Spørsmål:Se på vedlagt bilde, her kan man se at styrestaget (stag til styresnekke) er montert opp/ned. Han som bygger har kompansert for vinkelen på staget for heving av bilen. Jeg vet når man hever bilen 4" så skal man bytte pitmannsarm til droppet type. Dette skal ikke være nødvendig ved 2,5", men uansett så kan vel ikke det skade å droppe den noe. Jo rettere vinkel jo bedre.
Jeg testet dette hjemme på bilen min, men fant ut at hullet i armen på hjulnavet var konisk slik at at jeg fikk ikke inn bolten (bolten er også konisk).
Er det slik at dette hullet må være konisk, eller kan jeg borre det opp slik at jeg får presset bolten inn? Vil det bli mye slark ved å gjøre dette?
Jeg vil jo tro at det er mye mer riktig å gjøre det på denne måten i og med at bilen min nå er hevet.
Closeup:Samt lurer jeg på følgende.Jeg har ikke bildet av denne delen liggende, men kan ta ett om dere ikke skjønner hva jeg mener.
Styredemperen skal monteres fra parallell staget til brakett som ligger mellom bladfjær og aksel. Jeg har utelatt og montere den i og med at jeg skal ha meg ny styredemper med tiden. Jeg ser de nye har andre typer innfesting ved akselen hvor man benytter u-joint rundt akselen festet til en ny type brakett. Jeg kan ikke da helt se nødvendigheten med å montere den gamle braketten i og med at den ikke vil bli benyttet til noen ting.
Men så kommer jeg til å tenke, den delen jeg har utelatt vil jo heve akslelen på førersiden med ca 2-3mm. Jeg vil jo anta at Jeep har kompansert denne hevingen på andre siden, eller er jeg helt på jordet?
Så, bør jeg allikevel montere den for å utlingne høydeforskjellene eller har forstillingen min blitt rettere nå uten den braketten? Hva har dere andre gjort når dere har byttet styredemper?