Skrevet av Emne: Stereo, oppgradering/tips  (Lest 3608 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Stereo, oppgradering/tips
« på: Ti., 4,Mars,2014,22,38 »
Ble en svart 2013 Sahara på meg akkurat! Storfornøyd, utenom en ting, lyden i stereoanlegget.

Har navigasjon og alpine anlegget, men dette spiller papp i forhold til BMW'n jeg hadde med subber i hver av setene osv.

Har noen klart å montere "soundbaren" som monteres i buret ved b stolpen med en fiks for skilleveggen i varebil? Post gjerne bilde for tips!

Vurderer å begynne med det enkle/billige og lydisolere hulrommene til sub/høytalere, for deretter å begynne med kabler, nye høytalere, forsterkere og ny navigasjon med mer justeringsmuligheter. Hva har dere evt gjort?

Utlogget Jippei

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 91
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #1 på: Lø.,12,April,2014,17,42 »
Hallo!
Jeg har samme bilen. I forhold til fra forhandler har jeg bare montert subben bakerst og soundbaren bak/over skilleveggen. Det løste seg relativt greit. Skar bare ut litt i plastikken for de øvre festene til skilleveggen. Kan se om jeg får tatt et bilde..
Jeg syntes dette gjorde mye med lyden da det nå er 7 høytalere i bilen.
Jeg har selvfølgelig ikke prøvd "Premium anlegg" i andre biler, og kan ikke sammenligne...

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #2 på: Ti.,15,April,2014,14,34 »
Må prøve å få til montering av disse;) Fint om du har et bilde, ser ikke helt hvor det er plass.

Men i en BMW fra 09 med anlegg som koster 50.000 fra fabrikk så er det et stykke igjen...

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #3 på: On.,23,April,2014,19,22 »
Jippei, spm til deg!

Sett litt på montering av sound baren nå, men jeg ser ikke hvor det er plass. Har du laget et spor i plasten som øverste del av statskassegrinda går inn i? Blir jo et langt spor...

På sidene ser det ut til å være lett å lage et spor som det tilbøyde flatstålet kan gå gjennom...

Utlogget Jippei

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 91
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #4 på: On.,23,April,2014,22,28 »
Hallo igjen

I min bil var det "nok" rom for soundbaren over statskasseveggen. Jeg måtte imidlertid ta av glasset på taklyset..
Såfremt ikke veggen sitter litt anderledes på din bil, så er det plass.
Skrur ut de øvre festene og legger veggen bakover. Inn med soundbar og dytte vegg tilbake på plass.
Som du sier så må de kuttes spor på sidene for å få plassert "flattstålet" igjen.

Lykke til:-)

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #5 på: Sø.,27,April,2014,19,07 »
Fikk montert den opp nå! Ble mye bedre lyd. Fikk og på plass taklyset, men blir litt jobb om en pære må byttes;)

Utlogget Tdynna

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 46
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #6 på: Lø.,10,Mai,2014,01,24 »
Da har jeg fått oppdater papp lyden i bilen med en Pioneer avh-x3600dab spiller og 4 stk. TS-A1723I høytalere.
Høytaler kassene ble fylt med demper materielle av typen putefyll :) I soundbaren fylte jeg hulrommet mellom høyalerene med skomgummi, så brukte jeg dempermatte (stinger expert roadkill) i resten av "kassa", i tillegg så har jeg lagt opp nye kabler til alle høytalerene rett til spilleren. Hadde sett for meg at det skulle bli ganske bra, men staten det ble STOR forskjell. Konge lyd ;D Skjønner ikke helt hva de originale høytalerene er laget av.... Eneste utfordringen nå er og få plasten i bilen til og slutte og skrangle så jævlig ;D

Utlogget HaaJeHaa

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 30
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #7 på: Lø.,10,Mai,2014,19,42 »
Høres bra ut!

Må få gjort noe mer selv snart med dempematter og skum;)

Utlogget primer

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #8 på: To.,22,Januar,2015,13,12 »
Hallo!
Jeg har samme bilen. I forhold til fra forhandler har jeg bare montert subben bakerst og soundbaren bak/over skilleveggen. Det løste seg relativt greit. Skar bare ut litt i plastikken for de øvre festene til skilleveggen. Kan se om jeg får tatt et bilde..
Jeg syntes dette gjorde mye med lyden da det nå er 7 høytalere i bilen.
Jeg har selvfølgelig ikke prøvd "Premium anlegg" i andre biler, og kan ikke sammenligne...

Kunne du tatt noen bilder av hvordan soundbar ser ut i bilen?

Utlogget Jippei

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 91
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #9 på: Fr.,30,Januar,2015,22,31 »
Det skal jeg

Utlogget wester

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 13

Utlogget Bamse2m

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #11 på: On., 6,Mai,2015,22,05 »
Hei
Har dere som har gjort oppgraderinger her mulighet til å legge inn bilder av jobben og resultatet?  :)

Utlogget Bamse2m

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #12 på: To., 7,Mai,2015,01,24 »
Og når dere har montert tilbake soundbaren i taket. Hvor har dere funnet kablingen? Er den originale bare lagt inni beskyttelsen rundt veltebøylene??

Utlogget danieliam

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: Stereo, oppgradering/tips
« Svar #13 på: Sø.,31,Mai,2015,01,13 »
@Bamse2m : Jeg fant den originale kabelen gjemt under  trekket på veltebøylene i alle fall, bare teipet opp.
Ikke noe stress å legge den tilbake til original form.