Vel, jeg tok sjansen, så får vi se hvor dumt det var.
Bilen fikk jeg ganske rimelig, da forhandleren den sto hos ikke greide å finne ut av en el.feil som tappet batteriet. Hvor hardt de prøvde vet jeg ikke, for da jeg overtok den, hadde den nada lading, dynamoen luktet svidd, og den ble veldig varm. Ny, brukt dynamo installert, og det ser foreløpig veldig bra ut. De hadde installert ny starter da :-)
Jeg syns 3,1-litern er ganske hyggelig. Drar godt fra bunn. Noe veldig annet enn patrolen jeg var vant med, som dro "bra" omtrent fra 2000 til 3000 rpm. Både under og over var det stusselig. Eneste er at girkassa er litt i overkant triggerhappy, og kunne godt ventet litt mer med å gire ned. Jeg skal gi på veeeeldig pent ut av rundkjøringene f.eks. for at ikke den skal gå ned i 2. gir. Kan det justeres på noe vis? Cruisecontrollen er jo også totalt idiot. Mulig det skal være sånn på amerikanske biler? Jeg testet i noen bakker ikke langt unna. Den ramler litt under innstilt fart, får panikk, gir på som besatt, og er plutselig 10 over. Da slipper den helt opp, og ramler under igjen. På flatmark i 80+, funker den sånn noenlunde, men på ingen måte like bra som jeg er vant med fra mye eldre tyskere.
Jeg fikk testet quadra drive litt. Kjørt opp en skråning til den spant diagonalt, lot den spinne, og så fortsatte den etter hvert å klatre fremover. Det må tydeligvis spinne en del for å virke noe særlig, så det blir interessant å se hvor bra det funker når jeg tar bilen noe særlig utenfor veien.
Radioen kom til liv etter at en sikring ble byttet. Det var en 25A, og slike ryker jo gjerne ikke av seg selv, så det blir spennende å se om det er noe vakkel noe sted. En diskant er gåen, så nytt par er bestilt. Vifta funker bare på hakk 3 og 4, det antas at motstanden er synderen, så jeg får prøve å bytte den.