Skrevet av Emne: skjermbreddere  (Lest 2801 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kjetil

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 738
skjermbreddere
« på: On., 1,Juli,2015,15,15 »
Vel flere av dere har jo sikkert tenkt tanken "større" hjul. Men så kommer det store spørsmålet. Skjermbreddere....   

De fleste produsentene fra Amrika (ja du leste riktig Amrika) leverer jo breddere som enten er smalere eller som ser ut som flyvinger. Jeg har søkt med lykt å lupe etter breddere som ligne mest mulig på de orginale men som er da litt bredere slik at man kan kjøre med større hjul og litt annet innpress.

Har dere sett noe jeg har oversett av breddere som ligner de orginale? 
(ps Ja jeg veit jeg kan sette bilen min hos artic å få deres breddere men det er det jo ingen morro med)
Jeep clubnorway medlem nr 12
Jeep CJ-7 Renegade 1985 optimalisert istykker.
Jeep JK unlimited 2012 sahara
Har endelig skjønt "Jeep thing" så nå mor kjører Toyota til daglig.

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: skjermbreddere
« Svar #1 på: Fr., 3,Juli,2015,12,48 »
Kommer jo ann på hvor mye du vil bredde, men jeg la inn en spacer som jeg kuttet ut av 10mm svart hardplast og monterte mellom karosseri og plastskjermene. Det ser dønn orginalt ut og gav meg akkurat nok klaring for å dekke 17x8.5 et6 med 285/70-17. Blitt stoppet av vegvesenet og fikk bare et god tur videre.

Du kan jo leke litt videre med denne tanken, evt kutte opp de orginale skjermene og plastsveise inn noen cm, samt forsterke med glassfiber på baksiden. Etter en runde lakk vil jo det også se veldig pent ut :)

Enig at utvalget er ganske dårlig, men Artic Truck sine breddere er jo veldig lite pene, så noe flyvinger for en flatfender look er vel bedre ;)

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: skjermbreddere
« Svar #2 på: To.,16,Juli,2015,10,06 »
Enig med du Kjetil,

vet at Bestop? hadde noen som man satte over og utenpå de orginale, så helt greit ut, men var litt skeptisk til at de skulle festes med 3M tape... Vet ikke om de er i pord mere?
AT har jo et sett de bruker på sine 35" og 37" bygg. De ser klin orginale ut bare litt breiere, vet ikke noe om matrilavalg? Og tror ikke de er å få kjøpt? Og ja de til 38" ser jo helt natta ut, samme må jeg si om Bushwacker pocket style. Krise ...
Så er det jo mange flat style kit, neppe populære gatelangs her...

HaaJe; kan du fortelle og legge ved bilde av din løsning, høres topp ut det. Og hvor får man tak i slik hardplast emner?

Kan jo alltids sette på slike hjulbue sett som fåes kjøpt på meter som bygger alt i fra 3,5 - 7 cm, men ikke så pent det heller.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Jippei

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 91
Sv: skjermbreddere
« Svar #3 på: Ti.,18,August,2015,08,42 »
Skulle også gjerne hatt god løsning på "litt" bredding av skjermene.
Med originale dekk/felg så satte jeg på spacere for å få dekk litt lenger ut i skjermene.

I vår satte jeg på 315/70-17 (35") BF AT dekk. På original felgene. (Mulig de er 0,5 tommer bredere enn originalfelgene) Ikke noe problem med dekk på felg, men med spacerene på, så stakk dekk et godt stykke utenfor skjermer.(For mye for min smak og ant BT). Bilen er også "litt" hevet med klosser på fjærene, så ikke problem høydemessig.

Løsningen var å fjerne spacerene, med den konsekvens at dekk subbet stab stagg ved fullt ratt utslag. Klarte jo å leve med det, selv om svingradius ble skadelidende.

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: skjermbreddere
« Svar #4 på: Ma.,24,August,2015,09,49 »