Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 79570 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #270 på: Ma.,30,April,2012,23,44 »
Antenna du har ER til fm.. har samme på min. er bare samme pluggen som på CB/walkie som er brukt....

 ;D Good News!

Skal se om jeg finner en slik plugg. Crawler websida som pea tipset meg om nå.

Thanks!!

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Bilstereo
« Svar #271 på: Ma., 7,Mai,2012,23,21 »

Lite Jeeprelevant, men skitt au. Har begynt å montere en enkel bilstereo i CJ'n.

Monterte en Tuffy Security Console tidligere i vinter. Planen er å fylle den med lyd...



Til høyttalerne foran så kjøpte jeg et rimelig høyttalersett fra Fence Audio til høyttalerne foran: http://www.fenceaudio.no/product.cfm?id=76&path=13,22 Ville ha separate diskant og bass slik at det er mulig å plassere diskantene litt fritt. Dashbordet mitt har kun plass til en 5" midt i dashbordet og er ubrukelig til formålet. Lagde en enkel brakett som diskantene kunne festes til på en eller annen måte.



Lakkerte disse sorte:



Limte diskanten fast i braketten og vinklet dem ørlite inn mot senter av bilen. Begge ble montert på baksiden av dashpaden på denne måten:





Basselementene ("bass") ble montert i et sett mod pods som skal festes nede på gulvet ved dørene.



Trodde først at de ville bli i veien, men etter mye inn- og utstigning og testing så passer de faktisk ganske bra.



Dro høyttalereledningene under teppet og inn i Tuffy Consolet hvor jeg bestemte meg for å ha delefilterne. Mindre utsatt der, dessuten er plass definitivt et issue. Ikke enkelt å plassere noe som helst noe sted uten at det kommer i konflikt med noe...  :P



Dette var progress so far...


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Bilstereo forts.
« Svar #272 på: To.,10,Mai,2012,23,08 »
Er nå ferdig med montering og anlegget spiller bedre enn forventet  :)

Monterte et par VDP Sound Wedges i vinter. Konseptet er at disse presses imellom balje og veltebøyle og utnytter ellers død plass. I disse er det plass til 6"x9" høyttalere.



I et forsøk på litt bass har jeg montert en flat 8" sub fra Fence Audio. http://www.fenceaudio.no/product.cfm?id=19&path=13,19
Denne er bare skjøvet under baksetet. Usikker på om jeg i det hele tatt trenger å feste den noe bedre.



Til slutt ble hovedenheten montert. En enkel og grei sak fra LG med SD-kort. SD kort var omtrent det eneste kriteriet jeg hadde siden en usb minnepinne ville ha kommet i konflikt med lokket på konsollet.







//Dr.Plumbo

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #273 på: Fr.,11,Mai,2012,00,00 »
Nice da gitt:)
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #274 på: Ma.,25,Juni,2012,23,18 »
Hallais.

Ref saken om den bensintrykksmåleren som jeg trodde det var feil på... joda - den elektriske pumpa gir et konstant trykk på 43 psi og måleren går bare til 15... Så nå har jeg 2 stk som går til 15 psi siden jeg har kjøpt en som går til 100 psi. Snakk om å se to søndager midt i uka  ::)

Siden jeg overhalte transferkassa i vinter så har det vært en lekkasje mellom automat og transferkassa, noe som har medført til dels store dammer med automatolje under bilen. Dette skjer særlig etter at bilen har stått en stund noe som tyder på at konverteren tømmer seg for olje og denne renner mot bakkant av automaten. Dermed har transferkassa vært ute en tur igjen...  :-\ Prosessen er ganske omfattende. All automatolje må tømmes, noe som betyr at bunnpanna må ned og et hersens søl i alle retninger. Benyttet anledningen til å pusse ned og male bunnpanna.



Når bunnpanna var nede så oppdaget jeg at noe av godset i automaten er borte. Aner ikke om dette betyr noe eller ikke. Det var ikke rester el.l. i bunnpanna. Hvis noen har innspill om dette så er jeg takknemlig.



Har lest det jeg har kommet over av info om denne typen lekkasjer på TH400/QT kombo og flere har nevnt at pakningene som følger med kitet er for tynne og at man med fordel kan legge to oppå hverandre eller lage en ny tykkere en selv. Jeg gjorde det siste:



Smurte et tynt lag med silikon på begge sider før jeg satte kassa tilbake. Strammet til moment og oppdaget da at den ene av totalt 4 skruer ikke fikk det nødvendige momentet. Antar at dette var årsaken til hele problemet i utgangspunktet. Det var her lekkasjen var. Det viste seg at gjengene i automaten var utslitt, men heldigvis kunne jeg bruke en gjennomgående bolt og mutter :-) Da fikk jeg strammet til riktig moment. Ikke akkurat lekkert med rød silikon, men man bruker det man har...



Dette gjorde jeg for et par ukers tid siden og det er fortsatt tett. Krysser fingrene.

Ellers står bilen på EU-kontroll nå. Håper jeg slipper å skru så mye mer nå og kan ta i bruk bilen frem til vinteren er her.

//Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #275 på: Ti.,26,Juni,2012,07,24 »
Bra du fant ut årsaken til lekasjen.
Jeg hadde min på EU sist fredag. Alt i orden :-) ...
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
EU-Godkjent mm
« Svar #276 på: To., 9,August,2012,00,07 »

Bilen er nå EU-godkjent frem til oktober 2014  ;D
Fikk feil på omtrent det eneste jeg ikke har plukka på de siste to årene - nemlig bremsene. Tok ujevnt. Viste seg at hovedsylinderen var gåen. Fikk fremskaffet en rimelig kjapt fra US Auto Parts slik at den ble byttet av verkstedet.

Gjennom Eric i NJ så kjøpte jeg en original oljetrykksgiver og et pent brukt voltmeter tidligere i vår. Dette er montert og fungerer som det skal.





Ellers har bilen fått seg en etterlengtet vask, felgene en runde med autosol og jeg fant ut at det var på tide å feste div emblemer og klistremerker på bilen.







I hanskerommet:



Under klokka på dashbordet:



og kanskje prikken over i'en??



Måtte legge et hvitt ark bak for at logoen skulle vises. Den er grønn og forsvinner egentlig. Skulle hatt en i hvitt i stedet for :)

//Dr.Plumbo

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #277 på: To., 9,August,2012,19,29 »
Nice Mr.T
Klar for en luftetur da :D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #278 på: On.,15,August,2012,22,22 »
Nice Mr.T
Klar for en luftetur da :D

AR

Joda AR... vi loffer rundt i lavserie  ::)





Finner ut hva som virker og ikke virker nå  :)

//Dr.Plumbo

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #279 på: On.,15,August,2012,23,31 »
Funker, funker ikke, funker, funker ikke???? Ikke funnet ut noe lurt om transfern altså?
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #280 på: To.,16,August,2012,08,25 »
Funker, funker ikke, funker, funker ikke???? Ikke funnet ut noe lurt om transfern altså?

Nei, har ikke sett på det ennå. Antar at jeg må av med lavserieklumpen på transfern. Ser ikke bort i fra at skiftegaffelen ikke står helt riktig eller noe sånt.
Angrer litt på at jeg routa eksosanlegget på hver side av transfern... må ned med anlegget nå for å komme til. Har bestemt meg for å gjøre om eksosanlegget slik at det blir likt det originale oppsettet...  ::)


Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #281 på: Ma.,18,Mars,2013,23,31 »
Funker, funker ikke, funker, funker ikke???? Ikke funnet ut noe lurt om transfern altså?

Nei, har ikke sett på det ennå. Antar at jeg må av med lavserieklumpen på transfern. Ser ikke bort i fra at skiftegaffelen ikke står helt riktig eller noe sånt.
Angrer litt på at jeg routa eksosanlegget på hver side av transfern... må ned med anlegget nå for å komme til. Har bestemt meg for å gjøre om eksosanlegget slik at det blir likt det originale oppsettet...  ::)

Transferkasse er nå plukka ned for tredje gang.. Årsaken til at den ikke vil være i høy er sannsynligvis lokalisert: Splines på utgående aksel fra automaten er ganske utslitt - det samme gjelder splines i selve lavserien. En ikke uvanlig feil ifølge div forum. Dumt jeg ikke fant denne infoen tidligere.  :-[

Jeg har fått tak i en brukt lavserie fra en på forumet, gjenstår å plukke den av for å hvordan den har greid seg.

Har også bestilt en ny utgående aksling til automaten, men bytte av den trigger i praksis en full demontering av automaten. Det eneste fornuftige å gjøre da er å overhale kasse når den først er sprettet på benken. Ikke en oppgave jeg går løs på selv. Alternativt kan jeg kjøpe en TH400 for Jeep som er dokumentert overhalt eller som er dokumentert god stand. Hvis noen har noe sånt liggende så send meg en pm.

Dr.Plumbo



Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #282 på: Ti.,19,Mars,2013,23,29 »
Hei

Har plukka av lavserien på en av delekassene jeg kjøpte i høst. Splines på den så mye bedre ut enn det jeg hadde. Satser på at dette er godt nok.

original:



Fra delekassa:



original:



Fra delekassa




//Dr.Plumbo

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Transferkasser
« Svar #283 på: To.,21,Mars,2013,23,37 »
3 transferkasser skal bli til 1 - det blir litt rot av sånt...



Jeg har muligens spurt om dette før... Det kan se ut som noe av godset i automatkassa mangler. Enten pga dårlig støp av kassa eller pga et ras en eller annen gang. Noen som har stukket hodet inn i ei TH400 kasse som kan si om det skal være sånn? bildet er tatt når bunnpanna er av og det er mot kassas bakdel (mot transfer).





Kom over denne på ebay. Her ser det ut til at kassa er hel i nedre bakkant.



"skeptisk"  ???

//Dr.Plumbo

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #284 på: Fr.,22,Mars,2013,10,38 »
Her var det mye kirurgi gitt!  Jeg hadde satset på støpefeil vedr. manglende bit, men biten kan jo ha vært der og "tatt seg en runde" i kassen.  Det er jo en tjukk kant rett ved feilen, og feil som utvikler seg vises ofte som sprekker.  Er kanten uten sprekker så tror jeg det ikke er så mye å bekymre seg med forutsatt at det ikke ligger en bit igjen i kassen et sted.

Vurdert D18 transfer til TH400?  Novak mener det er gode greier.

Dr. Bob
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139