Skrevet av Emne: Dr.Plumbo's Asylum  (Lest 80283 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #90 på: Ma.,25,Oktober,2010,01,59 »

Vært lite oppdateringer rundt garasjen pga andre prosjekter.

Har startet opp bilen etter at ledningsnettet kom på plass. Lot den gå seg god og varm for å sjekke at alt var tett og at radiatorvifta slo inn når den skulle. Så langt alt vel  :)

Har handlet noen deler i sommer. Bla annet en Kina-winch fra Netthandelen. Ser ok ut - gjenstår å se hvordan den funker.



Winchplate er kjøpt inn og skal prøvemonteres før den brennlakkeres.



Dørmatter:



Foldable seat-riser til førerstolen:



Har planer om å montere på den ene forskjermen. Skal man bruke noe karosserikitt, tykk tektyl el.l. mellom skjerm og balje? Hva har dere andre gjort?



Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #91 på: Ma.,25,Oktober,2010,06,31 »
Hei du.
Nå begynner bilen din å bli så fin at det støvet du har på "heater ductern" skjemmer nesten hele bilen :-)  ....Få det vekk.

Jeg mener å huske at du hadde rihno opplegg inne i balja di. Var ikke dette noe særlig i og med at du har lagt inn teppe i den ? Hva slags teppe er det du har kjøpt (link).

Har du testet winchen? Jeg har også vurdert en slik winsh, ser at de er så billige på Netthandelen, men har vært litt skeptisk som følge av dette.


Bra du spør om karoserikitt, dette lurer jeg på og.

Jørn.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #92 på: Ma.,25,Oktober,2010,08,44 »
Hei Jørn

Det er ikke bare der det er støv  ::)
Siden jeg er mann så får støvsugeren ligge - finner heller frem kompressoren og blåser det bort  ;D

Baljen min var bare lakkert innvendig. Kjøpte dette teppet: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=409&plID=959&groupID=596
Veldig bra kvalitet og passform. Tror jeg har skrevet noe om dette lenger bak i garasjen.

Winchen er ikke testet, men til 1500 - 1700,- + frakt så duger den vel. Har ikke tenkt å kjøre bilen min ned i de verste gjørmehullene lell så jeg antar den vil bli lite brukt uansett.

Må nesten smøre på et eller annet før skjermer monteres. Så at det allerede var overflaterust da jeg tok dem av - ikke bra.

Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Automat
« Svar #93 på: On.,27,Oktober,2010,00,53 »

Hei

I løpet av vinteren så har Jeepen kasta av seg store dammer med automatolje  >:( Har slitt litt med å finne ut hvor det kommer fra, men har konkludert med at pakningen mellom transferkassa og automaten er synderen. Plukket av bunnpanna på automaten nå i kveld for å forberede utplukking av transferkassa. Makan til drittjobb! At de ikke har laget tappeplugg... det skal ordnes nå...



Oljen var rød og fin og det var heller ikke mye spon eller rusk å se.



Bunnpanna:



Er det noen som vet hvordan rørene til automatoljekjøleren er plassert - eller har noe dokumentasjon på dette? Idag er det brukt slanger og de vil komme ganske nærme eksosanlegget. Originalt så er det sikkert rør frem til fronten av motoren. Er på jakt etter et sett med slike hvis noen har.






Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #94 på: Lø.,30,Oktober,2010,02,11 »

Har planer om å montere på den ene forskjermen. Skal man bruke noe karosserikitt, tykk tektyl el.l. mellom skjerm og balje? Hva har dere andre gjort?


Søkte litt rundt på nettet og kom over denne: http://www.hagmans.se/se/Produkter/Fordon/Tillbehoer/11550
Koster 76,- på Mekonomen. Kjøper en rull for å se om dette er noe som kan brukes.

Thomas

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
karosseri kitt/Tetningsbånd fra hagmans
« Svar #95 på: Lø.,30,Oktober,2010,19,40 »

Hei

Kjøpte en pakke idag og dette ser ut til å være det jeg lette etter.
Tetningsbåndet er klebrig og vil aldri tørke ut eller herde som annet karosserikitt som er ment å smøre over plateskjøter og sveiseskjøter.
Det betyr at det skal være en grei sak å få av skjermen i etterkant.








Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #96 på: Lø.,30,Oktober,2010,19,58 »
Så ut som et greit stoff ja, eller så har vel de fleste kjedene karoserikit av noe slag, Whürt har og i alle fall Biltema ;)
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Tetning/Karosserikitt/

Er vel meningen at disse ikke skal herde , men aner ikke hvordan de forskjellige oppfører seg etter år..

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Transferkassa
« Svar #97 på: On., 3,November,2010,20,29 »
Skrudde ut transferkassa ikveld. Har komplett kit for å bytte lager, simmerringer, kjede og pakninger til kassa.
Får se hvilken stand den er i nå når den først er ute...





Monterte nytt oljefilter til automaten og satte på bunnpanna igjen. Droppet å montere tappeplugg. Kommer sikkert til å ergre meg grønn neste gang oljen skal byttes el.l.  ::)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #98 på: On., 3,November,2010,21,56 »
Er da vel langt i mellom skiftintervalene der, så vi får satse på at innen det er på tide med ny olje, så har du rukket å bruke den så mye at den lekker igjen :P
Ble det noe varmere i garasjen din foresten?

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #99 på: On., 3,November,2010,22,07 »

TH400 har et og annet sted det kan begynne å lekke ja... du får sikkert rett i dine spådommer  :-\

Har ikke konkludert mht garasjeport og dør enda. Ser på ny isolert port og dør fra Hörman... Hadde vært kjekt med en frostfri garasje om ikke annet.
Bestiller vel i løpet av uka. Det dumme er at lysåpningen på garasjen min er 215 cm slik at en standardport (212 cm) blir akkurat for liten og neste høyde er 225 cm som er litt høyt igjen.

Thomas

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Transferkassa
« Svar #100 på: On., 3,November,2010,22,18 »

Monterte nytt oljefilter til automaten og satte på bunnpanna igjen. Droppet å montere tappeplugg. Kommer sikkert til å ergre meg grønn neste gang oljen skal byttes el.l.  ::)


Akkurat det samme som jeg har gjort og tenkt i ettertid. "Jeg tar det neste gang" :-)
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #101 på: On., 3,November,2010,22,21 »

Det skal gjøre litt vondt før man lærer...  ;D

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Ref. karosserikitt
« Svar #102 på: Ti.,16,November,2010,22,51 »

Da er den ene forskjermen gjenforent med resten av bilen  :D
Brukte karosserikittet som jeg kjøpte for en tid tilbake mellom karosseri og forskjerm. Fungerte greit til formålet. Det tetter og er mulig å demontere skjermen senere (limer ikke). Tykk Tectyl eller asfaltmasse hadde sikkert gjort samme nytten.

Legger ved et par bilder.


 


Winchbraketten er prøvemontert og modifisert en anelse for å passe 100%, et par braketter til 2 HID lamper er sveiset på og alt er levert inn for brennlakkering.  ;D

Thomas
 

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #103 på: Ti.,16,November,2010,23,02 »
Ser bra ut. Husk å legg ut bilde etter at u har skrudd på skjermen, slik at jeg får se om man kan se massen mellom balje og skjerm.

Har du kabla om bilen din med nytt ledningsnett fra Painless?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Dr.Plumbo's Asylum
« Svar #104 på: Ti.,16,November,2010,23,10 »
Hei Jørn

Det var ikke så veldig enkelt å ta bilde av skjøten mellom skjerm og balje, men har gjort et forsøk.
Nå har jeg ikke strammet til 100% - det gjør jeg ikke før begge skjermer og panser er justert noenlunde rett.



Ja, jeg har nytt painless kit i min bil. Kablingsmessig så er min bil mye enklere enn din. Er ikke mange kablene fremme i motorrommet.
Sjekk linkene jeg la ut i garasjen din om oljetrykksgiveren.