Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58513 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #225 på: On.,17,November,2010,06,33 »
Takker så mye.

Jeg har en ledning som er uterminert under manifoilden, så den skal nomk ditt som du sier. Men på choken har jeg kun en terminal. Originalt var det kun en kabel festet der, mulig de er lasket inne i sikringsblokka.
Jeg skal se mer på det når jeg kommer hjem. Takk for hjelpen.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #226 på: Sø.,21,November,2010,17,55 »
Prøvde å kjøre motoren på starteren i dag, men starteren bare klikka og summa litt.
Testet i forkant om motoren gikk rundt og det gjorde den fortsatt.

Antar at starteren må fikses. Noen som vet om noen steder i Oslo omegn som reparerer startere?

Ps, fått inn setene i dag:

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #227 på: Sø.,21,November,2010,19,47 »
Kjøp en ny...
Hør med Sarpsborg Motor.


Ellers er det KULT å se prosjektet ditt :)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #228 på: Ma.,22,November,2010,09,34 »
Prøvde å kjøre motoren på starteren i dag, men starteren bare klikka og summa litt.
Testet i forkant om motoren gikk rundt og det gjorde den fortsatt.
Antar at starteren må fikses. Noen som vet om noen steder i Oslo omegn som reparerer startere?
Begynn med å sjekke starter releet, forbruks matriell det. Triconor får du bytte/overhalte starter men samme pris som ny.
De er litt dyre men greie å ha når du står der å skal på tur... Ellers så pleier Stolen å ha starter på hylla.
Brum, brum
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #229 på: Ti.,23,November,2010,06,16 »
Jeg hamra og smalt litt i går på starteren, og nå funket den.
Men motoren  går veldig tregt rundt. Jeg tenkte å ta ut starteren og rense litt. Datt mye dritt ut av den når jeg slo på den.

Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #230 på: Ti.,23,November,2010,09,18 »
Anbefaler at du kjøper en ny en.  Med automat så er du ganske avhengig av at starteren virker, og det er en billig investering å få tak i en som er 100%.  Selv har jeg mye erfaring med dårlige startere i bratt terreng, ikke noe som frister egentlig.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #231 på: Lø.,27,November,2010,14,19 »

Hei Jørn

En som har samme utfordring som deg vedrørende painless kit og original kabling til manifold heater og oil warning.
Hvis du ikke har løst det så bør du kanskje følge med på denne tråden: http://www.jeepforum.com/forum/f8/wiring-help-please-manifold-heater-oil-warning-1133496/

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #232 på: Lø.,27,November,2010,20,23 »
Hei du.
Takk for tips, men dette ordnet seg. Jeg fikk hjelp av en på jeepforum.com og løsningen var at ledningene fra oilpressure switchen skulle til choken og til ett rele.

Nå mangler jeg kun tilpasse lysene til europeisk std, samt kople inn klokke, turteller ( som jeg ikke skjønner noen ting av) en kabel som skal til +12V (styrt) for cruise controllen.
Samt er det noe rart med ledningsnettet mitt pga varselblink ( hazard)  fungerer bare forran og ikke bak. Blinklysene funger begge steder, så det er noe rart ett eller annet sted. Dette var jo kabler som var preterminert fra fabrikk, så det skal ikke være noe galt jeg har gjort.

Jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #233 på: Ti., 7,Desember,2010,06,27 »
Jeg var med i en budrunde på ebay nettopp. Jeg bød bl.a. veltebøyletrekk i fargen rød. Den gikk for $104. Pokker, auksjonen ble avsluttet når jeg lå å sov i natt. Jammen koster rødt trekk mye, ser at nytt sort ligger på rund $40.

Nå er det ikke noe mer skuring for meg om dagen. Det er alt for kaldt. har pakket Jeep'n inn i hjørnet av garasjen slik at jeg får plass til Audien i garasjen igjen... Blir nok ikke noe nytt start forsøk på meg før tempraturen er over 0 grader igjen.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #234 på: Ti., 7,Desember,2010,10,36 »

Har du vinterstengt!!  :o :o
Du får skru virituelt - selv om det har en tendens til å bli veldig dyrt (dvs browsing på sider som 4wd, quadratec etc...).

Ebay og bud der er en egen vitenskap har jeg funnet ut. Jeg har hatt flere items som har blitt kuppet rett før auksjonen var over... Kjedelige greier.
Selv om rødt kanskje er originalt på din bil så tror jeg personlig at jeg hadde byttet til sort. Da er du garantert å få tak i ettermarkedsdeler i all fremtid. Rødt eller blått interiør betyr leting på ebay etc.

Du har ikke tenkt på å skaffe deg en dieselbrenner eller parafinovn på noen KW? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=&keyword=byggvarmer Masse å velge i - med pipe så får du sendt eksosen ut av garasjen. Jeg har en ovn på i garasjen slik at det ligger akkurat over 0 grader. Setter på en gassovn på 4 kw en time før jeg går ut. Da er det mellom 10 og 13 grader der. Nå er garasjen min så godt som isolert... Mangler isolert port og dør, men det er bestilt.

Thomas


Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #235 på: On., 8,Desember,2010,08,31 »

Har du vinterstengt!!  :o :o
Du får skru virituelt - selv om det har en tendens til å bli veldig dyrt (dvs browsing på sider som 4wd, quadratec etc...).
Ja, det har blitt litt ebay tid i det siste.

Sitat
Ebay og bud der er en egen vitenskap har jeg funnet ut. Jeg har hatt flere items som har blitt kuppet rett før auksjonen var over... Kjedelige greier.
Selv om rødt kanskje er originalt på din bil så tror jeg personlig at jeg hadde byttet til sort. Da er du garantert å få tak i ettermarkedsdeler i all fremtid. Rødt eller blått interiør betyr leting på ebay etc.
Sort hadde også blitt tøft, jeg vurderte det for litt siden, for det ene sete mitt har hull, og jeg vet hvor vanskelig det er å få tak i rødt interiør så jeg var på nippet til å bytte alt det røde med sort. Men her om dagen fikk jeg tak i ett rødt sete som er i bra forfatning og da blir valget enkelt. Jeg syns det røde intr. er veldig fint og har valgt å beholde det. Det eneste jeg skal ha i sort er teppe og veltebøyle trekk.

Sitat
Du har ikke tenkt på å skaffe deg en dieselbrenner eller parafinovn på noen KW? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&SEGMENT=&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=&keyword=byggvarmer Masse å velge i - med pipe så får du sendt eksosen ut av garasjen. Jeg har en ovn på i garasjen slik at det ligger akkurat over 0 grader. Setter på en gassovn på 4 kw en time før jeg går ut. Da er det mellom 10 og 13 grader der. Nå er garasjen min så godt som isolert... Mangler isolert port og dør, men det er bestilt.

Thomas

Jeg har isolert port, tak osv og den er isolert, men jeg har en 3kW blåser som jeg kun trenger å kjøre en time før jeg skal ned så det går greit slik det er i dag.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #236 på: Lø.,15,Januar,2011,12,31 »
I går jeg fikk jeg litt snacks jeg handlet på eBay før Jul. Dette er batch#1 av 3 :-)




Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #237 på: Sø.,16,Januar,2011,10,30 »
Det er shopping av seter på Ebay som gjelder  8)
Jeg får også mitt i løp av noen få dager nå. Spent på tilstanden.......

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #238 på: Sø.,16,Januar,2011,16,42 »
Nice !

Jeg droppet nytt sete, investerte i customsydd i skinn til de jeg har....

Self. via ebay....
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #239 på: Lø.,26,Februar,2011,13,48 »
Nice !

Jeg droppet nytt sete, investerte i customsydd i skinn til de jeg har....

Self. via ebay....

Ja, det er nok det lureste. Det fant jeg ut når jeg hadde kjøpt begge setene. Men nå har jeg to ekstra rød seter. Kommer nok til å selge to av dem.
Hvor mye betalte du for trekkene?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012