Skrevet av Emne: Jørns sitt Cj-7 prosjekt  (Lest 58489 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #195 på: Lø., 9,Oktober,2010,19,30 »
Tror de rare skruene er til sikkerhetsbeltene..

Eller så er de skruene til alulistene/kanalbeskytterne..
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #196 på: Lø., 9,Oktober,2010,20,34 »
Nope..

Boltene er værken til sikkerhetsbeltene eller kanallistene. Boltene til sikkerhetsbelte har torxhode og ekstra styrke.

De til kanallistene er også spesielle men ser sånn ut:



CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #197 på: Lø., 9,Oktober,2010,22,27 »
Ja ,stemmer det, har du noen til overs  :)
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #198 på: Lø., 9,Oktober,2010,22,54 »
Mine kanallister er forholdsvis slitte og har en del merker. Hva må jeg gjøre for å få de pene igjen? Må de sendes til lakkering, eller pulverlakk?
Hva har dere andre gjort?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #199 på: Ma.,25,Oktober,2010,21,17 »
Fikk tak i en original Jeep radio fra Ebay her om dagen. Fikk den for kun $26. Selger hadde tatt så dårlig bilde av den slik at den så ut som om den hadde vært utsatt for brann. Han beskrev at den var fin og at bildene var dårlige, men det var få som gadd og by på den. Satt den inn i i dag. Syns det ble tøft jeg, samt er det litt gøy å ha det original utstyret.






Fikk også tak i en original klokke, men den ble noe dyrere. Har derfor en ettermarkeds klokke for salg dersom noen trenger..
« Siste redigering: Ma.,25,Oktober,2010,21,21 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #200 på: Ti.,26,Oktober,2010,00,21 »
Grattis,da fikk du en billig radio, har samme i ørna.   Det ble perfekt det der.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #201 på: Ti.,26,Oktober,2010,01,43 »
Veldig gøy!! Dette har jeg sansen for :)
Sammen med orginal knottene gir dette en flott helhet!

Nå mangler du jo bare den orginale sigararettenneren...
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #202 på: Ti.,26,Oktober,2010,06,20 »
Takk , ja den ble veldig billig. Jeg har snust på radioen ganske lenge nå, men de har vært forholdsvis dyre.

Sigarett tenneren har jeg faktisk fra før av, så den skal på plass en eller annen dag. Men askebeger, det mangler jeg. Det hadde jeg ikke i min forrige CJ heller.
Ble Cj'n levert med det?

**Update: jeg fikk tak i ett askebeger på ebay :-) ...
« Siste redigering: Ti.,26,Oktober,2010,06,57 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #203 på: Ti.,26,Oktober,2010,11,14 »
Dette blir veldig bra Jørn  ;D
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #204 på: On.,27,Oktober,2010,00,59 »

Lekkert!  ;D

Har selv oppdaget at ettermarkedsdeler er av ymse kvalitet. Særlig gjelder det instrumenter. Pent brukte originale er vel verdt pengene!

Har selv handlet lighter og courtesy lights på Ebay. Radio/stereo venter jeg med. Uansett så vil ikke en original radio passe til meg. Det er allerede skjært ut hull til en vanlig DIN-spiller.
De trallene som bilen din står på - hvor har du kjøpt dem, pris og er du fornøyd med dem? Har funnet ut at jeg må ha noe sånt jeg også...

/Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #205 på: On.,27,Oktober,2010,06,10 »

De trallene som bilen din står på - hvor har du kjøpt dem, pris og er du fornøyd med dem? Har funnet ut at jeg må ha noe sånt jeg også...

/Thomas
Takk.
Dem har jeg kjøpt på Biltema som alt annet. De er helt supre, i hvert fall når man jobber alene.
Koster 479,- for parret:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Hjuldolly-2-stk/
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #206 på: On.,27,Oktober,2010,17,16 »
Regner med at du kjøpte klokka på ebay, det er jeg også ute etter.   
Men skal først levere den jeg har til rep.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #207 på: On.,27,Oktober,2010,18,43 »
Regner med at du kjøpte klokka på ebay, det er jeg også ute etter.   
Men skal først levere den jeg har til rep.
Den originale kjøpte jeg på ebay, den andre som jeg har ekstra kjøpte jeg på 4wd mener jeg å huske.. Den originale turtelleren kjøpte jeg også på ebay."
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #208 på: Sø.,31,Oktober,2010,22,34 »
Litt oppdatering etter noen timers arbeid i løpet av helgen:





Nå er det stort sett det elektriske i motor rommet som gjenstår, samt noe smått underr dashen.

Mangler også panser da, lakkereren ville ikke lakke det, han mente det var for bulkete.

Jeg mangler en original skjermbredder forran på førerside, noen som har en liggendes?

Jørn
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jørns sitt Cj-7 prosjekt
« Svar #209 på: On., 3,November,2010,22,39 »
Nå står jeg litt fast her og trenger litt hjelp. Har søkt nettet opp og ned, men er dårlig med bilder av motorrommet med sekser i.

Bildet nedenfor antar jeg viser en eller annen "dings" for cruisecontroll. Men hvor i motorrommet skal den plasseres? Gjelder også fiskebollboksen i bakgrunn, samt hvor skal slangene gå til fra denne. Den ene (tykkeste) går i dag til manifoilen, men den andre er løs. Har sett at denne er plassert på under batteriet på høye forskjerm, men da blir den tykke luftslangen til manifoilen for kort, så enten skal den plasseres ett annet sted, eller så er luftslangen koplet feil.


Denne boksen antar jeg skal stå inne i bilen under dashen. Denne vet jeg er til cruisecontrollen, og kabelpluggene stemmer ganske godt overens med den boksen på forrige bilde. Men hvor skal den plasseres? Finner ingen skruehull på innside torpedovegg som passer. Samt er kablene mellom denne boksen og den andre i motorommet forholdsvis korte så de bør jo stå litt ovenfor hverandre vis a vis torpedovegg?


Tilslutt har vi denne slangen fra bremsekraftforsterkeren. Denne har jeg sett på andre biler (usikkert om de har hatt cruisecontroll) har vært koplet inn på forgasseren (stikker ett rør ut fra forgasseren like under bremsevæskebeholderen). Men det røret de har benyttet er hos meg opptatt med en slange fra den "dingsen" som jeg antar er til cruicontrollern. Så hvor i all verden skal jeg kople inn denne slangen?


Og tilslutt, det er en trykknappventil (har også en elektrisk, den er ok) som er montert på bremsepedalen (denne antar jeg er til å kople ut cruiseontrollen), det går en slange ut fra den, med ett skjøtestykke på enden av slangen. Hvor skal jeg kople denne slangen inn?


Om noen hadde giddi å tatt noen bilder for meg nede i motorrommet av en org cj7 med 258 motor så hadde jeg vært veldig takknemlig. Tenker da på alle kriker og kroker slik at jeg får en oversikt over plassering av diverse, samt elektrisk og vakuum/luft slanger. Send meg en PM for epost adresse, evt send meg en link dersom du vet om noen bilder på nettet.


UPDATE:

Jeg fant ut plasseringen. Mener også at luftslangen fra "servoen" til cruisecontrollen skal til bremsepedalen og ikke forgasser. Koplet derfor inn slangen fra bremsekraftforsterkeren inn på forgasseren. Den har vel funksjon i å bremse pådraget på moteren når man bremser antar jeg.




« Siste redigering: To., 4,November,2010,20,27 av jorns »
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012