenne blyfoten. Kanskje du har Dana 30, den tåler noe mer og er lett "holde i live" fordi alle deler kan skaffes, inkl. forsterkede deler.
Er det planer om noe seriøs bygging, så ville jeg jaktet på gode akslinger først. En klassiker er Volvo Felt akslinger, det er en slags 19 splines Dana 44 aksling både forran og bak. Litt ukurant med innmat til disse, det er trommelbremser (kan bygges om) og utvekslingen er originalt ikke så gatevennlig (lav toppfart). Finnes originalt med lamelldiffbrems bak, den passer også forran.
En annen løsning er noe man ikke snakker høyt om her i JCN fordi det innbefatter å ta deler fra en bil som kommer fra et annet land enn Jeep. Men det er altså en stor bilfabrikk i østen som lager solide 4 x 4 biler, hvorav akslingene til en tidlig utgave av en pick-up som har et navn som også likner på en såpe for damer passer veldig greit på Jeep. Men det har jeg ikke sagt! Aldri!!