En annen betraktning som bør være med mtp hjulstørrelse er utveksling i akslene.
Mine erfaringer fra forskjellige bilmerker er at det er stor forskjell fra å drive 33" kontra 35".
De fleste, med litt maskin slenger 33" greit, men 35" suger en del krefter altså.
Jeg gikk opp fra 33" til 35" på YJ'n, og "måtte" av andre grunner bytte utveksling. Det merket jeg godt.
Det koster fort noen høvdinger i deler, og ikke minst arbeidspenger om du ikke setter opp aksler selv.
Du sier ikke noe om du skal ha en artig sommerbil til veibruk eller om du skal ut og rocke i skogen.
33" er kansje tøfft og hensiktsmessig nok?
35" krever noe bedre planlegging for å få et vellykket resultat?
Jeg synes 35" kler CJ bra, og de CJ's med smale aksler syns jeg er supertøff med 14,5 eller 15,5 brede dekk på 12" felger
...men dersom primærbruken er på vei, tror jeg nok jeg ville bygd for 33", all heving på fjæringa, og bruke tid og penger på å få dette ordentlig med evt SYE, CV aksel, track bar, droppa pitmanarm mm.
Da har du et godt oppsett, med full anledning til å oppgradere mere senere, uten å måtte bytte ut komponenter du har kjøpt dyrt i første omgang.